Previous Page  22 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 22 / 68 Next Page
Page Background

C

O V E R S T O R Y

F

O S S I L

G

R O U P

D

E

J

U W E L I E R

N R

5 2 0 1 6

22

In november 2015 lanceerde Fossil onder het label Fossil Q al haar eigen wearables lijn.

Gelijktijdig nam het Amerikaanse bedrijf ook Misfit Inc. over, een innovator op het gebied

van wearable technologie en stijlvolle trackers. Deze overname biedt Fossil Group de

mogelijkheid om haar consumenten een breed scala aan traditionele uurwerken en

modieuze wearables aan te bieden in een markt die nog steeds groeiende is. De vraag

naar stijlvolle connected accessoires neemt namelijk sterk toe en niet alleen de consu-

Fossil Group

ZET

ZWAAR

IN OP SMART PRODUCTEN

DE ONTWIKKELINGEN OP HET GEBIED VAN CONNECTED WATCHES, EEN

ZOGENAAMD WEARABLE, ZIJN NIET MEER TE STOPPEN. WAAR DIGITALE

HORLOGES EN HORLOGES DIE IN VERBINDING STAAN MET SMARTPHONES

VOORHEEN NOG EEN ZEER BEDENKELIJK DESIGN HADDEN, WORDEN VAK-

MANSCHAP EN TECHNOLOGIE STEEDS MEER VERENIGD IN MOOIE CONNEC-

TED ACCESSOIRES. EEN HEEL MOOI VOORBEELD ZIJN DE NIEUWE SMART-

WATCHES VAN FOSSIL (FOSSIL Q) EN DE MICHAEL KORS ACCESS MODELLEN.

HIERMEE GEEFT DE FOSSIL GROUP EEN VERVOLG AAN HAAR EERDERE AMBI-

TIES OM DE MARKT TE VOORZIEN VAN FASHIONABLE SMARTWATCHES EN

DAT IS HET BEDRIJF ZEKER GELUKT.

menten die al een horloge dragen maar ook een

nieuwe consument, die voorheen geen horloge

droegen. Dat was ook de boodschap van de Fossil

Group tijdens de Jewels & Watches Najaarsbeurs,

waar de Fossil Q collectie, Michael Kors Access

accessoires en de Misfit trackers gepresenteerd

werden.

VRAAG

Op de stand van de Fossil Group was er ruimte

om de wearables te zien, te voelen, te testen en

om informatie te krijgen over waarom Fossil dit

ziet als toegevoegde waarde voor u als juwe-

lier. “De Fossil Group is in staat geweest om

een fashion horloge te voorzien van smartwatch

functionaliteiten”, aldus Maurice Hendrix, Head

of Sales van de Fossil Group Benelux. “Het is nu

het moment om deze horloges op de markt te

brengen. De consument zoekt er actief naar en

we zien dat na de ‘innovators’ nu ook al de ‘early

majority’ gaat instappen.”

De boodschap was duidelijk: de Fossil Group

zet sterk in op de wearables en introduceert dit

najaar – naast de tweede generatie Fossil Q en