Previous Page  5 / 114 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 5 / 114 Next Page
Page Background

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

D

E

J

U W E L I E R

N R

4 2 0 1 6 3

Vakblad voor de totale juweliers-

en bijouteriebranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dejuwelier.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Hoofdredactie:

Coen de Jager

c.dejager@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Accountmanager:

Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en

uitgevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Vaktijdschrift De Juwelier heeft het HOI

Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Fotografie:

Maaike van Esch

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden verveel-

voudigd en/of openbaar gemaakt door mid-

del van druk, fotokopie

microfilm of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van de

uitgever.

De Juwelier besteedt de grootst

mogelijke aandacht aan de juistheid

van de informatie die in het vaktijdschrift

wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet

volledig uit te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook op

geen enkele wijze verantwoordelijk voor

schade, van welke aard ook,

die is ontstaan als gevolg van hande-

lingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn

op de bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708158)

Vakinformatie voor de totale Juweliers- en Bijouteriebranche

|

Augustus 2016

|

16e jaargang no. 4

|

Prijs

10,50

de juwelier

SPECIAL:

J

EWELS

&W

ATCHES

N

AJAARSBEURS

CASIO-EVENT

MASTER OF G

INTERVIEW

PDA GROUP

COVERSTORY

INTERNATIONAL LUXURY PARTNERS

Het is een keuze tegenwoordig: een regulier horloge of een smartwatch! Ik zal u

bekennen, tot voor kort was het zeker geen moeilijke keuze. Ik zou altijd voor het

klassieke horloge gaan. Ik draag een horloge omdat ik het mooi vind, het is een sie-

raad voor de man en ik zal als één van de weinigen zijn die mijn horloge ook echt

nog gebruikt om de tijd af te lezen. Ik ben niet zo van de gadgets, althans tot voor kort.

Van een vooraanstaande leverancier kreeg ik een wearable toegezonden om zelf te

ondervinden hoe een smartwatch werkt en wat de voordelen van het dragen van een

dergelijk accessoire kunnen zijn. Sceptisch als ik ben had ik mijn bedenkingen. Ik

dacht dat je toch heel wat technische kennis moet hebben om een smartwatch über-

haupt op te starten (ja ik ben echt een leek als het op technische apparatuur aankomt),

maar toen ik eenmaal aan de gang ging, bleek het allemaal heel gemakkelijk.

Ik zal u nog iets bekennen. Ik vond de smartwatches die ik de afgelopen jaren heb

mogen aanschouwen niet zo mooi qua design. Te simpel, te saai, te weinig klasse en

kwaliteit uitstralend en ga zo maar door. De smartwatch haalde het qua ontwerp in

de verste verte niet bij de klassieke uurwerken waar we allemaal zo van houden. Dat

is verleden tijd. Grote namen als Frederique Constant, Mondaine, Fossil, Tag Heuer

en eigenlijk elk zichzelf respecterend horlogemerk heeft een smartwatch-assortiment,

of is volop bezig met de ontwikkeling daarvan. Dat zorgt ervoor dat de smartwatches

qua uiterlijk bijna niet meer te onderscheiden zijn van de klassieke uurwerken. Nog

een argument verdwenen om af te zien van een smartwatch.

Nadat ik de smartwatch had opgeladen op het oplaaddok, kon ik het horloge gebrui-

ken en ervaren in de praktijk. Ik kreeg meldingen binnen van berichten en belletjes,

kon alarmen instellen, mijn agenda bekijken, het aantal stappen bijhouden dat ik

dagelijks zette, het weer checken en nog veel meer! Zijn dit dingen die ik niet met

mijn telefoon kan? Nee, dit kan ik ook allemaal heel gemakkelijk met mijn telefoon,

maar ik begrijp nu waarom iemand een smartwatch zou aanschaffen. Het is toch heel

leuk en interessant om te ondervinden wát er kan met een smartwatch en als je er dan

toch één draagt, dan ga je de mogelijkheden ook benutten.

Ik zal niet zeggen dat klassieke horloges zullen verdwijnen – want dat zie ik echt niet

gebeuren – maar ik geloof wel dat er een grote markt is voor smartwatches. Ik kan u

allemaal aanraden om een week lang een smartwatch te dragen en de mogelijkheden

te ondervinden. Neem het op in uw assortiment en geef uw klanten de mogelijkheid

het in uw winkel te testen. Deel uw ervaring met uw klanten, want dat is uw taak als

adviseur en specialist, vind ik. Zonder dat je het geprobeerd hebt, mag je eigenlijk

ook niet oordelen. Ik zou u willen voorstellen om tijdens de Najaarsbeurs een aantal

leveranciers te bezoeken en te vragen naar de smartwatches die ze verkopen. U vindt

in Utrecht meer dan genoeg aanbieders.

Veel leesplezier met deze Najaarsbeurs-

special van De Juwelier!

Hoofdredacteur vaktijdschrift De Juwelier

c.dejager@gpmedia.nl

De Visie

Coen de Jager

´IK GELOOF DAT ER EEN GROTE MARKT

IS VOOR SMARTWATCHES´