D
E
J
U W E L I E R
N R
5 2 0 1 6
44
R
E P O R T A G E
Je mag wel zeggen dat in Nederland de Max-mania heeft toegesla-
gen. De opmars van Max Verstappen – die zijn eerste stappen bij
Scuderia Toro Rosso zette – in zijn Red Bull-bolide heeft Nederland
in één keer Formule 1-fan gemaakt. Ook de redactie van De Juwelier
volgt de verrichtingen van onze jonge landgenoot op de voet en wij
waren dan ook zeer verheugd met de uitnodiging van Casio Benelux.
PRESENTATIE
De uitnodiging van Casio Benelux was niet alleen voor een bezoek
aan het circuit op Spa Francorchamps op zondag. De genodigden
werden op zaterdagmiddag verwacht bij Van der Valk Hotel in
Heerlen. Eenmaal daar aangekomen werd de groep verwelkomd door
het team van Casio Benelux en kregen we van Erik Velthoven (Sales
Manager van de Watch Division van Casio Benelux) een presentatie
over Edifice, de plannen van het merk en natuurlijk de link met de
Formule 1.
SPONSOR
Als officieel partner van Formule 1-team Scuderia Toro Rosso met
Edifice is de link van Casio met het grootste motorsportevenement
ter wereld snel uitgelegd. In werkelijkheid komt er natuurlijk veel
meer bij kijken. Als officieel partner van een Formule 1-team ben
je sowieso verzekerd van de nodige exposure, maar de bedragen
die horen bij een dergelijke profilering zijn zeker niet mals. Dat het
Casio met Edifice is gelukt zich te verbinden aan een Formule 1-team
als Scuderia Toro Rosse en prominent afgebeeld staat op onder meer
de bolide, mag gezien worden als een wereldprestatie.
NIEUWE VERKOOPTOOLS
Tijdens de presentatie kwamen een aantal belangrijke zaken naar
voren. Zo heeft Casio een nieuwe verkoopzuil geintroduceerd voor
de EQB-modellen: de connected watches van Edifice. Deze ‘touch &
try zuil’ is ideaal voor consumenten om kennis te maken met de con-
nected horloges van Edifice. De zuil herbergt naast een EQB-horloge
ook een mobiele telefoon en een videodisplay waar de werking van
het horloge wordt uitgebeeld. “Het is in feite een extra verkoper in
uw winkel”, zo geeft Erik Velthoven onder meer aan.
EEN GEKKENHUIS WAS HET OP CIRCUIT SPA FRANCORCHAMPS, WAAR
DE GRAND PRIX FORMULE 1 VAN BELGIË PLAATSVOND. MET ONZE EIGEN
MAX VERSTAPPEN ALS GROTE PUBLIEKSTREKKER WAREN NAAR VERLUIDT
ZESTIGDUIZEND NEDERLANDSE FANS BIJ DE RACE AANWEZIG! EEN ONGE-
KEND AANTAL EN ONDER DE VELE BEZOEKERS WAREN OOK EEN AANTAL
VOORAANSTAANDE EDIFICE-DEALERS VAN CASIO BENELUX AANWEZIG. OP
UITNODIGING VAN CASIO WAREN DEZE GELUKKIGEN AANWEZIG BIJ DE
GRAND PRIX VAN BELGIË, EN WIJ MOCHTEN ONS OOK TOT DIE GELUKKI-
GEN REKENEN.
GEWELDIG FORMULE 1-EVENT
VAN CASIO BENELUX