Previous Page  23 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 23 / 60 Next Page
Page Background

D

E

J

U W E L I E R

N R

6 2 0 1 5 23

“Maar dat betekent niet dat we nu stoppen met ontwikkelen. Er is nog genoeg

te doen, maar we weten waar we naartoe willen. De professionalisering was

een belangrijke stap voor MelanO, maar daarnaast ook een noodzakelijke.

Stilzitten en afwachten is geen optie. Je moet jezelf blijven ontwikkelen. Dat

doen we onder meer door onze klanten nog beter te ondersteunen met bijvoor-

beeld reclamecampagnes.”

Media-offensief

“We zijn dit najaar met een gigantische herfst/winter print campagne gestart

met in totaal zestien advertenties in dé toonaangevende vrouwenbladen van

Nederland zoals Tina, Beau Monde, Grazia, Marie Claire, Nouveau, Libelle

en Margriet. Zowel de Twisted Girl collectie als onze Cathy, Stefanie en Tess

staan centraal in deze landelijke campagne. Met deze mooie mix aan bladen

bereiken we een enorm grote doelgroep. Alleen al met Libelle en Margriet

bereiken wij in totaal ongeveer 2,4 miljoen vrouwen. Dit soort campagnes

dragen natuurlijk bij aan het verder vergroten van de naamsbekendheid van

MelanO, maar moet er uiteindelijk ook voor zorgen dat consumenten naar de

juwelier gaan om de producten te kopen. Wij durven dit soort investeringen in

ieder geval aan, omdat we geloven in een marketingstrategie die rechtstreeks

de consument bereikt en we willen laten zien dat we er alles aan doen om

onze klanten optimaal te ondersteunen.”

“Maar dat is nog niet alles”, vervolgt Jeanne. “Wij staan niet alleen met

zestien advertenties in dé toonaangevende vrouwen bladen van

Nederland, ook worden wij de komende maanden opgenomen

in diverse shoppings- en fashion-shoots en style rubrieken.

Dat is echt super nieuws, want bijna al onze nieuwe

designs komen aan bod! Houd de magazines dus

goed in de gaten.”

Groei

Het media-offensief van MelanO geeft aan dat

het bedrijf grote stappen maakt. Ook op andere

gebieden is MelanO nog gewoon aan het door-

groeien, zo horen wij van Jeanne. “MelanO

groeit tegen de stroom in. We bewandelen

daarbij niet de gebaande paden, maar gaan

onze eigen weg, zoals we altijd gedaan hebben.

Wij breiden ons salesteam verder uit zodat we nog

meer aandacht en training kunnen geven aan onze

klanten, want daar is veel winst te behalen. We zijn de

laatste tijd ook zeer actief met visual merchandising om MelanO meer op te

laten vallen. Dat blijkt zeer goed te werken als we kijken naar de verkopen.”

2015 gaat de boeken in als het beste jaar van MelanO in de afgelopen elf jaar.

De groei van MelanO is echter niet alleen meetbaar in omzetcijfers. “Ook op

social media zien we dat we steeds populairder worden. Op verschillende

social media hebben we in tien maanden tijd maar liefst 25.000 nieuwe vol-

gers. Je vergroot op die manier ook je doelgroep en het wordt nog makkelijker

om met ze te communiceren. Daar profiteert de juwelier ook weer van.”

Het succesverhaal krijgt volgend jaar in ieder geval weer een nieuw hoofd-

stuk. “Is 2015 een jaar om nooit te vergeten, 2016 gaat dat ook worden. Niet

alleen hebben we de hoop om de groei te continueren en zelfs te overtreffen,

ook zullen wij een nieuw onderkomen betrekken. Dat is allemaal nog pril,

maar daarover zullen we volgend jaar zeker meer vertellen in vaktijdschrift De

Juwelier”, aldus Jeanne tot slot.

Voor meer informatie: MelanO

Tel. 046-4261717,

www.melano-jewelry.com

MelanO zet media-offensief in om consument nog meer te verleiden

MelanO campagne herfst/winter

Cathy uit de Cateye collectie