Previous Page  5 / 54 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 5 / 54 Next Page
Page Background

de

kapper

3

de kapper

C O L O F O N

Inhoud De Kapper nr. 1, 2015

Vakinformatie voor de

totale kappersbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen, The Netherlands

Telefoon: +31 (0)24 3246146

Telefax: +31 (0)24 3246144

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dekapper.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Jos Kennis (hoofdredacteur)

j.kennis@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Myrthe Ex (media-adviseur)

m.ex@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor

het Advertentiewezen, gedeponeerd

ter griffie van de Arrondissementsrecht-

banken en bij de Kamers van Koop-

handel.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2015

Niets uit deze uitgave mag worden

verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie micro-

film of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van

de uitgever.

De Kapper besteedt de grootst moge-

lijke aandacht aan de juistheid van de

informatie die in het vaktijdschrift wordt

opgenomen. Fouten zijn echter niet

volledig uit te sluiten. De uitgever en

de auteurs zijn dan ook op geen enkele

wijze verantwoordelijk voor schade,

van welke aard ook, die is ontstaan als

gevolg van handelingen en/of beslissin-

gen die gebaseerd zijn op de bedoelde

informatie.

DE VISIE

De maatschappij wordt steeds harder en de media staan vol met oorlogen, aanslagen, vluchtelingenstromen en

meer van dergelijke ellende. Ook in Nederland is een steekpartij op een middelbare school, een beroving van een

ouder echtpaar of een afrekening in het criminele circuit iets wat zo langzamerhand nauwelijks nog verbazing wekt.

Blijkbaar raken we met z’n allen gewend aan dit soort akelige berichten. Meer dan

ooit tevoren hebben we dan ook behoefte aan mensen die iets goeds voor een

ander doen. Die hun eigenbelang even opzij schuiven om iemand anders op weg

te helpen en hun leven een zetje in de goede richting te geven. Om die reden is

Monique Scheperkamp, eigenaresse van de Arnhemse salon Trenza, mijn held van

de week. Eén ochtend per maand geeft ze namelijk gratis knip- en scheerbeurten

aan mensen die hier echt geen geld voor hebben. Mooi om te zien was ook dat

een bericht hierover op de Facebook-pagina van De Kapper uitzonderlijk vaak werd

‘geliked’. Blijkbaar ben ik dus niet de enige die veel waardering heeft voor Monique

en wellicht zijn er zelfs collega-kappers die door haar bijzondere actie geïnspireerd

raken om eens iets voor een ander te doen. En ja, de extra naamsbekendheid die je

daarmee verwerft is je van harte gegund.

Keep up the good work Monique!

Jos Kennis

Hoofdredacteur De Kapper

Interview

p. 10

Het team van Trinity haircare Benelux is 2015 op een positieve manier gestart.

Belangrijke veranderingen zijn dat Robin Schenke zijn gedeelde functie als alge-

meen directeur van Trinity haircare Benelux heeft overgedragen aan zijn broer

Jeroen en dat Robin zelf is aangesteld als CEO van het Zwitserse moederbedrijf

Trinity haircare AG. Een derde belangrijke personele wijziging is dat Jolanda

Schenke de functie van Creative Director op zich neemt. Deze veranderingen

komen aan bod in een uitgebreid interview met Robin Schenke. Andere gespreks-

onderwerpen zijn de manier waarop Trinity haircare Benelux een familiegevoel

met de partnersalons creëert en het gegeven dat het bedrijf zich steeds meer

ontwikkeld tot totaalleverancier.

FashionWeek Amsterdam: Essie Professional

p. 15

Creatief, hip en modeminnend Nederland kwam eind januari samen in Amsterdam,

waar de 22e editie van de FashionWeek werd gehouden. L’Oréal Professionnel

sponsorde alle shows die tijdens dit couture-event gehouden werden en het-

zelfde gold voor Essie Professional, het nagelmerk van de L’Oréal Group dat in

Nederland vertegenwoordigd wordt door Tenne Cosmetics. Op uitnodiging van

Essie Professional was de redactie van vaktijdschrift De Kapper te gast bij de show

van Aziz Bekkaoui op het ‘main stage’ in de Westergasfabriek.

Salon X: Bas Kappers, Vlijmen

p. 48

Bas Kappers in Vlijmen (bij ’s-Hertogenbosch) is in verschillende opzichten een

bijzondere salon. Zo vierde de zaak onlangs het honderdjarig (!) bestaan en is

de kapsalon altijd binnen dezelfde familie gebleven. De huidige eigenaars – Bas

en Simone Pijnenburg – grepen het jubileum aan om enkele grote veranderin-

gen door te voeren. Zo werd de naam ‘Hairdesign Bertine’ vervangen door ‘Bas

Kappers’ en kreeg de zaak een nieuwe huisstijl, een nieuw logo en een spectacu-

lair nieuw interieur van Guy Sarlemijn Design.

En verder…

Bianca van Galen over Hairpomades.com, The Hair Project 2015, véél trendcollecties

voor lente/zomer 2015, Top Hair Trend & Fashion Days, het volledige L’ANZA Artistic

Team te gast in Amersfoort, Coupe du Compress, de columns van Patrick en Jochem,

de nieuwste interieurcollecties en nog veel meer…!

L’ANZA