T
r e n d r a p p o r t
D
e
K
a p p e r
n r
2 2 0 1 7
31
NIEUWE TENDENSEN
IN KAPPERS-, BEAUTY-,
EN GEZONDHEIDSWERELD
Volgens Mirna wordt de consument steeds kritischer als het gaat om cosmetica en
haarproducten: “Steeds meer consumenten willen het liefst zo natuurlijk mogelijke
producten, daarom kijken ze kritisch naar de ingrediënten die een product bevat.
Inmiddels worden klanten steeds meer in deze behoefte voorzien. Merken laten
petrochemische stoffen als sodium laureth, parabenen, ftalaten, overige sulfaten,
plastic en siliconen weg uit de formules. Zo proberen ze klanten te laten zien dat
ze de nieuwe, veilige standaard zijn.”
BIOLOGISCHE PRODUCTEN
“Ook biologische producten blijven een grote rol spelen in de cosmetica en
kappersbranche. Steeds meer merken gaan over op het gebruik van biologische
grondstoffen. Zo worden er mineralen gebruikt, omdat deze niet gevoelig zijn
voor bacteriën. Er hoeven dan geen conserveringsmiddelen toegevoegd te worden.
Bedrijven die meegaan met deze trend, natuurlijke producten gaan gebruiken en
hun beleid daarop aanpassen, trekken meer klanten.”
MEER CONTROLE
De komende tijd gaan er veel veranderingen plaatsvinden op het gebied van
controle, verwacht Mirna. “De overheid gaat scherper toezicht houden binnen de
sector en er komen meer verplichtingen voor zowel toeleveranciers als beauty en
hair-experts. Dit draagt bij aan de kwaliteit van de salons, behandelingen en pro-
ducten, wat positief is voor de volledige sector.”
NATURAL LOOK
Mirna: “Aansluitend op de zojuist genoemde tendensen is er nu ook de trend van
de ‘natural look’. Je creëert een egale, gave teint met lichte make-upproducten
waardoor het lijkt of je geen make-up draagt. Zo behoud je een natuurlijke uitstra-
ling, maar zie je er wel verzorgd uit. Deze trend zie je ook terug in de kappers-
branche met natuurlijke producten. Dit sluit nauw aan op de toegenomen behoefte
aan natuurlijke kwaliteitsproducten en pure ingrediënten. Wat dat bestaat er zeker
een samenhang tussen de verschillende trends die momenteel bepalend zijn voor
de wereld van kappers, beauty en gezondheid.”
Het volledige rapport vind je op
www.huidcoachindepraktijk.nlMeer informatie:
Cosmetitext PR
Mirna van Donselaar
Tel. 0418-672500
www.cosmetitextpr.nlMIRNA VAN DONSELAAR EN HAAR PARTNER ANDRÉ BESCHIKKEN OVER
EEN JARENLANGE ERVARING IN DE SCHOONHEIDSBRANCHE. SAMEN
ZIJN ZE OPRICHTER EN EIGENAAR VAN COSMETITEXT PR. DAARNAAST
WERKT MIRNA ALS TRENDWATCHER EN COLUMNIST VOOR VERSCHILLEN-
DE MEDIA. BEGIN DIT JAAR PUBLICEERDE ZE EEN TRENDRAPPORT 2017
MET DAARIN ENKELE OPVALLENDE NIEUWE TENDENSEN BINNEN DE
WERELD VAN KAPPERS, BEAUTY EN GEZONDHEID.