Previous Page  10 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 10 / 68 Next Page
Page Background

D

E

J

U W E L I E R

N R

5 2 0 1 6

10

I

N T E R V I E W

T

O N

T

I J H U I S

E N

S

H A R O N

V A N

H E T

H

O F

– E

S S E N C E

Wij kennen Ton als een creatieve, ambitieuze, hardwerkende en betrouwbare

man. Niets beloven wat hij niet na kan komen, reëel in het stellen van doelen

en altijd zijn eigen weg kiezen. Twee jaar geleden creëerde hij Sparkling Jewels,

het concept met als rode draad verwisselbare hangers en armbanden. Ton had

zijn handen vol aan het goed opzetten van Sparkling Jewels, maar kwam er ook

achter dat het vinden van een goede agent voor zijn merk toch niet zo eenvou-

dig was. “Het is voor agenten gewoon heel moeilijk om hun focus op één merk

te hebben. Dat is logisch, maar voor Sparkling Jewels was dat in het begin juist

wel belangrijk. Het frustreerde dat ik geen goede agent kon vinden. Sharon was

al voorzien en werkte bij een sieraden- en fashionagentschap, maar vorig jaar

heeft ze toch besloten zich te volledig te richten op Essence.”

ZAKELIJK EN PRIVÉ

Sharon zag de zoektocht van Ton naar een agent eigenlijk met lede ogen aan.

“Ton is zo enthousiast en doortastend, maar helaas lukte het niet om iemand

te vinden die zijn verhaal en dat van Sparkling Jewels goed kon overbrengen

op juweliers. Ik onderkende het potentieel van Sparkling Jewels ook en daarbij

waren we samen al plannen aan het maken om Hooked op de markt te bren-

gen. Ik werd dus zijdelings zeker betrokken bij het bedrijf, maar ik zat nog met

mijn andere baan. Daarbij wilde ik graag zakelijk en privé gescheiden houden,

MET RUIM EEN DECENNIA ERVARING IN DE PRODUCTIE VAN SIERADEN EN HET ONTWIKKELEN VAN CONCEPTEN BESLOOT TON TIJHUIS

ALWEER TWEE JAAR GELEDEN OM ZIJN EIGEN PAD TE KIEZEN. ONDANKS ZIJN JONGE LEEFTIJD, MAG JE DUS WEL STELLEN DAT HIJ HET KLAP-

PEN VAN DE ZWEEP KENT. HIJ INTRODUCEERDE MET VEEL SUCCES SPARKLING JEWELS, KWAM VORIG JAAR MET HOOKED EN HEEFT MET ZIJN

BEDRIJF ESSENCE DE DISTRIBUTIERECHTEN VOOR SILVER ROSE IN NEDERLAND. ALS HET GAAT OM SALES EN MARKETING KON HIJ ECHTER

NOG WEL WAT HULP GEBRUIKEN EN GELUKKIG VOOR TON WAS DAAR SHARON VAN HET HOF. NIET ALLEEN ZIJN ‘BETERE WEDERHELFT’

PRIVÉ GEZIEN, MAAR SINDS VORIG JAAR OOK ZIJN PARTNER OP ZAKELIJK GEBIED. HEBBEN WE HIER TE MAKEN MET EEN DREAM TEAM? WIJ

WILDEN HET GRAAG TE WETEN KOMEN EN ZOCHTEN HET DUO OP IN HUN NIEUWE BEDRIJFSPAND IN ZWOLLE.

maar dat ging gewoon niet meer. Ik vond het te leuk en heb dus vorig jaar mijn

baan opgezegd. We besloten om samen Essence te gaan runnen en ik heb tot

nu toe geen moment spijt gehad.”

“We hebben ons in het avontuur gestort”, vervolgt Sharon. “Essence stond vorig

jaar nog in de kinderschoenen. Ton had veel geïnvesteerd en hij begon net wat

geld te verdienen. Het was een risico om samen te gaan werken en ik moet toe-

geven dat ik het best wel eng vond. We zijn allebei haantjes en denken dat we

het altijd beter weten. Dat kan zorgen voor discussies, maar daarnaast vullen

we elkaar ook goed aan. Ik ben mij gaan focussen op de sales en marketing, ter-

wijl Ton zich kon richten op de productie en ontwikkeling van de concepten.”

FOCUS

Het woord focus komt veelvuldig terug in ons gesprek met Sharon en Ton.

“Maar dat is ook heel belangrijk voor Ton én voor mij geweest. Omdat Ton

dertig petten tegelijk op had en alles zelf moest regelen – van het ontwerpen

van nieuwe modellen tot het versturen van pakketten – kon hij zich niet volle-

dig richten op de belangrijke zaken. Toen ik erbij kwam ben ik meteen klanten

gaan bezoeken van Sparkling Jewels en Ton kon zich onder meer richten op

het introduceren van Hooked. Eind oktober hadden we al 45 verkooppunten

FOCUS

IS HET SLEUTELWOORD

BIJ ESSENCE