Previous Page  53 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 53 / 76 Next Page
Page Background

D

e

J

u w e l i e r

n r

2 2 0 1 7

53

NAAMSBEKENDHEID

Het voornaamste doel van Aller Spanninga met het

deelnemen aan grote tv-producties als deze is natuur-

lijk het vergroten van de naamsbekendheid. “Dit is

voor ons mooie publiciteit. Mensen zien de naam Aller

Spanninga weer en misschien beïnvloedt dat hun keuze

als ze op zoek zijn naar een trouwring, verlovingsring of

vriendschapsring. Daarnaast hopen we natuurlijk dat we

hiermee onze dealers kunnen ondersteunen. Wendy van

Dijk en Chantal Janzen zijn sterke, krachtige vrouwen

die als het ware een keurmerk zijn. Als je daar gebruik

van kunt maken, moet je het doen.”

ASSORTIMENT

“Wat we wel merkten naar aanleiding van onze deel-

name aan het programma, is al iets dat we vaker heb-

ben aangegeven: de traditionele man-vrouw ringen zijn

niet meer heilig”, zo vervolgt Tom. “Er worden keuzes

gemaakt die vroeger niet gemaakt werden. Zo neemt

de man bijvoorbeeld een zilveren ring en vrouw een

gouden variant met briljant. Dat kan allemaal, omdat wij

onze collectie daarop hebben aangepast. Zo hebben we

een nieuwe zilveren collectie die wat commerciëler is.

Het gaat om 24 paar ringen, speciaal voor mensen die

wat minder geld willen uitgeven aan trouwringen of die

op zoek zijn naar een mooie vriendschapsring.”

GOUD

Dit voorjaar presenteert Aller Spanninga ook een nieuwe

dummycollectie met 14 karaat gouden ringen. “In totaal

is deze collectie vernieuwd met vijftig paar ringen.

Ondanks dat we zien dat een grotere groep mensen

minder waarde hecht aan materiaal en zodoende kiezen

voor bijvoorbeeld zilveren ringen, blijft de grootste groep

mensen kiezen voor een paar gouden ringen van rond de

€ 1.000,-. Daarom hebben we breed ingezet op vernieu-

wing in deze productgroep. We merken wel dat ook voor die prijs mensen graag ringen van

goud met briljant willen, dus het is allemaal wat verfijnder. Desalniettemin zien de dummy’s

er echt geweldig uit. We hebben ons de laatste jaren ontwikkeld op het gebied van maken

van dummy’s en dat komt in deze collectie fenomenaal naar voren. Je zou bijna zeggen

dat de dummy’s mooier zijn dan de daadwerkelijke echte ringen. We zijn heel blij met het

resultaat.”

Er staat dit jaar nog meer op de planning qua uitbreiding van het al zeer diverse assortiment.

“In het hogere segment zien we een groeiende vraag naar exclusieve ringen. Er is een groep

consumenten die zeker nog bereid is mooie trouwringen te kopen, maar zij vragen dan wel

aandacht, kennis en kunde van de verkopende partij. Het is niet voor niets dat goudsmeden

het op dit moment gewoon heel goed doen. We hebben dan ook plannen om hierop in te

spelen, maar daar wordt later dit jaar meer over bekend.”

NIEUWE BROCHURE

Het mag duidelijk zijn dat Aller Spanninga volop inzet op ontwikkeling. Niet alleen in de

collectie, maar ook op het gebied van presentatiemateriaal zijn de specialisten van het

bedrijf de laatste maanden flink bezig geweest. De brochure wordt daarnaast ook aange-

past, omdat deze een andere functie heeft tegenwoordig. “We hadden een trendy brochure,

maar we wilden toch graag iets anders. Dat wil zeggen: wat meer laten zien dat we een

Nederlands bedrijf zijn, waar kwalitatief hoogwaardige ringen vervaardigd worden. We zijn

tenslotte de enige die nog trouwringen maakt op grote schaal in Nederland. Daar mogen we

best wel trots op zijn.”

Meer informatie:

Aller Spanninga

Tel. +31 (0)513 412 848

www.allerspanninga.com