D
e
J
u w e l i e r
n r
2 2 0 1 7
53
NAAMSBEKENDHEID
Het voornaamste doel van Aller Spanninga met het
deelnemen aan grote tv-producties als deze is natuur-
lijk het vergroten van de naamsbekendheid. “Dit is
voor ons mooie publiciteit. Mensen zien de naam Aller
Spanninga weer en misschien beïnvloedt dat hun keuze
als ze op zoek zijn naar een trouwring, verlovingsring of
vriendschapsring. Daarnaast hopen we natuurlijk dat we
hiermee onze dealers kunnen ondersteunen. Wendy van
Dijk en Chantal Janzen zijn sterke, krachtige vrouwen
die als het ware een keurmerk zijn. Als je daar gebruik
van kunt maken, moet je het doen.”
ASSORTIMENT
“Wat we wel merkten naar aanleiding van onze deel-
name aan het programma, is al iets dat we vaker heb-
ben aangegeven: de traditionele man-vrouw ringen zijn
niet meer heilig”, zo vervolgt Tom. “Er worden keuzes
gemaakt die vroeger niet gemaakt werden. Zo neemt
de man bijvoorbeeld een zilveren ring en vrouw een
gouden variant met briljant. Dat kan allemaal, omdat wij
onze collectie daarop hebben aangepast. Zo hebben we
een nieuwe zilveren collectie die wat commerciëler is.
Het gaat om 24 paar ringen, speciaal voor mensen die
wat minder geld willen uitgeven aan trouwringen of die
op zoek zijn naar een mooie vriendschapsring.”
GOUD
Dit voorjaar presenteert Aller Spanninga ook een nieuwe
dummycollectie met 14 karaat gouden ringen. “In totaal
is deze collectie vernieuwd met vijftig paar ringen.
Ondanks dat we zien dat een grotere groep mensen
minder waarde hecht aan materiaal en zodoende kiezen
voor bijvoorbeeld zilveren ringen, blijft de grootste groep
mensen kiezen voor een paar gouden ringen van rond de
€ 1.000,-. Daarom hebben we breed ingezet op vernieu-
wing in deze productgroep. We merken wel dat ook voor die prijs mensen graag ringen van
goud met briljant willen, dus het is allemaal wat verfijnder. Desalniettemin zien de dummy’s
er echt geweldig uit. We hebben ons de laatste jaren ontwikkeld op het gebied van maken
van dummy’s en dat komt in deze collectie fenomenaal naar voren. Je zou bijna zeggen
dat de dummy’s mooier zijn dan de daadwerkelijke echte ringen. We zijn heel blij met het
resultaat.”
Er staat dit jaar nog meer op de planning qua uitbreiding van het al zeer diverse assortiment.
“In het hogere segment zien we een groeiende vraag naar exclusieve ringen. Er is een groep
consumenten die zeker nog bereid is mooie trouwringen te kopen, maar zij vragen dan wel
aandacht, kennis en kunde van de verkopende partij. Het is niet voor niets dat goudsmeden
het op dit moment gewoon heel goed doen. We hebben dan ook plannen om hierop in te
spelen, maar daar wordt later dit jaar meer over bekend.”
NIEUWE BROCHURE
Het mag duidelijk zijn dat Aller Spanninga volop inzet op ontwikkeling. Niet alleen in de
collectie, maar ook op het gebied van presentatiemateriaal zijn de specialisten van het
bedrijf de laatste maanden flink bezig geweest. De brochure wordt daarnaast ook aange-
past, omdat deze een andere functie heeft tegenwoordig. “We hadden een trendy brochure,
maar we wilden toch graag iets anders. Dat wil zeggen: wat meer laten zien dat we een
Nederlands bedrijf zijn, waar kwalitatief hoogwaardige ringen vervaardigd worden. We zijn
tenslotte de enige die nog trouwringen maakt op grote schaal in Nederland. Daar mogen we
best wel trots op zijn.”
Meer informatie:
Aller Spanninga
Tel. +31 (0)513 412 848
www.allerspanninga.com