D
E
J
U W E L I E R
N R
6 2 0 1 5 23
“Maar dat betekent niet dat we nu stoppen met ontwikkelen. Er is nog genoeg
te doen, maar we weten waar we naartoe willen. De professionalisering was
een belangrijke stap voor MelanO, maar daarnaast ook een noodzakelijke.
Stilzitten en afwachten is geen optie. Je moet jezelf blijven ontwikkelen. Dat
doen we onder meer door onze klanten nog beter te ondersteunen met bijvoor-
beeld reclamecampagnes.”
Media-offensief
“We zijn dit najaar met een gigantische herfst/winter print campagne gestart
met in totaal zestien advertenties in dé toonaangevende vrouwenbladen van
Nederland zoals Tina, Beau Monde, Grazia, Marie Claire, Nouveau, Libelle
en Margriet. Zowel de Twisted Girl collectie als onze Cathy, Stefanie en Tess
staan centraal in deze landelijke campagne. Met deze mooie mix aan bladen
bereiken we een enorm grote doelgroep. Alleen al met Libelle en Margriet
bereiken wij in totaal ongeveer 2,4 miljoen vrouwen. Dit soort campagnes
dragen natuurlijk bij aan het verder vergroten van de naamsbekendheid van
MelanO, maar moet er uiteindelijk ook voor zorgen dat consumenten naar de
juwelier gaan om de producten te kopen. Wij durven dit soort investeringen in
ieder geval aan, omdat we geloven in een marketingstrategie die rechtstreeks
de consument bereikt en we willen laten zien dat we er alles aan doen om
onze klanten optimaal te ondersteunen.”
“Maar dat is nog niet alles”, vervolgt Jeanne. “Wij staan niet alleen met
zestien advertenties in dé toonaangevende vrouwen bladen van
Nederland, ook worden wij de komende maanden opgenomen
in diverse shoppings- en fashion-shoots en style rubrieken.
Dat is echt super nieuws, want bijna al onze nieuwe
designs komen aan bod! Houd de magazines dus
goed in de gaten.”
Groei
Het media-offensief van MelanO geeft aan dat
het bedrijf grote stappen maakt. Ook op andere
gebieden is MelanO nog gewoon aan het door-
groeien, zo horen wij van Jeanne. “MelanO
groeit tegen de stroom in. We bewandelen
daarbij niet de gebaande paden, maar gaan
onze eigen weg, zoals we altijd gedaan hebben.
Wij breiden ons salesteam verder uit zodat we nog
meer aandacht en training kunnen geven aan onze
klanten, want daar is veel winst te behalen. We zijn de
laatste tijd ook zeer actief met visual merchandising om MelanO meer op te
laten vallen. Dat blijkt zeer goed te werken als we kijken naar de verkopen.”
2015 gaat de boeken in als het beste jaar van MelanO in de afgelopen elf jaar.
De groei van MelanO is echter niet alleen meetbaar in omzetcijfers. “Ook op
social media zien we dat we steeds populairder worden. Op verschillende
social media hebben we in tien maanden tijd maar liefst 25.000 nieuwe vol-
gers. Je vergroot op die manier ook je doelgroep en het wordt nog makkelijker
om met ze te communiceren. Daar profiteert de juwelier ook weer van.”
Het succesverhaal krijgt volgend jaar in ieder geval weer een nieuw hoofd-
stuk. “Is 2015 een jaar om nooit te vergeten, 2016 gaat dat ook worden. Niet
alleen hebben we de hoop om de groei te continueren en zelfs te overtreffen,
ook zullen wij een nieuw onderkomen betrekken. Dat is allemaal nog pril,
maar daarover zullen we volgend jaar zeker meer vertellen in vaktijdschrift De
Juwelier”, aldus Jeanne tot slot.
Voor meer informatie: MelanO
Tel. 046-4261717,
www.melano-jewelry.comMelanO zet media-offensief in om consument nog meer te verleiden
MelanO campagne herfst/winter
Cathy uit de Cateye collectie