Op maandag 12 september was Everon Jackson Hooi aanwezig op de stand van SGS fabriek om samen
met Bas Stijnis hun merk Chico D’oro aan de aanwezige bezoekers en de pers te laten zien. Chico D’oro
zijn stoere armbanden gemaakt van massief zilver, al dan niet voorzien van een 5 micron goudlaag in
rosé-, wit- en geelgoud. Het design en de vormgeving van het logo mag op het conto geschreven worden
van Everon Jackson Hooi, terwijl je in de hoogwaardige afwerking en de algehele realisatie van de ban-
den natuurlijk het vakmanschap van Bas Stijnis herkent.
HANDGEMAAKT
Bas Stijnis is zeer trots op de samenwerking met Everon Jackson Hooi. “De jarenlange ervaring die wij
hebben op het gebied van het vervaardigen van armbanden heeft ons geholpen om een topkwaliteit mas-
sief 925 sterling zilveren armbandencollectie voor heren te realiseren. De Chico D’oro armbanden zijn
compleet handgemaakt in ons eigen atelier en we hebben uitsluitend de beste materialen gebruikt. Ik
vind dat we echte kunstwerken hebben gemaakt. En je ziet dat mannen steeds vaker armbanden gaan
dragen, dus het speelt in dat opzicht ook in op een vraag. Naast de hoogglans afwerking zijn de banden
ook beschikbaar met een 5 micron goudlaag in rosé-, wit- en geelgoud. Door onze ervaring met het
produceren van Fjory hebben wij een speciale manier ontwikkeld om de banden van deze goudlaag te
kunnen voorzien. En de banden zijn heel scherp geprijsd met een winkelverkoopprijs van € 375,-. Opties
zijn er verder genoeg en we maken de banden desgewenst ook in massief goud.”
BEKENDHEID
Everon Jackson Hooi heeft zich dus beziggehouden met het design en de vormgeving van het logo. “Als
je het logo helemaal uit elkaar gaat halen, dan komen alle letters tevoorschijn van de naam Chico D’oro.
Vanaf 1 november ga ik de sieraden overal promoten – onder meer in GTST en RTL Boulevard, maar ook
bevriende BN’ers zullen de armbanden dragen – en gaan wij de spanning bij de consument opbouwen.
De bedoeling is dat we op 21 november de grote lancering laten plaatsvinden. Hieraan gekoppeld maken
wij een geweldige website waarin de consument de verkooppunten kan vinden.”
Nu het startsein is gegeven en er ruchtbaarheid wordt gegeven aan het bestaan van Chico D’oro, is het
noodzaak om dealers te vinden. Bas: “Het doel op de korte termijn is om vijftig dealers te realiseren.
Tegen een in verhouding kleine investering krijgt de juwelier een kant en klaar sieradenconcept met
een passende website en POS-materiaal en een enorme marketingcampagne. Everon is natuurlijk een
Bekende Nederlander die landelijke exposure voor Chico D’oro garandeert. Allemaal factoren die wat
ons betreft eraan bijdragen dat Chico D’oro zowel nationaal als internationaal een succes gaat worden.”
Meer informatie: S.G.S. Fabriek B.V.
Tel: 0591-794047,
www.fjory.nl,
www.nljuwelen.nlD
E
J
U W E L I E R
N R
5 2 0 1 6 17