C
O V E R S T O R Y
F
O S S I L
G
R O U P
D
E
J
U W E L I E R
N R
5 2 0 1 6
22
In november 2015 lanceerde Fossil onder het label Fossil Q al haar eigen wearables lijn.
Gelijktijdig nam het Amerikaanse bedrijf ook Misfit Inc. over, een innovator op het gebied
van wearable technologie en stijlvolle trackers. Deze overname biedt Fossil Group de
mogelijkheid om haar consumenten een breed scala aan traditionele uurwerken en
modieuze wearables aan te bieden in een markt die nog steeds groeiende is. De vraag
naar stijlvolle connected accessoires neemt namelijk sterk toe en niet alleen de consu-
Fossil Group
ZET
ZWAAR
IN OP SMART PRODUCTEN
DE ONTWIKKELINGEN OP HET GEBIED VAN CONNECTED WATCHES, EEN
ZOGENAAMD WEARABLE, ZIJN NIET MEER TE STOPPEN. WAAR DIGITALE
HORLOGES EN HORLOGES DIE IN VERBINDING STAAN MET SMARTPHONES
VOORHEEN NOG EEN ZEER BEDENKELIJK DESIGN HADDEN, WORDEN VAK-
MANSCHAP EN TECHNOLOGIE STEEDS MEER VERENIGD IN MOOIE CONNEC-
TED ACCESSOIRES. EEN HEEL MOOI VOORBEELD ZIJN DE NIEUWE SMART-
WATCHES VAN FOSSIL (FOSSIL Q) EN DE MICHAEL KORS ACCESS MODELLEN.
HIERMEE GEEFT DE FOSSIL GROUP EEN VERVOLG AAN HAAR EERDERE AMBI-
TIES OM DE MARKT TE VOORZIEN VAN FASHIONABLE SMARTWATCHES EN
DAT IS HET BEDRIJF ZEKER GELUKT.
menten die al een horloge dragen maar ook een
nieuwe consument, die voorheen geen horloge
droegen. Dat was ook de boodschap van de Fossil
Group tijdens de Jewels & Watches Najaarsbeurs,
waar de Fossil Q collectie, Michael Kors Access
accessoires en de Misfit trackers gepresenteerd
werden.
VRAAG
Op de stand van de Fossil Group was er ruimte
om de wearables te zien, te voelen, te testen en
om informatie te krijgen over waarom Fossil dit
ziet als toegevoegde waarde voor u als juwe-
lier. “De Fossil Group is in staat geweest om
een fashion horloge te voorzien van smartwatch
functionaliteiten”, aldus Maurice Hendrix, Head
of Sales van de Fossil Group Benelux. “Het is nu
het moment om deze horloges op de markt te
brengen. De consument zoekt er actief naar en
we zien dat na de ‘innovators’ nu ook al de ‘early
majority’ gaat instappen.”
De boodschap was duidelijk: de Fossil Group
zet sterk in op de wearables en introduceert dit
najaar – naast de tweede generatie Fossil Q en