Previous Page  31 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 31 / 68 Next Page
Page Background

T

r e n d r a p p o r t

D

e

K

a p p e r

n r

2 2 0 1 7

31

NIEUWE TENDENSEN

IN KAPPERS-, BEAUTY-,

EN GEZONDHEIDSWERELD

Volgens Mirna wordt de consument steeds kritischer als het gaat om cosmetica en

haarproducten: “Steeds meer consumenten willen het liefst zo natuurlijk mogelijke

producten, daarom kijken ze kritisch naar de ingrediënten die een product bevat.

Inmiddels worden klanten steeds meer in deze behoefte voorzien. Merken laten

petrochemische stoffen als sodium laureth, parabenen, ftalaten, overige sulfaten,

plastic en siliconen weg uit de formules. Zo proberen ze klanten te laten zien dat

ze de nieuwe, veilige standaard zijn.”

BIOLOGISCHE PRODUCTEN

“Ook biologische producten blijven een grote rol spelen in de cosmetica en

kappersbranche. Steeds meer merken gaan over op het gebruik van biologische

grondstoffen. Zo worden er mineralen gebruikt, omdat deze niet gevoelig zijn

voor bacteriën. Er hoeven dan geen conserveringsmiddelen toegevoegd te worden.

Bedrijven die meegaan met deze trend, natuurlijke producten gaan gebruiken en

hun beleid daarop aanpassen, trekken meer klanten.”

MEER CONTROLE

De komende tijd gaan er veel veranderingen plaatsvinden op het gebied van

controle, verwacht Mirna. “De overheid gaat scherper toezicht houden binnen de

sector en er komen meer verplichtingen voor zowel toeleveranciers als beauty en

hair-experts. Dit draagt bij aan de kwaliteit van de salons, behandelingen en pro-

ducten, wat positief is voor de volledige sector.”

NATURAL LOOK

Mirna: “Aansluitend op de zojuist genoemde tendensen is er nu ook de trend van

de ‘natural look’. Je creëert een egale, gave teint met lichte make-upproducten

waardoor het lijkt of je geen make-up draagt. Zo behoud je een natuurlijke uitstra-

ling, maar zie je er wel verzorgd uit. Deze trend zie je ook terug in de kappers-

branche met natuurlijke producten. Dit sluit nauw aan op de toegenomen behoefte

aan natuurlijke kwaliteitsproducten en pure ingrediënten. Wat dat bestaat er zeker

een samenhang tussen de verschillende trends die momenteel bepalend zijn voor

de wereld van kappers, beauty en gezondheid.”

Het volledige rapport vind je op

www.huidcoachindepraktijk.nl

Meer informatie:

Cosmetitext PR

Mirna van Donselaar

Tel. 0418-672500

www.cosmetitextpr.nl

MIRNA VAN DONSELAAR EN HAAR PARTNER ANDRÉ BESCHIKKEN OVER

EEN JARENLANGE ERVARING IN DE SCHOONHEIDSBRANCHE. SAMEN

ZIJN ZE OPRICHTER EN EIGENAAR VAN COSMETITEXT PR. DAARNAAST

WERKT MIRNA ALS TRENDWATCHER EN COLUMNIST VOOR VERSCHILLEN-

DE MEDIA. BEGIN DIT JAAR PUBLICEERDE ZE EEN TRENDRAPPORT 2017

MET DAARIN ENKELE OPVALLENDE NIEUWE TENDENSEN BINNEN DE

WERELD VAN KAPPERS, BEAUTY EN GEZONDHEID.