Previous Page  31 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 31 / 76 Next Page
Page Background

D

E

J

U W E L I E R

N R

2 2 0 1 6 31

makers in dienst die vooraf al de kwaliteit waarborgen. Ook bij het fabriceren

van minimalistische horloges is dat belangrijk, want de kwetsbaarheid zit in de

details.”

FASHION

Waar horlogemerken zichzelf van oudsher vooral als horlogemerk presenteren,

is CLUSE in eerste instantie een echt fashionmerk. “Voor onze doelgroep met

jonge vrouwen zou een horloge onder de € 100,- veel meer als fashionacces-

soire gebrand moeten worden”, vertelt Rudyard. “Voor veel CLUSE-dragers is

hun horloge vaak het eerste horloge dat ze dragen en ze zien het veel meer als

een accessoire. Dat zien wij ook op Facebook en Instagram, waar foto’s worden

gedeeld met CLUSE als fashion statement in combinatie met armbandjes en der-

gelijke. Dat heeft er ook voor gezorgd dat we onze aandacht in eerste instantie

niet op het juwelierskanaal hebben gericht, maar op concept- en fashion stores.

Daar koopt onze doelgroep en daarbij zijn eigenaren van deze winkels ook veel

online te vinden en volgen ze de trends via social media, waardoor ze bij ons

terecht kwamen.”

JUWELIERSBRANCHE

Je merkt aan alles dat Rudyard en Ed heel goed na hebben gedacht over

alle aspecten die komen kijken bij het opstarten van een horlogemerk. Het

design is minimalistisch, maar ook modieus door kleurgebruik en materi-

alen, de kwaliteit is gewaarborgd en hoogwaardig, de prijs is enorm goed

met verkoopprijzen onder de €100,-, de modellen beschikken over makke-

lijk te verwisselen horlogebanden en de marketing is bijzonder sterk, waar-

door er een vraag gecreëerd wordt bij consumenten. Alle ingrediënten zijn

dan ook aanwezig om nu het dealernetwerk uit te breiden richting juwe-

liers. “De juweliersbranche is toch wat traditioneler ingesteld, dus juweliers

zijn wat terughoudend om nieuwe, onbekende merken op te nemen. Dat is

ook bij ons het geval geweest. Trendjuweliers zoals bijvoorbeeld Brandfield

waren wel snel overtuigd en we merken nu ook dat juweliers het succes

van CLUSE onderkennen. In de ons omringende landen zoals Frankrijk en

Duitsland, maar ook in Nederland hebben we het afgelopen jaar al wel een

goed dealernetwerk opgebouwd met juweliers en de verkoopcijfers zijn

enorm hoog. Dat willen we nu verder uitbreiden”, zegt Ed.

“We zijn misschien wel het snelst groeiende horlogemerk ter wereld”,

zo vult Rudyard aan. “We hebben dan ook een sterk en solide verhaal te

vertellen. We hebben een prachtig merk, dat verkoopt als een trein en we

investeren dagelijks enorme bedragen om online zichtbaar te zijn, waar

juweliers van kunnen profiteren. We creëren een grote vraag. De kansen

voor juweliers zijn er met CLUSE zeker, want het is ons duidelijk geworden

dat mensen toch veel waarde hechten bij de verkoop van een horloge aan

een fysiek verkooppunt waar ze de modellen kunnen zien én waar ze terug

kunnen komen mocht er onverhoopt iets gebeuren met het horloge. De

juwelier heeft op dat punt een duidelijk streepje voor door de aanwezige

kennis en kunde op bijvoorbeeld concept- en fashion stores. Dit is voor ons

dan ook een logische stap, om CLUSE bij specialisten te verkopen. Speciaal

voor juweliers hebben wij POS-materiaal laten maken dat aansluit bij alle

wensen. Bij een startorder krijgt een juwelier de display ter beschikking.”

GROTE STAPPEN

Het is eigenlijk niet te bevatten, maar in twee jaar tijd heeft CLUSE de

internationale markt bestormd. Het bedrijf is wereldwijd actief, heeft meer

dan 600 verkooppunten en realiseerde vorig jaar in november en decem-

ber nog een omzetgroei van 800%. “We hebben als bedrijf grote stappen

gezet. We hebben de voorraden gelukkig op peil. Het is een intensieve

tijd geweest, maar heel mooi om mee te maken. We merken dat we steeds

meer omarmd worden door de markt. Het is nu zaak om op deze voet door

te gaan.”

Zelf geven de mannen aan dat het verhaal van CLUSE nu pas begint. “Dat

komt omdat we nu klaar zijn om onze distributiekanalen uit te breiden en

te optimaliseren. In Duitsland en Frankrijk werken we nog niet eens met

agenten of een distributeur, maar ook in Nederland hebben we met 130

verkooppunten nog genoeg ruimte voor uitbreiding. Er is dus nog heel veel

mogelijk. The sky is the limit.”

Meer informatie:

CLUSE Watches

Tel. 020-8932151

www.clusewatches.com