Previous Page  45 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 45 / 68 Next Page
Page Background

D

E

J

U W E L I E R

N R

5 2 0 1 6 45

Naast de nieuwe verkoopzuil heeft Casio ook de display van Edifice

vernieuwd, die nu nog meer geënt is op de connected horloges met

bluetooth ondersteuning van de Edifice. “We hebben binnen het Edifice-

assortiment een duidelijke splitsing van drie lijnen”, zo vertelt Erik. “De

Smart-lijn wordt gevormd door de connected horloges met bluetooth

connectie met prijzen die liggen tussen de €300,- en €400,-, de Original

Design collectie bestaat uit opvallende Edifice modellen met een ver-

koopprijs van rond de €200,- en in de Classic-lijn zien we de modellen

met een ‘basis’ design en functionaliteit en een instapprijs.”

ONLINE MARKETING

Als het gaat om marketing heeft Casio Benelux voor haar uitingen met

Edifice vorig jaar al gekozen om consumenten te bereiken via online

media. Dit jaar wordt die strategie verder uitgerold. “We richten ons met

Edifice puur op online kanalen als het gaat om marketing, omdat we

denken daar de doelgroep het beste te bereiken. De wereld verandert en

dan moet je als bedrijf ook veranderen, zodoende deze stap. We merken

dat het helpt, want de naamsbekendheid en exposure van Edifice is ver-

groot en de consument weet de juwelier te vinden als verkooppunt voor

Edifice.”

SPECIAL EDITION

In januari van dit jaar werd Casio een officiële partner van het Scuderia

Toro Rosso-team. Het bedrijf is ervan overtuigd dat de frisse dynamiek,

de impulsen en de passie voor snelheid van het team in combinatie met

racewagens boordevol buitengewone technische innovaties van Scuderia

Toro Rosso de perfecte partner voor het Edifice-merkconcept ‘Speed and

Intelligence’ maken. De samenwerking met Toro Rosso heeft ook geleid

tot een nieuw Edifice horloge: de Edifice Scuderia Toro Rosso Limited

Edition, EFR-554TR. “We hebben tijdens de Grand Prix van Monza een

speciaal Toro Rosso model geïntroduceerd, een hoogtepunt voor ons in

de samenwerking met het Formule 1-team. We hebben bewust gekozen

om met Toro Rosso in zee te gaan, omdat we als merk beter naar voren

komen. We zijn goed zichtbaar op de auto en dat draagt bij aan het ver-

groten van de zichtbaarheid van Edifice. Het nieuwe horloge heeft een

duidelijke link met de autowereld, waar veel inspiratie op het gebied van

design is gehaald.”

SPA FRANCORCHAMPS

Hoe kun je de samenwerking met Scuderia Toro Rosso nog beter te

benadrukken dan een aantal vooraanstaande klanten uit te nodigen voor

de Formule 1 Grand Prix van België op Spa Francorchamps? De zondag-

ochtend begon vroeg – om de drukte die verwacht werd voor te zijn – en

bij aankomst was al duidelijk dat er héél veel Nederlanders aanwezig

waren. De oranje-uitgedoste bezoekers waren duidelijk aanwezig en ook

de genodigden van Casio Benelux waren in spanning aan het wachten

op het begin van de race. Naast Max werd natuurlijk ook uitgekeken

naar de verrichtingen van de Toro Rosso coureurs (Carlos Sainz jr. en

Daniil Kvyat).

Het moment van de wedstrijd, waar Max

Verstappen in de eerste bocht geraakt wordt

Casio had echt alles tot in de puntjes geregeld. Geweldige plaatsen, een mooie Toro

Rosso-polo voor alle genodigden en een drietal gelukkige juweliers mochten zelfs

de paddock van Toro Rosso bezoeken. Ze kregen daar een rondleiding en zagen van

dichtbij hoe alles tot in detail wordt uitgevoerd om de wagens en coureurs zo goed

mogelijk te laten renderen. De wedstrijd zelf was een beetje teleurstellend voor de

vele aanwezige Nederlanders. In de eerste bocht – vlak voor onze neus – werd de

wedstrijd van Max Verstappen eigenlijk al meteen verpest. Een echte ‘anticlimax’

werd her en der geroepen. Dat mocht de pret echter niet drukken. De dag was verder

geweldig en de race zelf maakte veel goed.

KANSEN

Wat vooral duidelijk werd uit het bezoek aan de Grand Prix Formule 1 van België

is dat de Formule 1 ongekend populair is in Nederland. De prestaties van Max

Verstappen hebben daar natuurlijk aan bijgedragen en het feit dat hij voor Scuderia

Toro Rosso heeft gereden kan een mooie connectie zijn voor Edifice-dealers. Als je

kijkt hoeveel geld er uitgegeven en gevraagd wordt aan merchandising (€40,- voor

een Max Vertappen-pet, €70,- voor een polo van Toro Rosso) dan mag je verwachten

dat er ook bereidheid is om te betalen voor een horloge dat de coureurs dragen. Het

zijn allemaal aspecten die Edifice-dealers kunnen gebruiken om de verkoop te stimu-

leren.

Meer informatie:

Casio Benelux

Tel. 020-5451070,

www.casio.nl