Previous Page  3 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 68 Next Page
Page Background

Vakinformatie voor de

totale kappersbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen, The Netherlands

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dekapper.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Jos Kennis (hoofdredacteur)

j.kennis@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Jeroen Koebrugge (media-adviseur)

j.koebrugge@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Vaktijdschrift De Kapper heeft het HOI

Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst moment

ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door

middel van druk, fotokopie microfilm of

welke andere wijze dan ook, zonder voor-

afgaande toestemming van de uitgever.

De Kapper besteedt de grootst mogelijke

aandacht aan de juistheid van de informa-

tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno-

men. Fouten zijn echter niet volledig uit te

sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan

ook op geen enkele wijze verantwoordelijk

voor schade, van welke aard ook, die is

ontstaan als gevolg van handelingen en/

of beslissingen die gebaseerd zijn op de

bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)

de kapper

SPECIAL

‘H

AIREXTENSIONS

Vakinformatie voor de totale Kappersbranche

|

April 2016

|

14e jaargang no.2

|

Prijs

10,50

COVERSTORY

TCC THE CARECUT

MOOI LANG GEKNIPT

EVENT

BARBERSOCIETY LIVE

INTERVIEW

PAUL BUSSCHAERT

In de vorige uitgave van De Kapper sneed ik op deze plek het thema online verkoop van

kappersproducten aan. In deze uitgave ga ik daar graag verder op in omdat dit thema

bepalend gaat zijn voor de toekomst van de kappersbranche.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik ben niet onder de indruk van de

manier waarop de meeste leveranciers één en ander geregeld hebben. Een grote uit-

zondering hierop is het merk O’right, dat in Nederland vertegenwoordigd wordt door

PureHairCare Concepts. Dit merk biedt kappers namelijk de mogelijkheid om producten

te verkopen via een gepersonaliseerde webshop die gekoppeld wordt aan de eigen site

of Facebookpagina. O’right zorgt vervolgens voor de levering aan (en afrekening met) de

consument, waarna de kapper de marges bij zijn of haar omzet mag optellen.

Om verschillende redenen vind ik dit een perfect systeem. Zo snijdt het merk hierdoor de

pas van groothandels en webshops af, waardoor kappers niet met hen hoeven te concur-

reren. Verder is het een systeem waarmee de leverancier laat zien zonder restricties te

kiezen voor de kapper als exclusieve retailpartner. Tot slot is het vanuit praktisch oogpunt

gewoon een handig systeem voor zowel leverancier, kapper als consument. Voorwaarde

is natuurlijk wel dat het systeem technisch gezien goed is opgezet, maar van een profes-

sionele leverancier mag je verwachten dat dat geen problemen oplevert.

Maar nu even terug naar de dagelijkse realiteit. Onlangs heb ik de vijf grootste haarcos-

meticaproducenten en -merken van ons land de vraag voorgelegd of zij momenteel met

een dergelijk systeem werken. In alle gevallen luidt het antwoord ‘nee’. Een uitgebreide

zoektocht op internet laat zien dat ook groothandelsketens en middelgrote leveranciers

niet op deze manier werken. Op zich is dat al een tamelijk droevige situatie, maar het

verhaal wordt nog treuriger wanneer je bedenkt dat het bovengenoemde systeem in veel

andere sectoren allang geen nieuws meer is. De juweliers-, kleding-, schoenen-, elek-

tronica- en beautybranche: al deze sectoren kennen leveranciers die retailers geperso-

naliseerde webshops aanbieden. En dus is er maar één conclusie mogelijk, namelijk dat

we in de kappersbranche op dit punt achter de feiten aanlopen en een stevige inhaalslag

noodzakelijk is om weer op gelijke hoogte te komen met andere consumentgerichte

sectoren. Zelf kun je hier ook een bijdrage aan leveren. Spreek je leverancier aan op dit

verhaal, leg deze de vraag voor waarom dit nog niet geregeld is en ik kan je verzekeren

dat deze hier gevoelig voor is.

Mocht over enige tijd blijken dat een aantal leveranciers onder het motto ‘beter laat

dan nooit’ daadwerkelijk tot actie is overgegaan, maar jouw eigen leverancier de online

productverkoop nog steeds regelt in samenwerking met de grote online aanbieders dan

wordt het misschien tijd om harde conclusies te trekken.

Tot slot doe ik hier nog de belofte dat de eerste leverancier (O’right uitgezonderd, sorry

Paul Masselink) die voor partnersalons een systeem van gepersonaliseerde webshops

opzet mag rekenen op een interview over dit

onderwerp in vaktijdschrift De Kapper. Dit

mag je beschouwen als een manier waarop

wij onze bijdrage leveren aan de verdere

professionalisering van de sector en hetzelfde

geldt voor onze deelname aan Hairdressers

Day (30 mei) en Barber Society Live (5 juni)

waarvan De Kapper exclusief mediapartner is.

Hopelijk zien we elkaar dan!

Hoofdredacteur ‘De Kapper’

Jo s Ken n i s

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

"IN DE KAPPERSBRANCHE IS EEN

INHAALSLAG

NOODZAKELIJK!"

De Visie

D

E

K

A P P E R

N R

2 2 0 1 6 3