S
a l o n a u t o m a t i s e r i n g
D
e
K
a p p e r
n r
2 2 0 1 7
28
MIJN SALON
INTRODUCEERT
NIEUWE CONSUMENTENAPP
SYSTEEM VOOR KAPPERS
STEEDS BETER DANKZIJ KAPPERS
De typische kappersklant wil steeds meer gemak, zeker op het gebied van het maken van afspraken. Natuurlijk
kan dat nog steeds telefonisch, maar elk jaar wordt het aandeel van de online geboekte afspraken groter. Dit kun-
nen kappers regelen via een tool op de website, maar gemakkelijker gaat het via een app op de smartphone van
de klant. Deze hoeft dan niet meer in te loggen en wordt direct herkend in de agenda. Hierdoor wordt het proces
van het maken van afspraken erg gestroomlijnd.
De verwachting is dat deelnemende salons zich erover zullen verbazen hoe groot het aandeel van de via de app
gemaakte afspraken wordt. Voor de kapper zelf is dat natuurlijk ook voordelig, omdat dit een heleboel tijd scheelt
wat betreft het maken van afspraken, die de kapper vervolgens aan andere belangrijke zaken kan besteden.
Meer informatie:
B&F Groep
Tel. 0412-629119
www.bnfgroep.nlVeel van de updates waar Duijf het over heeft zijn voortgekomen uit de informatie van kappers die met het
systeem werken. Duijf: “Wij luisteren naar onze klanten. Stel dat een kapper die werkt met SalonNet aangeeft
behoefte te hebben aan een specifieke uitbreiding of een extra functie, dan maken we die. Vervolgens zorgen we
er met een update voor dat alle gebruikers hiervan kunnen profiteren. Zo helopen we elkaar vooruit te komen.”
SYSTEEM
Mede door deze samenwerking is SalonNet uitgegroeid tot een compleet systeem dat zich onderscheidt door
eenvoud, bedieningsgemak, betrouwbaarheid en uitgebreide functionaliteit. Wat dit laatste betreft omvat SalonNet
functies als een kassa, koppeling PIN-automaat, (online) afsprakenboek, voorraadbeheer, personeelsadministratie
en uitgebreide rapportages en statistieken. “Desondanks is de informatie gemakkelijk te raadplegen, ook voor wie
weinig ervaring met computers heeft”, belooft Duijf. Hij besluit: “En mocht het niet lukken, dan staat onze help-
desk altijd klaar met deskundig advies.”
Meer informatie:
SalonNet
Tel. 0343-758252
www.salonnet.nlIN NAVOLGING VAN DE ONDERNEMERS-APP LANCEERT MIJN SALON NU EEN APP GERICHT OP CON-
SUMENTEN. DE BELANGRIJKSTE FUNCTIES VAN DE APP ZIJN HET GEMAKKELIJK MAKEN, WIJZIGEN OF
ANNULEREN VAN AFSPRAKEN, MAAR DE APP BIEDT NOG VEEL MEER MODERNE EN LEUKE FEATURES.
SALONNET IS EEN GEAUTOMATISEERD SYSTEEM VOOR KAPSALONS, WAARVOOR OOK INTEN-
SIEF IS SAMENGEWERKT MET KAPPERS. “IN DE AFGELOPEN JAREN IS HET SYSTEEM STEEDS VERDER
GEPERFECTIONEERD; EEN PROCES DAT NOG STEEDS DOORGAAT. ER ZIJN VOORTDUREND NIEUWE
TECHNISCHE MOGELIJKHEDEN EN DE MARKT STAAT OOK NIET STIL. DANKZIJ MEERDERE UPDATES PER
JAAR ZIJN KAPSALONS ERVAN VERZEKERD DAT ZE WERKEN MET EEN SYSTEEM DAT VOLLEDIG UP TO
DATE IS”, ALDUS JACK DUIJF, DE DRIJVENDE KRACHT ACHTER SALONNET, IN EEN INTERVIEW.
Jack Duijf