Previous Page  13 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 13 / 68 Next Page
Page Background

G

E Z I E N

O P

D E

N

A J A A R S B E U R S

D

E

J

U W E L I E R

N R

5 2 0 1 6 13

William L. 1985:

VINTAGE STIJL CHRONOGRAFEN MET SUCCESFACTOR

Wat de laatste tijd opvalt is het aantal ‘retro’ collecties bij horlogemer-

ken. Back to basic, een tendens dat zich al eerder voordeed in het hoge

segment, is nu zichtbaar in het betaalbare segment. De horloges van

onze vaders en opa’s zijn weer helemaal actueel en tijdloos. Dat leidt tot

nieuwe merken waar William L. een opvallende van is. “Maar William L.

is onderscheidend doordat de normen en waarden uit het hoge segment

zijn meegenomen in het product”, zo vertelt Maurice van Gelderen.

HET VERHAAL

“William L. 1985 is opgericht door Guillaume Laidet. Deze Fransman

heeft niet alleen een passie voor polshorloges, hij heeft ook een ruime

ervaring in het productieproces en op het gebied van marketing in de

horlogebranche. Zo heeft hij gewerkt bij Zenith en bij Jaeger-LeCoultre.

Hij is zijn eigen merk gestart met William L. nadat hij heel veel positieve

reacties ontving op een oud Zwitsers horloge dat hij droeg. Dit erfstuk

was van de oom van zijn vader geweest, maar niet meer verkrijgbaar of

duur om aan te schaffen. Hij besloot om een horlogemerk met dezelfde

uitstraling te realiseren en zo geschiedde. Door crowdfunding ontving hij

binnen een zeer korte tijd zijn startkapitaal met gemak bij elkaar en ging

hij aan de slag. Zijn doel was een kwalitatief hoogwaardig vintage hor-

loge op de markt te brengen met een uiterst aantrekkelijke verkoopprijs.

Het succes bevestigd zich nu al in de doorverkoop van de horloges.”

DE KANS

Dat het allemaal snel kan gaan is wel duidelijk. William L. 1985 is een

hit en verovert in rap tempo Europa. Maurice kreeg de kans om de distri-

butierechten van het merk voor Nederland te vergaren en sloeg toe. “Na

jarenlang met Ice-Watch gewerkt te hebben was ik op zoek naar een

nieuw merk, een nieuwe uitdaging en ik wilde graag op eigen benen

staan. Met William L. heb ik die kans gekregen en met beide handen

aangegrepen. Het eerste doel was om een stand op de Najaarsbeurs te

bemachtigen. Dat is gelukt en de eerste introductie heeft dan ook daar

plaatsgevonden. De reacties zijn allemaal zeer positief en de eerste

juweliers zijn al ingestapt. William L. 1985 is een mooi, betaalbaar,

kwalitatief hoogwaardig horlogemerk, met een brede collectie. Alles

wijst erop dat dit merk een groot succes gaat worden”, zo is Maurice

duidelijk.

De collectie van William L. 1985 toont het jaren vijftig design dat je ver-

wacht. Fraaie chronografen mét een geweldige prijs. “De chronografen

kosten niet meer dan € 189,-. Dat is de wens van Guillaume Laidet en

daar houdt hij aan vast. Daarbij is er volop ontwikkeling in de collectie

en is er nog heel veel potentie om het merk verder succesvol uit te bou-

wen.”

Meer informatie:

Q Time Distribution

Tel. 06-55891122

www.qtimedistribution.nl

HET LEUKE VAN HET BEZOEKEN VAN BIJVOORBEELD DE JEWELS & WATCHES NAJAARSBEURS IS DAT ER

ALTIJD NIEUWE MERKEN AANWEZIG ZIJN WAARVAN JE HET BESTAAN NOG NIET KENDE. ZO WER-

DEN WIJ TIJDENS DE NAJAARSBEURS VERRAST DOOR MAURICE VAN GELDEREN, DIE NA JARENLANG

VERANTWOORDELIJK TE ZIJN GEWEEST VOOR ICE-WATCH BIJ PAUL SIMONS EN RECENT BIJ DE PDA

GROUP, HEEFT BESLOTEN VOOR ZICHZELF TE BEGINNEN. HIJ GOOIDE HOGE OGEN MET HET NIEUWE

HORLOGEMERK WILLIAM L. 1985.