I
n t e r v i e w
D
e
K
a p p e r
n r
1 2 0 1 7
10
SINDS DE OPRICHTING IN 2013 IS HET HARD GEGAAN MET BEAUTY PILLOW. DE NAAMSBEKENDHEID VAN DEZE SATIJNEN KUSSENSLOOP
ONDER CONSUMENTEN IS GESTAAG GEGROEID EN IN DE BENELUX ZIJN ER INMIDDELS ACHTHONDERD FYSIEKE VERKOOPPUNTEN.
BIJZONDER IS OOK DAT DIT VOOR EEN GROOT GEDEELTE SCHOONHEIDS- EN KAPSALONS ZIJN. “DE EXCLUSIEVE MANIER WAAROP WE
BEAUTY PILLOW IN DE MARKT ZETTEN, ONZE SOCIAL MEDIA-STRATEGIE EN DE UITBREIDING NAAR ANDERE LANDEN; HET IS ALLEMAAL
NAUWKEURIG GEPLAND”, VERTELT MEDE-OPRICHTER EN –EIGENAAR MIRJAM VAN ESSEN. “OM ERVOOR TE ZORGEN DAT BEAUTY PILLOW
OOK OP DE LANGE TERMIJN EEN STERK MERK BLIJFT, GAAN WE DE KOMENDE TIJD NOG MEER ONZE EIGEN KOERS VAREN. OP DIE MANIER
BLIJFT BEAUTY PILLOW VOOR SALONS OOK OP DE LANGE TERMIJN EEN INTERESSANT MERK VOOR IN DE VERKOOPRUIMTE.”
Hoe heeft je loopbaan er tot nu toe uitgezien?
“Na afronding van mijn studie heb ik verschillende sales- en marketing/communicatie-functies gehad in het
bedrijfsleven en de reclamewereld. Ook heb ik dertien jaar een eigen makelaarskantoor gehad. In 2013 is Beauty
Pillow opgericht en de introductie hiervan vond plaats op de beautybeurs in Utrecht.”
“Destijds was de uiterlijke verzorgingssector helemaal nieuw voor mij, dus er is toen een wereld voor me open
gegaan. Het was een compleet andere branche dan ik tot dan toe gewend was en ook viel mij direct op hoe
groot de verschillen tussen de hair- en de beautybranche zijn. Kappers en schoonheidsspecialisten zijn compleet
verschillende typen mensen, maar in beide segmenten was er vanaf het eerste begin volop interesse voor Beauty
Pillow. Wat tijdens de introductiefase ook heeft geholpen was dat er een cameraploeg van ‘Life is Beautiful’ op de
beurs aanwezig was, die Beauty Pillow in hun uitzending verwerkten. Dat was natuurlijk een prachtige kick off.”
“Beauty Pillow
IS VOLWASSEN GEWORDEN”