Previous Page  19 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 19 / 76 Next Page
Page Background

19

D

E

J

U W E L I E R

N R

2 2 0 1 6

Toen Holger Bohne en Jeroen Opdam elkaar ontmoetten in 2006 op

BaselWorld bleken ze een gezamenlijke droom te hebben: een revolutie ont-

ketenen in de wereld van horloges. Ze wilden horloges maken met een hoog

draagcomfort en een klassiek elegant design. Zo is in 2008 het Duitse merk

HÆMMER geboren, een horlogemerk met de kroon aan de linkerkant en een

markant design.

HÆMMER heeft een onmiskenbare eigen identiteit. “Wij zijn een Duits hor-

logefabrikant die gespecialiseerd is in het maken van markante horloges in

een elegant en klassiek design”, vertelt Jeroen Opdam. “Bij de eerste blik op

het horloge moet het meteen duidelijk zijn dat het om een HÆMMER hor-

loge gaat. Dit bereiken wij door het oversized formaat van het horloge en de

bijzondere positie van de kroon op links. Het draagcomfort is daardoor ook

gewaarborgd. Het logo is bij ieder horloge groot aan de zijkant van de kast

ingegraveerd en ieder model is gelimiteerd op 999 exemplaren. Allemaal

opvallende eigenschappen die eraan bijdragen dat HÆMMER herkenbaar is

in één oogopslag.”

“De kwaliteit van het horloge telt zwaar bij HÆMMER”, zo vervolgt Jeroen.

“Alle uurwerken zijn bijvoorbeeld uitsluitend van Miyota en bijna alle horlo-

ges zijn afgewerkt met verhard mineraalglas. De horloges uit de Feminica lijn

zijn zelfs afgewerkt met saffierglas. De horlogebanden zijn van écht Italiaans

kalfsleer en de horloges hebben een schroefkroon en geschroefde achterdek-

sel. Daarbij hebben we niet alleen opvallende herenmodellen, maar ook was

HÆMMER in 2009 de eerste met dameshorloges in een oversized-formaat.

Dit horloge had namelijk een horlogekast met een diameter van 45mm. In

2014 produceerden wij tevens het eerste automatische oversized dameshor-

loge, om maar aan te geven dat we niet stilstaan als het gaat om ontwikkelin-

gen.”

HÆMMER-COLLECTIE

De horloges van HÆMMER zijn ontegenzeggelijk opvallend en charisma-

tisch. Ze staan voor revolutie en verandering. “HÆMMER richt zich vooral op

dames en heren die zeer gemotiveerd zijn en veel waarde hechten aan open-

heid en flexibiliteit. Ze staan open voor nieuwe dingen. Onze HÆMMER-

collectie bestaat uit een aantal families die elk weer hun eigen karakter

hebben: Noblica, Classica, Indipendica, Feminica, Dark Secret, Unica en

Sicilica.”

HÆMMER HERENHORLOGES

De collectie HÆMMER herenhorloges bestaat uit de Noblica, Classica en

Indipendica. “Noblica is de succesvolle, luxe serie bestaande uit herenau-

tomaten met een kleine subwijzerplaat waar de secondes op worden aan-

gegeven. Zeer fraai vormgegeven zoals men van ons gewend is en uiteraard

gelimiteerd in een oplage van 999. Classica is de performer uit de HÆMMER-

collectie. Een combinatie van moderne en klassieke details vormen het uiter-

lijk van deze quartz chronografen voor heren. Indipendica toont een aantal

sportieve quartz chronografen die altijd en overal een echte eyecatcher zijn.”

HÆMMER DAMESHORLOGES

De collectie HÆMMER dameshorloges wordt gevormd door de Feminica,

Dark Secret, Unica en Sicilica. Jeroen: “Feminica was in 2009 de eerste col-

lectie oversized damesautomaten voor de zelfbewuste vrouw die op zoek was

naar een statement horloge. Door de jaren heen is daaraan niets veranderd.

De Feminica-modellen zijn zeer populair. Dark Secret zijn quartz chronogra-

fen voor dames. De horloges zijn gezet met zestig baguette kristallen rondom

de wijzerplaat en zijn afgewerkt met een echte kalfsleren horlogeband. De

Unica quartz chronografen voor dames worden gesierd door glinsterende

Swarovski-kristallen in verschillende elegante kleuren. Sicilica quartz chro-

nografen laten de draagster in het middelpunt van de aandacht staan door de

glans van de 62 Swarovski-kristallen. Op en top vrouwelijk dus.”

DISTRIBUTIE NEDERLAND

“HÆMMER GERMANY staat voor een professionele merkstrategie en doel-

groepgerichte, selectieve distributie”, zo vertelt Jeroen over het beleid van

HÆMMER. “Dat houdt in dat we onze klanten

exclusiviteit willen bieden in hun gebied.

Wij willen de band met juweliers in

Nederland versterken en samen met

onze juweliers nieuwe wegen

vinden en bewandelen om

HÆMMER GERMANY ook in

Nederland succesvol te laten

zijn. In Duitsland hebben we

onze meerwaarde al bewe-

zen met 550 juweliers.

In korte tijd is HÆMMER

GERMANY uitgegroeid tot

een succes en behoort in

het prijssegment tussen de

€ 400,- en € 500,- tot één

van de sterkste merken. Dat

willen we ook in Nederland

realiseren”, aldus Jeroen tot

slot.

Meer informatie:

HÆMMER GERMANY

Tel. +49 (0)2307 208 430

www.haemmer-GERMANY.com

Jeroen

Opdam

Sicilica

Classica

Noblica

Independica

‘Wij willen de band met juweliers in

Nederland versterken en samen met

onze juweliers nieuwe wegen vinden

en bewandelen om

HÆMMER

GERMANY ook in Nederland

succesvol te laten zijn’