Previous Page  11 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 68 Next Page
Page Background

D

E

J

U W E L I E R

N R

6 2 0 1 6 11

het succes van een merk wordt, maar je kunt wel zien of iets een goed concept

is. En dat zagen we bij Daniel Wellington. Je moet je ogen goed openhouden,

naar het straatbeeld bijvoorbeeld in Amsterdam kijken, maar ook online kun je

veel vinden natuurlijk.”

“Door onze achtergrond met moderetail, waar iedereen altijd op zoek is naar

vernieuwing, hebben we een andere manier van kijken gekregen”, zo gaat

Ashwin verder. “Je gaat buiten de gebaande paden lopen om je te onderschei-

den. We bezochten veel mode- en horlogebeurzen om ons te oriënteren, maar

ook buitenlandse webshops hielden we goed in de gaten. Daarnaast waren we

in 2008 al bezig met bloggers om Triwa onder de aandacht te brengen. Via der-

gelijke kanalen kom je ook de meest hippe merken tegen. Je moet creatief zijn

als je minder budget hebt.”

Zo zagen Paul en Ashwin vijf jaar geleden al de klassiekere trend opkomen.

“Ook de Nato horlogebanden trend zagen wij aankomen, dus gingen we op

zoek naar een totaalconcept dat aansloot bij deze trends. Dat werd Daniel

Wellington, een zeer goed doordacht concept met een eigen verhaal. Je moet

ook een beetje geluk hebben natuurlijk, maar als we kiezen voor een merk,

heeft het een eigen verhaal en design-DNA en alles klopt aan het concept. Elk

merk in ons portfolio voldoet aan die eisen en met ons aanbod kunnen we de

juwelier helpen zijn klanten te verrassen.”

RENARD

Zo groeide het merkportfolio verder met bijvoorbeeld Nixon, Timex en Olivia

Burton. Maar het absolute hoogtepunt voor Paul en Ashwin kwam begin vorig

jaar met de realisatie van hun eigen horlogemerk: Renard. “Het is onze droom

geworden een eigen horlogemerk te starten. Je hebt toch zelf ideeën over hoe

horloges eruit dienen te zien en hoe de marketing opgezet moet worden. De

eerste plannen zijn vier jaar geleden voorzichtig gemaakt en we hebben in de

zomer van 2014 het startsein gegeven voor de realisatie van Renard. Begin 2015

kwam Renard op de markt en de feedback is geweldig. Het zijn horloges die wij

mooi vinden en het ligt dicht bij ons. Tijdloos, maar toch ook actueel. Niet per

se trendy, maar voor de lange termijn”, zegt Ashwin.

“Het zijn gewoon prachtige horloges met een rijke uitstraling en een geweldige

prijs”, zo gaat Paul verder. “We kijken niet alleen naar technologie en de toe-

komst, maar laten ons inspireren door horloges uit het verleden en dat verwer-

ken we in deze moderne klassiekers. Designdetails waarvan wij vinden dat ze

de tand des tijds hebben doorstaan zijn terug te vinden in de horloges. Ik vind

dat we in onze opzet geslaagd zijn: een fraai horlogemerk op de markt brengen

met een geweldige prijs-kwaliteitverhouding. Renard is echt ons kindje en het

geeft ons ook de mogelijkheid op een andere manier te werken, namelijk met

de hele wereld als afzetgebied. Het laat ons ondernemershart sneller kloppen.

Renard is ook voor de toekomst van Bold Labels heel belangrijk.”

SIERADEN

Waar ruim vier jaar geleden duidelijk is gekozen om Bold Labels als bedrijf te

positioneren dat horlogemerken vertegenwoordigd, zijn toch ook sieraden meer

en meer een productgroep waar de focus op komt. “Daniel Wellington komt

met accessoires, Paul Hewitt is heel sterk daarin en Olivia Burton komt ook met

sieraden. Zo zie je toch weer een verschuiving. Het is een verbreding van ons

assortiment. Zo hebben we recent ook het trendy sieradenmerk Vedder & Vedder

opgenomen. Daarmee kun je zelf je eigen sieraden personaliseren. Heel leuk en

het merk heeft veel potentie. Ook voor Vedder & Vedder geldt weer dat het ver-

haal klopt en het concept staat als een huis. We kregen er een heel goed gevoel

bij. Aan onze keuzes voor merken zie je ook wel wie wij als persoon zijn. We

hebben altijd iets verrassends en vernieuwends in ons assortiment, waarmee een

winkel zich kan onderscheiden. Want als je de consument kan blijven verrassen,

komen ze vaker terug naar de winkel. Wat een groot compliment is voor ons, is

dat De Bijenkorf al onze merken verkoopt. Daar zijn we trots op.”

SAMENWERKING ORFAC

Door de jaren heen hebben Paul en Ashwin zelf hun bedrijf van A tot Z opge-

bouwd. Er zijn samenwerkingen aangegaan met professionele partners zoals

Fixlogic, en voor de vertegenwoordiging van de merken in de juweliersbranche

vertrouwen Ashwin en Paul op de expertise van Sonja den Hartog, Willem

Weide en Joost Oosterwijk van Orfac. “We hebben een nauwe samenwerking

met Orfac, een bedrijf met een lange geschiedenis in de juweliersbranche. Hans

Oosterwijk – voormalig eigenaar en nog steeds verbonden als adviseur aan

Orfac – heeft een prachtige dochter en zij is mijn levenspartner. Vanuit het fail-

lissement van Aurum heeft Joost – mijn zwager – samen met Sonja en Willem

het bedrijf Orfac voortgezet. Wij waren zelf niet heel succesvol als het gaat

om de verkoop van onze merken bij juweliers. Zodoende hebben we Orfac

gevraagd dit voor ons op zich te nemen, maar de samenwerking gaat verder. Ze

zijn voor ons een klankbord als we nieuwe merken willen opnemen, de marke-

tingafdelingen zijn met elkaar verbonden en ga zo maar door. We ondernemen

samen en zij zijn ons gezicht bij de juweliers”, aldus Paul.

“We zijn samen een grote, flexibele netwerkorganisatie”, geeft Ashwin aan.

“Wij maken gebruik van elkaars expertise, talent en diensten. Achter de Orfac-

en Bold Labels-gevel vind je een breed portfolio merken, een professionele

infrastructuur op het gebied van logistiek en aftersales, en een sterk marketing-

team. Orfac is op de juweliersbranche gericht en wij richten ons op de kanalen

die voor ons bekend zijn. We hebben samen geweldige merken en daarachter

staat een geoliede machine die op alle gebieden klanten kan ontzorgen. Het is

de bedoeling in de toekomst deze samenwerking verder te intensiveren en het

portfolio uit te breiden. Daar gaan juweliers optimaal van profiteren”, zo besluit

Ashwin.

Meer informatie:

Bold Labels

Tel. 020-6265445

www.bold-labels.com

Orfac

Tel. 050-2110711

www.orfac.nl

“ORFAC IS OP DE JUWELIERSBRANCHE

GERICHT EN WIJ RICHTEN ONS OP DE

KANALEN DIE VOOR ONS BEKEND ZIJN.

WE HEBBEN GEWELDIGE MERKEN EN

DAARACHTER STAAT EEN GEOLIEDE

MACHINE DIE OP ALLE GEBIEDEN

KLANTEN KAN ONTZORGEN”

Paul van den Berg en Ashwin Blauw