19
D
E
J
U W E L I E R
N R
2 2 0 1 6
Toen Holger Bohne en Jeroen Opdam elkaar ontmoetten in 2006 op
BaselWorld bleken ze een gezamenlijke droom te hebben: een revolutie ont-
ketenen in de wereld van horloges. Ze wilden horloges maken met een hoog
draagcomfort en een klassiek elegant design. Zo is in 2008 het Duitse merk
HÆMMER geboren, een horlogemerk met de kroon aan de linkerkant en een
markant design.
HÆMMER heeft een onmiskenbare eigen identiteit. “Wij zijn een Duits hor-
logefabrikant die gespecialiseerd is in het maken van markante horloges in
een elegant en klassiek design”, vertelt Jeroen Opdam. “Bij de eerste blik op
het horloge moet het meteen duidelijk zijn dat het om een HÆMMER hor-
loge gaat. Dit bereiken wij door het oversized formaat van het horloge en de
bijzondere positie van de kroon op links. Het draagcomfort is daardoor ook
gewaarborgd. Het logo is bij ieder horloge groot aan de zijkant van de kast
ingegraveerd en ieder model is gelimiteerd op 999 exemplaren. Allemaal
opvallende eigenschappen die eraan bijdragen dat HÆMMER herkenbaar is
in één oogopslag.”
“De kwaliteit van het horloge telt zwaar bij HÆMMER”, zo vervolgt Jeroen.
“Alle uurwerken zijn bijvoorbeeld uitsluitend van Miyota en bijna alle horlo-
ges zijn afgewerkt met verhard mineraalglas. De horloges uit de Feminica lijn
zijn zelfs afgewerkt met saffierglas. De horlogebanden zijn van écht Italiaans
kalfsleer en de horloges hebben een schroefkroon en geschroefde achterdek-
sel. Daarbij hebben we niet alleen opvallende herenmodellen, maar ook was
HÆMMER in 2009 de eerste met dameshorloges in een oversized-formaat.
Dit horloge had namelijk een horlogekast met een diameter van 45mm. In
2014 produceerden wij tevens het eerste automatische oversized dameshor-
loge, om maar aan te geven dat we niet stilstaan als het gaat om ontwikkelin-
gen.”
HÆMMER-COLLECTIE
De horloges van HÆMMER zijn ontegenzeggelijk opvallend en charisma-
tisch. Ze staan voor revolutie en verandering. “HÆMMER richt zich vooral op
dames en heren die zeer gemotiveerd zijn en veel waarde hechten aan open-
heid en flexibiliteit. Ze staan open voor nieuwe dingen. Onze HÆMMER-
collectie bestaat uit een aantal families die elk weer hun eigen karakter
hebben: Noblica, Classica, Indipendica, Feminica, Dark Secret, Unica en
Sicilica.”
HÆMMER HERENHORLOGES
De collectie HÆMMER herenhorloges bestaat uit de Noblica, Classica en
Indipendica. “Noblica is de succesvolle, luxe serie bestaande uit herenau-
tomaten met een kleine subwijzerplaat waar de secondes op worden aan-
gegeven. Zeer fraai vormgegeven zoals men van ons gewend is en uiteraard
gelimiteerd in een oplage van 999. Classica is de performer uit de HÆMMER-
collectie. Een combinatie van moderne en klassieke details vormen het uiter-
lijk van deze quartz chronografen voor heren. Indipendica toont een aantal
sportieve quartz chronografen die altijd en overal een echte eyecatcher zijn.”
HÆMMER DAMESHORLOGES
De collectie HÆMMER dameshorloges wordt gevormd door de Feminica,
Dark Secret, Unica en Sicilica. Jeroen: “Feminica was in 2009 de eerste col-
lectie oversized damesautomaten voor de zelfbewuste vrouw die op zoek was
naar een statement horloge. Door de jaren heen is daaraan niets veranderd.
De Feminica-modellen zijn zeer populair. Dark Secret zijn quartz chronogra-
fen voor dames. De horloges zijn gezet met zestig baguette kristallen rondom
de wijzerplaat en zijn afgewerkt met een echte kalfsleren horlogeband. De
Unica quartz chronografen voor dames worden gesierd door glinsterende
Swarovski-kristallen in verschillende elegante kleuren. Sicilica quartz chro-
nografen laten de draagster in het middelpunt van de aandacht staan door de
glans van de 62 Swarovski-kristallen. Op en top vrouwelijk dus.”
DISTRIBUTIE NEDERLAND
“HÆMMER GERMANY staat voor een professionele merkstrategie en doel-
groepgerichte, selectieve distributie”, zo vertelt Jeroen over het beleid van
HÆMMER. “Dat houdt in dat we onze klanten
exclusiviteit willen bieden in hun gebied.
Wij willen de band met juweliers in
Nederland versterken en samen met
onze juweliers nieuwe wegen
vinden en bewandelen om
HÆMMER GERMANY ook in
Nederland succesvol te laten
zijn. In Duitsland hebben we
onze meerwaarde al bewe-
zen met 550 juweliers.
In korte tijd is HÆMMER
GERMANY uitgegroeid tot
een succes en behoort in
het prijssegment tussen de
€ 400,- en € 500,- tot één
van de sterkste merken. Dat
willen we ook in Nederland
realiseren”, aldus Jeroen tot
slot.
Meer informatie:
HÆMMER GERMANY
Tel. +49 (0)2307 208 430
www.haemmer-GERMANY.comJeroen
Opdam
Sicilica
Classica
Noblica
Independica
‘Wij willen de band met juweliers in
Nederland versterken en samen met
onze juweliers nieuwe wegen vinden
en bewandelen om
HÆMMER
GERMANY ook in Nederland
succesvol te laten zijn’