Voor de salon zijn er daardoor enkele dingen anders dan voor andere
salons. “De klanten komen meestal gewoon binnenlopen zonder afspraak.
Daardoor hebben we natuurlijk minder vaste klanten dan andere kapsa-
lons. Dit wordt wel weer gecompenseerd door het feit dat de salon op
zo’n drukbezochte locatie gevestigd is, waardoor er veel ‘spontane aan-
loop’ is”, concludeert Brian.
KLANDIZIE
De klanten van En Vogue komen van over de hele wereld. Het gaat dan
vaak over zakelijke reizigers, die het handig vinden om zich even te laten
knippen als ze tijd over hebben op het vliegveld. Voor hen is dat een
manier om dit makkelijk in hun drukke schema in te passen. We vragen
Brian of de gemiddelde bezoeker van een vliegveld niet veel te veel haast
heeft voor een goede knipbeurt. “Je moet wel doorknippen”, lacht hij.
Serieuzer: “Mensen die bij ons binnenlopen hebben altijd enige tijd over
en voor ons is twintig minuten voor een behandeling gemakkelijk te doen.
Bovendien dient een knipbeurt voor deze mensen ook vaak als rustpunt in
hun drukke dag, dan kunnen ze even hun hoofd leegmaken.”
KWALITEIT EN SERVICE
Ondanks de tijdsdruk blinkt En Vogue uit in serviceniveau en kwaliteit.
“Wij zijn nu al vijf jaar genomineerd voor de Schiphol Award voor beste
service. Ook zijn de beoordelingen van de Mystery Guests altijd lovend,
met een tevredenheidscijfer van meer dan 95%. Een hoge mate van ser-
vice is ook wel nodig, want Schiphol stelt op dit punt hoge eisen aan de
business partners.”
Voor de serviceverlening is goed personeel natuurlijk van doorslaggevend
belang. Gelukkig kon En Vogue in contact komen met geschikt personeel
via ondersteunende websites als
www.prosalon.nlen www.kappersjoba-
gent.nl. Voor de trainingen werkt de salon samen met Schwarzkopf, dat
tevens de productleverancier van het bedrijf is. “We werken al sinds het
ontstaan van de salon samen met Schwarzkopf. We zijn erg tevreden met
deze partner, bijvoorbeeld door de snelle afhandeling, de tijdige leve-
ringen, de prettige samenwerking met de medewerkers; het hele
totaalplaatje is gewoon goed”, aldus Brian over de samenwerking.
RESTYLING
Brian is nog niet klaar met het doorontwikkelen van de salon:
“Binnenkort willen we de salon een opfrisbeurt geven, om deze er
nog strakker uit te laten zien. De ideeën hiervoor komen uit mij-
zelf, gecombineerd met de input van de werknemers. Ik ben ook
van plan om zelf de verbouwing uit te gaan voeren, met behulp
van een aantal vrienden. De verbouwing staat in het paasweekend
gepland om zoveel mogelijk de overlast voor de klanten te voor-
komen.”
Door vernieuwingen als deze, in combinatie met de vaste kwali-
teit en service, zorgt En Vogue ervoor dat ze ook in de toekomst
een vast rustpunt blijven voor Schiphol-medewerkers en gehaaste
reizigers.
Meer informatie:
En Vogue
Tel. 020-6535056
www.en-vogue.nlD
e
K
a p p e r
n r
2 2 0 1 7
65
PROFIEL EN VOGUE
LOCATIE: SCHIPHOL
OPGERICHT: 1995
AANTAL MEDEWERKERS: 5
MERK: SCHWARZKOPF
“TIJDENS EEN BEHANDELING
KUNNEN ONZE KLANTEN EVEN
HUN HOOFD LEEGMAKEN”