Previous Page  22 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 22 / 60 Next Page
Page Background

C

O V E R S T O R Y

M

E L A N

O

D

E

J

U W E L I E R

N R

6 2 0 1 5

22

Elf jaar geleden is het alweer dat Jeanne samen met John Pepels een eigen sie-

radenconcept ontwikkelde onder naam MelanO en binnen een decennium is

dat concept uitgegroeid tot een succesverhaal dat zijn weerga niet kent. Vooral

op productgebied heeft MelanO grote ontwikkelingen doorgemaakt de laatste

jaren. Waar voorheen de producten werden uitgebracht onder de noemer

‘ring’, ‘armband’ of ‘collier’ zijn er nu collecties zoals Cateye, Vivid en Twisted.

“Daarnaast hebben we alle producten een vrouwennaam gegeven. Dat draag

bij aan de beleving en het verhaal van MelanO, maar het maakt het tevens

persoonlijker en emotioneler. De collecties worden steeds verder gevormd en

uiteraard hebben we ook voor de feestdagen weer een groot aantal noviteiten.”

Cathy

Een mooi voorbeeld van een noviteit in de MelanO-collectie is Cathy uit

de Cateye collectie. Deze collectie is geraffineerd, uniek en speels tegelijk.

“Speciaal voor vrouwen die weten wat ze willen en met flair door het leven

gaan”, zo vertelt Jeanne. “De frisse nieuwkomer Cathy past daar met haar

verleidelijke, eigenwijze uitstraling uitstekend bij. Het geeft vrouwen de kans

om nog meer hun eigen collectie te creëren. Net even dat beetje anders dan

anderen en toch herkenbaar. Stijlvol en elegant, tijdloos en toch eigentijds.

Cathy is een statement met klasse.”

Dat MelanO grote stappen heeft gemaakt het afgelopen jaar is duidelijk.

We waarschuwen u alvast: we gaan de loftrompet over MelanO weer ste-

ken. Superlatieven schieten tekort als het gaat om het meest succesvolle

Nederlandse sieradenmerk van dit moment. Het afgelopen jaar is MelanO

weer onwaarschijnlijk doorgegroeid en dat heeft geleid tot een aantal belang-

rijke veranderingen, zoals u ook al in ons septembernummer heeft kunnen

lezen. Er is een bedrijfsmatige inhaalslag gemaakt en de basis van MelanO

is verder geprofessionaliseerd. Dat heeft geleid tot een betere service, een

betere ondersteuning, een betere marketingstrategie en een geoptimaliseerde

collectie. Maar dat betekent niet dat er geen ruimte meer is voor verbetering

bij MelanO. “We stoppen nu niet met ontwikkelen. Er is nog genoeg te doen.

Zo zijn we dit najaar onder meer gestart met een uitgebreid media-offensief

richting consumenten”, aldus Jeanne Wessels, oprichtster en ontwerper van

MelanO.

Jeanne Wessels

Volgend jaar verhuist MelanO naar een nieuw onderkomen

Cathy