Previous Page  11 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 60 Next Page
Page Background

11

D

e

K

a p p e r

n r

1 2 0 1 7

Hoe is het idee van de Beauty Pillow überhaupt ontstaan?

“Het idee van een satijnen kussensloop is niet nieuw. Lang geleden sliep

mijn oma al met een satijnen sjaaltje onder haar hoofd wanneer ze naar

de kapper was geweest, ook omdat zijde voor veel mensen te kostbaar

was en dit ook sneller sleet. Voordat we Beauty Pillow op de markt hebben

gebracht, zijn we eerst op zoek gegaan naar een betrouwbare en kwalitatief

hoogwaardige producent. Vervolgens hebben we kappers en huidspecialis-

ten benaderd met de vraag om Beauty Pillow te testen en zij waren heel

enthousiast.”

“In het introductiejaar was het noodzakelijk dat we salons en consumen-

ten voortdurend wezen op de voordelen van het slapen op Beauty Pillow,

waaronder het voorkomen van slaapvouwen in de huid, het verfijnen van

rimpeltjes, het voorkomen van gespleten haarpunten, het behoud van haar-

en wimperextensions en natuurlijk het gegeven dat het haar beter in model

blijft. Na een jaar zagen we een duidelijk omslagpunt. Steeds meer mensen

waren bekend met de voordelen, salons meldden zichzelf aan als verkoop-

punt en we zagen duidelijk de resultaten van alle tijd en energie die we in

het jaar daarvoor geïnvesteerd hadden.”

In hoeverre heeft een actieve houding in de media en op social media hier-

aan bijgedragen?

“Dat was en is ontzettend belangrijk. Teksten van persberichten en social

media posts schrijf ik allemaal zelf. Het lukt me altijd weer om een nieuwe

insteek te verzinnen, waardoor het merk voor media, salons en consumen-

ten interessant blijft. Tot nu toe heeft Beauty Pillow in negen tv-program-

ma’s aandacht gekregen en dat heeft – in combinatie met social media en

aandacht in de vakpers en publiekstijdschriften – een behoorlijke impact

gehad.”

Is er de laatste tijd iets veranderd aan de marketingstrategie?

“Ja. In het begin schoten we als het ware met hagel. Inmiddels is dat niet

meer nodig, want we hebben geleerd wat werkt en wat niet. Ook hebben

we onze doelgroep beter leren kennen en weten we welke media bij hen

populair zijn. Hierdoor is de marketingstrategie veel gerichter en meer

gestructureerd geworden, wat een belangrijke stap in de verdere ontwikke-

ling van het merk is geweest.”

Wat is Asante Children’s Home?

“Asante is het goede doel waarvoor Beauty Pillow zich inzet. Het is een kin-

dertehuis in Kenia, waar 25 kansarme kinderen opgevangen en geschoold

worden zodat ze een mooie toekomst tegemoet gaan. Uiteraard voelt het

heel goed om hieraan een bijdrage te kunnen leveren.”

Beauty Pillow wordt voornamelijk verkocht in beauty- en kapsalons.

Waarom is hiervoor gekozen?

“Het zwaartepunt ligt inderdaad in de hair- en beautybranche, maar dan wel

in de breedste zin van het woord. Er zijn bijvoorbeeld ook veel haarwerksa-

lons, nagelsalons en cosmetische instituten die Beauty Pillow verkopen.

Ook parfumerie-, damesmode- en beddenspeciaalzaken hebben Beauty

Pillow in hun assortiment opgenomen. Hier voeg ik onmiddellijk aan toe

dat we scherp in de gaten houden waar Beauty Pillow wordt aangeboden.

“WE KIJKEN ALTIJD KRITISCH NAAR DE VERKOOPPUNTEN

WAAR BEAUTY PILLOW WORDT AANGEBODEN.

ER MOET EEN ZEKERE MATE VAN EXCLUSIVITEIT ZIJN.

HIERDOOR BLIJFT BEAUTY PILLOW OOK OP

LANGE TERMIJN EEN STERK MERK”

TIJDENS TOP HAIR TREND & FASHION DAYS IN DÜSSELDORF

VIND JE BEAUTY PILLOW IN HAL 8B, STAND G13.

Er moet een zekere mate van exclusiviteit zijn. Op die manier blijft Beauty

Pillow ook op de lange termijn een sterk merk waar salons een gezonde

marge op hebben.”

Zijn er plannen om met Beauty Pillow over de grens te gaan?

“Ja. Tot voor kort hebben we ons uitsluitend gericht op Nederland en

België, maar nu is Duitsland daar ook bijgekomen. Er is al een samenwer-

king met

Amazon.de

en komend voorjaar staan we op twee grote Duitse

vakbeurzen: Top Hair International in Düsseldorf en de European Bridal

Week in Essen. De Duitse markt is ontzettend groot, dus ik heb er veel zin

in om ook hier flink aan de slag te gaan. Ik denk dat er volop kansen zijn

om Beauty Pillow ook hier tot een succes te maken.”

Zijn er andere doelen die je de komende jaren wilt bereiken?

“In Nederland en België zijn er weliswaar achthonderd verkooppunten,

maar er is zeker nog ruimte om de landelijke dekking verder te verbeteren

en dit geldt met name voor Noord-Nederland en de Randstad. Een tweede

doel is de introductie van Beauty Pillow in de zorg- en hospitalitysector.

Ook hier zie ik volop kansen. Mensen die een chemokuur ondergaan of

met de nasleep hiervan te maken hebben, hebben vaak een gevoelige

(hoofd)huid. Voor hen is slapen op Beauty Pillow een uitkomst. Hetzelfde

geldt voor mensen met alopecia. Ook hen wordt geadviseerd om op satijn

te slapen, wat kan helpen in de strijd tegen haarverlies. Een derde en laatste

doel voor de wat langere termijn is een verbreding van het assortiment. Ik

sluit bijvoorbeeld niet uit dat dit wordt uitgebreid met een tweede product,

dat in de lijn van Beauty Pillow ligt.”

Kun je tot slot nog verduidelijken hoe de verkoop van Beauty Pillow en de

communicatie met salons is georganiseerd?

“Internet speelt hier een belangrijke rol. Salons plaatsen hun bestelling

eenvoudig via de website, waar ook veel promotiematerialen te vinden

zijn. Informatieve teksten, beeldmateriaal en promotievideo’s kunnen door

salons dus gewoon gedownload worden. Verder plaatsen we regelmatig

online berichten, die ook door de verkooppunten ingezet kunnen worden

om Beauty Pillow onder de aandacht van hun klanten te brengen en te

houden. Tot slot streef ik ernaar om grotere salons persoonlijk te bezoeken

wanneer zij starten met Beauty Pillow. Per slot van rekening is de uiterlijke

verzorgingsbranche een ‘people’s business’; persoonlijk contact is altijd

belangrijk.”

Meer informatie: Beauty Pillow

info@beautypillow.nl

,

www.beautypillow.nl