C
O V E R S T O R Y
M
E L A N
O
D
E
J
U W E L I E R
N R
6 2 0 1 5
22
Elf jaar geleden is het alweer dat Jeanne samen met John Pepels een eigen sie-
radenconcept ontwikkelde onder naam MelanO en binnen een decennium is
dat concept uitgegroeid tot een succesverhaal dat zijn weerga niet kent. Vooral
op productgebied heeft MelanO grote ontwikkelingen doorgemaakt de laatste
jaren. Waar voorheen de producten werden uitgebracht onder de noemer
‘ring’, ‘armband’ of ‘collier’ zijn er nu collecties zoals Cateye, Vivid en Twisted.
“Daarnaast hebben we alle producten een vrouwennaam gegeven. Dat draag
bij aan de beleving en het verhaal van MelanO, maar het maakt het tevens
persoonlijker en emotioneler. De collecties worden steeds verder gevormd en
uiteraard hebben we ook voor de feestdagen weer een groot aantal noviteiten.”
Cathy
Een mooi voorbeeld van een noviteit in de MelanO-collectie is Cathy uit
de Cateye collectie. Deze collectie is geraffineerd, uniek en speels tegelijk.
“Speciaal voor vrouwen die weten wat ze willen en met flair door het leven
gaan”, zo vertelt Jeanne. “De frisse nieuwkomer Cathy past daar met haar
verleidelijke, eigenwijze uitstraling uitstekend bij. Het geeft vrouwen de kans
om nog meer hun eigen collectie te creëren. Net even dat beetje anders dan
anderen en toch herkenbaar. Stijlvol en elegant, tijdloos en toch eigentijds.
Cathy is een statement met klasse.”
Dat MelanO grote stappen heeft gemaakt het afgelopen jaar is duidelijk.
We waarschuwen u alvast: we gaan de loftrompet over MelanO weer ste-
ken. Superlatieven schieten tekort als het gaat om het meest succesvolle
Nederlandse sieradenmerk van dit moment. Het afgelopen jaar is MelanO
weer onwaarschijnlijk doorgegroeid en dat heeft geleid tot een aantal belang-
rijke veranderingen, zoals u ook al in ons septembernummer heeft kunnen
lezen. Er is een bedrijfsmatige inhaalslag gemaakt en de basis van MelanO
is verder geprofessionaliseerd. Dat heeft geleid tot een betere service, een
betere ondersteuning, een betere marketingstrategie en een geoptimaliseerde
collectie. Maar dat betekent niet dat er geen ruimte meer is voor verbetering
bij MelanO. “We stoppen nu niet met ontwikkelen. Er is nog genoeg te doen.
Zo zijn we dit najaar onder meer gestart met een uitgebreid media-offensief
richting consumenten”, aldus Jeanne Wessels, oprichtster en ontwerper van
MelanO.
Jeanne Wessels
Volgend jaar verhuist MelanO naar een nieuw onderkomen
Cathy