Previous Page  17 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 17 / 68 Next Page
Page Background

Geert en Stefan zijn vrienden voor het leven en dat merk je aan alles. Er

wordt gelachen, hier en daar is er een verbale steek onder de gordel: de

mannen hebben duidelijk veel lol samen. “Plezier hebben is voor ons heel

belangrijk in het leven, maar we kunnen niet ontkennen dat het werk veran-

derd is”, zo geeft Stefan aan, doelend op de enorme ontwikkeling die iXXXi

de afgelopen anderhalf jaar heeft doorgemaakt.

CONCEPT

De start van het succes begint allemaal met de introductie van het ringencon-

cept iXXXi Jewelry. “We zijn enorm hard gegroeid. We hadden dit echt niet

verwacht, maar wel gehoopt natuurlijk. Het is gebleken dat ons ringencon-

cept heel commercieel is voor onze klanten en populair bij consumenten.

Het blijkt dat wij Nederlanders een spaarzaam volk blijven, want in navolging

van andere succesvolle spaarsystemen is ook iXXXi Jewelry met het zelf naar

eigen wens samenstellen van unieke ringen tot grote hoogte gestegen”, aldus

Stefan.

Het zelf samenstellen van het sieraad wordt door Geert en Stefan gezien

als de kracht van het concept. “Je kunt je eigen idee en smaak kwijt in een

iXXXi-sieraad. Ik zie prachtige combinaties voorbij komen, af en toe ook

foeilelijke ringen, maar dat is mijn mening. Iemand anders kan dat mooi vin-

den en dat is juist het mooie van iXXXi. Daarbij heeft het ringenconcept zich

bewezen. Mensen komen terug in de winkel voor vervolgaankopen, dus met

iXXXi genereer je traffic in je winkel, naast omzet. Wij horen wel eens onze

klanten gekscherend zeggen dat consumenten verslaafd zijn aan iXXXi, zo

vaak komen ze nieuwe ringen kopen. Dat is prach-

tig om te horen”, vertelt Geert.

PROFESSIONELER

Waar Stefan verantwoordelijk is voor de saleskant,

neemt Geert de bedrijfsvoering voor zijn rekening.

Hij merkt op dat de groeimomenten in de collectie

in de afgelopen tweeënhalf jaar van doorslagge-

vend belang zijn geweest samen met het verhaal

achter iXXXi. “Maar ook de organisatie is dus flink

gegroeid en heeft zich sterk ontwikkeld. De opzet is

veranderd. We zijn begonnen in een kleine schuur

en nu vijf jaar later hebben we een prachtig pand

met dito showroom tot onze beschikking. Dat gebeurt niet vanzelf. Het is een

andere tak van sport geworden. Bedrijfsmatig zijn we professioneler en zake-

lijker geworden en dat moest ook wel. Natuurlijk hebben we nog veel lol,

maar we moesten ook stappen maken in onze bedrijfsvoering.”

MARKETING

Buiten de groei van de collecties, richten Stefan en Geert zich nu ook op de

profilering van iXXXi richting consumenten. Stefan: “We hebben onze mar-

keting naar een hoger plan getild. We willen het merk een boost geven. We

investeren daarom ook veel geld in promotie en reclame, maar doen dat wel

op onze eigen manier. Je moet opvallen, dus zijn we bijvoorbeeld sinds kort

gestart met een radio reclamecampagne. Dat houdt in dat iXXXi Jewelry het

komende half jaar tien keer per dag langskomt op verschillende radiostations:

Radio 538, Slam FM, Radio10, 100% NL en/of Sublime FM.”

“Daarnaast bieden we onze klanten op maat gemaakt promotiemateriaal

aan”, vult Geert aan. “De merkbeleving in de winkel wordt daardoor ook

beter. We merken dat we grote stappen aan het maken zijn en daar hoort de

juiste uitstraling en beleving bij.”

EXPORT

In tijden van snelle groei is het gevaar altijd dat je het niet meer aan kan qua

productie en levering en belangrijke zaken uit het oog verliest. Toch lijken

Geert en Stefan alles volledig onder controle te hebben. Ze weten wat ze wil-

len en hoe ze dat willen bereiken. Iets wat ze niet doen is stil blijven staan in

ieder geval. Geert: “Zo zijn we ook actief bezig met export. We hebben onze

eerste deelname aan inhorgenta München succesvol afgesloten. Momenteel

wordt iXXXi Jewelry al in acht landen verkocht, waar Duitsland een belang-

rijke afzetmarkt is geworden. Ook export vergt een andere aanpak van ons.

We werken met distributeurs ter plekke om iXXXi hopelijk net zo goed als

in Nederland te kunnen positioneren. De basis staat in ieder geval goed in

Nederland en dat geeft ons het vertrouwen om ook over de grens het concept

uit te laten groeien tot een succes.”

RINGENGENERATOR

“We willen stap voor stap door blijven groeien, want we moeten het wel kun-

nen behappen allemaal”, zo voegt Stefan toe. “We willen hetzelfde bedrijf

blijven, met korte lijnen en het serviceniveau dat men van ons gewend is. De

voorraden moeten beheersbaar zijn en we willen ons blijven ontwikkelen op

alle mogelijke gebieden. Een mooi voorbeeld is de ringengenerator die we

onlangs geïntroduceerd hebben. Daarmee kan een consument in de winkel

makkelijk zelf spelen op een tablet en een ring samenstellen, mocht de juwe-

lier even geen tijd hebben om te helpen. Ook kan op onze website of op de

site van onze klanten gebruik gemaakt worden van deze generator.”

KINDERSCHOENEN

“Voorlopig is voor ons nog steeds het belangrijkste om onze klanten maxi-

maal te ondersteunen, want dan komt de rest vanzelf. In ons assortiment

willen we blijven vernieuwen en onderscheidend zijn. Dit najaar komen we

opnieuw met een collectie die voor veel nieuwe combinaties kan zorgen.

Verder blijven we ons ding doen, want als je het heel simpel bekijkt, staat

iXXXi Jewelry pas in de kinderschoenen. Mogelijkheden zijn er dus nog meer

dan genoeg.”

Meer informatie:

Watch it 11

Tel. 0162-311557

www.watchit11.com

17

D

E

J

U W E L I E R

N R

3 2 0 1 6