DE MEESTE KAPSALONS VAN NEDERLAND ZITTEN IN HET CENTRUM VAN DE STEDEN, SOMMIGE ZITTEN IN WOONWIJKEN. MAAR ER IS OOK
EEN KAPSALON OP ONZE NATIONALE LUCHTHAVEN. WIJ SPRAKEN AF BIJ EN VOGUE OP SCHIPHOL VOOR EEN GESPREK OVER DE UITDA-
GINGEN EN KANSEN VAN HET ONDERNEMEN OP DEZE BIJZONDERE PLEK.
Kapsalon En Vogue zit, van buitenaf gezien, helemaal rechts in de aankomsthal van Schiphol.
Het eerste voordeel van ondernemen op deze locatie wordt al snel duidelijk: alle mogelijke
voorzieningen zijn vlak in de buurt. We spreken eigenaar Brian Jainullah bij Café Rembrandt,
direct tegenover de salon en nog geen tien meter van de ingang verwijderd. Brian benoemt de
locatie dan ook als een belangrijke onderscheidende factor, maar natuurlijk niet de enige: “Het
leveren van goede service en hoge kwaliteit is voor En Vogue erg belangrijk.”
ONTSTAAN
De kapsalon is opgericht door de zus van Brian, Judith Jainullah: “Zij heeft de salon 22 jaar
geleden opgezet en had daar al direct veel succes mee. Een jaar geleden heb ik de salon van
haar overgenomen.” Over de keuze voor Schiphol zegt Brian: “Op het moment van oprichten
groeide Schiphol net door tot 65.000 personeelsleden en zeventig miljoen reizigers. Dit was
dus een uitgelezen moment om een salon op de luchthaven te openen.”
REIZIGERS
Door de locatie van de salon heeft En Vogue natuurlijk andere klanten dan de doorsnee salon.
“Onze klandizie bestaat vooral uit werknemers van Schiphol en zakelijke reizigers. De werkne-
mers vinden het makkelijk om na een lange werkdag nog even snel geknipt te kunnen worden.
Dan hoeven ze geen afspraak te maken bij een kapper bij hen in de buurt op een vrije dag.
Veel zakelijke reizigers vinden het prettig om even geknipt te worden als ze geland zijn en
voordat ze een afspraak hebben. Om aan deze wensen tegemoet te komen hebben we ruime
openingstijden; van 9.00 tot 21.00 uur.”
ENVOGUE:
RUSTPUNT
OP HECTISCH SCHIPHOL
S
a l o n
X : E
n
V
o g u e
S
c h i p h o l
D
e
K
a p p e r
n r
2 2 0 1 7
64