D
E
J
U W E L I E R
N R
5 2 0 1 6 45
Naast de nieuwe verkoopzuil heeft Casio ook de display van Edifice
vernieuwd, die nu nog meer geënt is op de connected horloges met
bluetooth ondersteuning van de Edifice. “We hebben binnen het Edifice-
assortiment een duidelijke splitsing van drie lijnen”, zo vertelt Erik. “De
Smart-lijn wordt gevormd door de connected horloges met bluetooth
connectie met prijzen die liggen tussen de €300,- en €400,-, de Original
Design collectie bestaat uit opvallende Edifice modellen met een ver-
koopprijs van rond de €200,- en in de Classic-lijn zien we de modellen
met een ‘basis’ design en functionaliteit en een instapprijs.”
ONLINE MARKETING
Als het gaat om marketing heeft Casio Benelux voor haar uitingen met
Edifice vorig jaar al gekozen om consumenten te bereiken via online
media. Dit jaar wordt die strategie verder uitgerold. “We richten ons met
Edifice puur op online kanalen als het gaat om marketing, omdat we
denken daar de doelgroep het beste te bereiken. De wereld verandert en
dan moet je als bedrijf ook veranderen, zodoende deze stap. We merken
dat het helpt, want de naamsbekendheid en exposure van Edifice is ver-
groot en de consument weet de juwelier te vinden als verkooppunt voor
Edifice.”
SPECIAL EDITION
In januari van dit jaar werd Casio een officiële partner van het Scuderia
Toro Rosso-team. Het bedrijf is ervan overtuigd dat de frisse dynamiek,
de impulsen en de passie voor snelheid van het team in combinatie met
racewagens boordevol buitengewone technische innovaties van Scuderia
Toro Rosso de perfecte partner voor het Edifice-merkconcept ‘Speed and
Intelligence’ maken. De samenwerking met Toro Rosso heeft ook geleid
tot een nieuw Edifice horloge: de Edifice Scuderia Toro Rosso Limited
Edition, EFR-554TR. “We hebben tijdens de Grand Prix van Monza een
speciaal Toro Rosso model geïntroduceerd, een hoogtepunt voor ons in
de samenwerking met het Formule 1-team. We hebben bewust gekozen
om met Toro Rosso in zee te gaan, omdat we als merk beter naar voren
komen. We zijn goed zichtbaar op de auto en dat draagt bij aan het ver-
groten van de zichtbaarheid van Edifice. Het nieuwe horloge heeft een
duidelijke link met de autowereld, waar veel inspiratie op het gebied van
design is gehaald.”
SPA FRANCORCHAMPS
Hoe kun je de samenwerking met Scuderia Toro Rosso nog beter te
benadrukken dan een aantal vooraanstaande klanten uit te nodigen voor
de Formule 1 Grand Prix van België op Spa Francorchamps? De zondag-
ochtend begon vroeg – om de drukte die verwacht werd voor te zijn – en
bij aankomst was al duidelijk dat er héél veel Nederlanders aanwezig
waren. De oranje-uitgedoste bezoekers waren duidelijk aanwezig en ook
de genodigden van Casio Benelux waren in spanning aan het wachten
op het begin van de race. Naast Max werd natuurlijk ook uitgekeken
naar de verrichtingen van de Toro Rosso coureurs (Carlos Sainz jr. en
Daniil Kvyat).
Het moment van de wedstrijd, waar Max
Verstappen in de eerste bocht geraakt wordt
Casio had echt alles tot in de puntjes geregeld. Geweldige plaatsen, een mooie Toro
Rosso-polo voor alle genodigden en een drietal gelukkige juweliers mochten zelfs
de paddock van Toro Rosso bezoeken. Ze kregen daar een rondleiding en zagen van
dichtbij hoe alles tot in detail wordt uitgevoerd om de wagens en coureurs zo goed
mogelijk te laten renderen. De wedstrijd zelf was een beetje teleurstellend voor de
vele aanwezige Nederlanders. In de eerste bocht – vlak voor onze neus – werd de
wedstrijd van Max Verstappen eigenlijk al meteen verpest. Een echte ‘anticlimax’
werd her en der geroepen. Dat mocht de pret echter niet drukken. De dag was verder
geweldig en de race zelf maakte veel goed.
KANSEN
Wat vooral duidelijk werd uit het bezoek aan de Grand Prix Formule 1 van België
is dat de Formule 1 ongekend populair is in Nederland. De prestaties van Max
Verstappen hebben daar natuurlijk aan bijgedragen en het feit dat hij voor Scuderia
Toro Rosso heeft gereden kan een mooie connectie zijn voor Edifice-dealers. Als je
kijkt hoeveel geld er uitgegeven en gevraagd wordt aan merchandising (€40,- voor
een Max Vertappen-pet, €70,- voor een polo van Toro Rosso) dan mag je verwachten
dat er ook bereidheid is om te betalen voor een horloge dat de coureurs dragen. Het
zijn allemaal aspecten die Edifice-dealers kunnen gebruiken om de verkoop te stimu-
leren.
Meer informatie:
Casio Benelux
Tel. 020-5451070,
www.casio.nl