D
E
J
U W E L I E R
N R
2 2 0 1 6
62
B
E U R S V E R S L A G
Inhorgenta
IS EN BLIJFT EEN
LEUKE BEURS
OM TE BEZOEKEN
INHORGENTA 2016 IS NAAR GROTE TEVREDENHEID VAN ORGANISATIE, EXPOSANTEN EN BEZOEKERS VERLOPEN. “WE ZIJN UITERMATE
TEVREDEN MET HET VERLOOP VAN INHORGENTA 2016”, ZEGT KLAUS DITTRICH, VOORZITTER EN CEO VAN DE MESSE MÜNCHEN IN EEN
KORTE REACTIE. IN TOTAAL WISTEN RUIM 26.000 BEZOEKERS UIT 75 LANDEN MÜNCHEN TE VINDEN EN 940 EXPOSANTEN UIT 33 LANDEN
NAMEN DEEL AAN INHORGENTA DIT JAAR, ONDER WIE EEN GROOT AANTAL NIEUWE EXPOSANTEN EN OOK NEDERLANDSE EXPOSANTEN.
WIJ VROEGEN EEN AANTAL VAN HEN NAAR HUN REACTIE OP DE DEELNAME AAN INHORGENTA 2016.
JÉH JEWELS
Elselien van Buuren van Jéh Jewels was alweer voor de derde keer aan-
wezig op Inhorgenta en geeft aan dat vooral de positieve stemming onder
bezoekers opviel. “Er was gewoon een betere stemming dan vorig jaar. Wij
kregen als merk ook hele leuke reacties. Onze stijl is onderscheidend en dat
is toch iets waar juweliers momenteel naar op zoek zijn. We hebben leuke
nieuwe klanten mogen verwelkomen uit Duitsland, Zweden en Oostenrijk.
Wat we hoorden is dat men minder op zoek is naar spaarsystemen – want
dat kennen ze wel – maar meer naar onderscheidende sieraden. Dan ben je
bij ons aan het goede adres.”
Net als de andere exposanten die wij gesproken hebben geeft Elselien ook
aan dat Inhorgenta een interessante beurs is voor Nederlandse juweliers om
te bezoeken. “Je krijgt namelijk heel veel te zien! Er is een enorm groot aan-
bod en je kunt als juwelier heel veel leuke dingen zien. Ben je op zoek naar
nieuwe verpakkingen? In Nederland vind je drie opties en op Inhorgenta
vind je zonder goed te zoeken meteen tien aanbieders. Daarnaast zijn er
interessante seminars. Inhorgenta is toegankelijk en je kunt er echt je hart
ophalen.”
Jéh Jewels toonde de onder-
scheidende sieraden tijdens
Inhorgenta
Jeanne Wessels
van MelanO
AUMENTUM
Klaas Klein van Aumentum is het met Elselien eens.
“Voor Nederlandse juweliers is het zeker een interes-
sante beurs, omdat er een groot aanbod is van sieraden
in de diverse segmenten. Wij wilden graag deelnemen
om nieuwe agenten en nieuwe Duitse/Oostenrijkse
klanten te zoeken en dat doel is geslaagd. Omdat
we ons te laat aangemeld hadden, was er geen plek
meer in Hall B2, waar we eigenlijk thuishoorden. We
moesten het dan ook doen met een kleine stand op de
sieradenafdeling tussen de aanbieders van machines.
Ondanks alles was er veel aanloop en belangstelling.
Volgend jaar huren we weer een stand, dus wij zien
veel perspectief.”