D
e
J
u w e l i e r
n r
2 2 0 1 7
52
I
n t e r v i e w
Het is niet zo makkelijk om als sieraden- of horlogemerk voet aan de
grond te krijgen in de tv-wereld. Er zijn vaak grote bedragen gemoeid
met reclames of product placement, maar creatief zijn en denken
kan zeker helpen. Tom Blikslager van Aller Spanninga kreeg zijn
voet tussen de deur bij ‘Janzen & Van Dijk, voor al uw bruiloften en
partijen’ door de stoute schoenen aan te trekken en de redactie van
het programma te benaderen. “Ze hadden nog niet nagedacht over
de invulling van de trouwringen in het programma, maar ze zagen
de toegevoegde waarde van Aller Spanninga voor het programma.
Uiteindelijk is er vruchtbare samenwerking uit voortgekomen waar
we als team prachtig op in konden spelen. De goudsmeden van Aller
Spanninga kregen zelfs de vrije hand bij het ontwerpen en vervaardi-
gen van een aantal ringen voor de deelnemers. Al met al een mooie
kans om het bedrijf beter op de kaart te zetten.”
GEVARIEERD AANBOD
‘Janzen & Van Dijk, voor al uw bruiloften en partijen’ werd de afge-
lopen weken prime time op RTL 4 op zaterdag uitgezonden en kon
rekenen op ruim een miljoen kijkers. Elke aflevering streden twee
families tegen elkaar voor de hoofdprijs: het winnen van een droom-
bruiloft en huwelijksreis voor het hele gezin. Daar horen natuurlijk
ook trouwringen bij en vandaar de rol van Aller Spanninga. Dat
het merk veel breder in beeld kwam was een bijkomend voordeel.
“Doordat de redactie heel creatief denkt, kwamen er allerlei leuke
ideeën naar voren waar wij als ringenspecialist een rol in speelden.
Zo waren er aanzoeksringen voor mannen in beeld, maar ook werd
er aan twee dochters van een vrouw ringen gegeven door de nieuwe
man om ze de belofte te doen dat hij een goede vader voor ze zou
zijn. We konden dus ons gevarieerde aanbod op deze mooi manier
laten zien.”
Aller Spanninga
BLIJFT ZICH NADRUKKELIJK PROFILEREN
HET IS U WELLICHT WEL OPGEVALLEN DAT STEEDS MEER SIERADEN- EN HORLOGEMERKEN ZICH ACTIEF PRO-
FILEREN RICHTING CONSUMENTEN DOOR MIDDEL VAN BLADEN, SOCIAL MEDIA MAAR OOK TELEVISIE IS EEN
MEDIUM DAT VAKER WORDT INGEZET OM DE NAAMSBEKENDHEID TE VERGROTEN. DAN KUN JE DENKEN AAN
TV-RECLAME, MAAR MEER EN MEER WORDT DOOR GROTE MERKEN INGEZET OP EEN SAMENWERKING MET EEN
PROGRAMMA. ZO ZIE JE BIJ DE VOICE OF HOLLAND ALTIJD WEL PRODUCT PLACEMENT, MAAR OOK BIJ DE NIEUWE
SHOW VAN WENDY VAN DIJK EN CHANTAL JANZEN (JANZEN & VAN DIJK, VOOR AL UW BRUILOFTEN EN PAR-
TIJEN) VERVULDE BIJVOORBEELD ALLER SPANNINGA EEN PROMINENTE ROL.