De Kapper Nr 2-2024 Online

DE KAPPER NR 2 2024 20 COVERSTORY “WE ZIJN GROOT GEWORDEN DANKZIJ ONZE AMBASSADORS” Tijdens The Hair Project in Kortrijk XPO organiseerde BaBylissPRO voor de tweede keer de Barber Battles, maar ditmaal in een ietwat vernieuwd jasje. Met succes! Zowel de deelnemers als het publiek reageerden enthousiast. “We streven ernaar om beleving, inspiratie en educatie te combineren, en ik denk dat we daar zeker in zijn geslaagd”, aldus Audrey Gilson, Marketing Manager BaBylissPRO Benelux. We gaan met Audrey in gesprek over dit initiatief, maar ook over alle andere ontwikkelingen binnen het bedrijf. Want stilzitten, dat is iets wat ze bij BaBylissPRO niet kennen. De Barber Battles van 2022 tijdens The Hair Project waren een groot succes, maar het team van BaBylissPRO besloot het concept toch te vernieuwen. "Na het evalueren van de feedback van barbiers die zich in 2023 niet hadden aangemeld vanwege de spanning om solo deel te nemen, hebben we besloten een optie te introduceren voor teams van twee personen: de DUO-battle”, legt Audrey uit. “Elk team werkte met slechts één model, waarbij de barbiers om de vijftien minuten wisselden. Dit nieuwe concept bood iedereen de gelegenheid om op een manier deel te nemen die het beste bij hen paste, of het nu individueel was of als onderdeel van een team. De reacties hierop waren buitengewoon positief. Het creëerde ook een heel andere dynamiek op de wedstrijdvloer, wat ontzettend leuk was om te ervaren.” Men zegt vaak dat meedoen belangrijker is dan winnen, maar op de wedstrijdvloer leken de deelnemers daar toch anders over te denken, zoals Audrey opmerkt. "Het niveau lag ontzettend hoog en de energie was voelbaar bij iedereen. Helaas konden we niet iedereen met een prijs naar huis sturen. Anthony et Romain (US BARBERSHOP) hebben de eerste prijs gewonnen in de DUO-battle, terwijl Geoffrey (SCHOFT) de overwinning behaalde in de SOLO-battle. Deze winnaars ontvingen een op maat gemaakte CUSTOMFX-tondeuse, speciaal ontwikkeld voor deze battles, en werden gesponsord met BaBylissPRO-tools ter waarde van 1000 euro. Of we hopen dat ze na dit jaar met ons blijven werken? Natuurlijk hopen we dat, maar dat is volledig hun eigen keuze. Al denk ik dat ze na het gebruik van onze tools vanzelf overtuigd zullen raken”, zegt Audrey met een knipoog. Betrokkenheid De uitspraak heeft absoluut een kern van waarheid, vooral gezien BaBylissPRO in de afgelopen jaren verschillende ambassadors heeft verwelkomd. Gevraagd naar het succes hierachter, antwoordt Audrey: “In de kern draait het natuurlijk om producten die doen wat ze beloven en aan de verwachtingen van kappers en barbiers voldoen. Om dat te bereiken, moet je als merk nauw betrokken zijn bij je doelgroep, en dat is precies wat we doen. Hoe? Door het gesprek met onze ambassadors aan te gaan. Zij werken dagelijks met onze producten en weten als geen ander wat ze nodig hebben. We organiseren daarom regelmatig trainingen en meetings waarbij we naar hen luisteren en samen discussiëren over de tools en nieuwe ideeën uitwisselen. Dit stelt ons in staat om onze producten te optimaliseren en nieuwe innovaties te ontwikkelen waarmee onze ambassadors hun kwaliteiten nog beter tot uiting kunnen brengen.” Audrey benadrukt daarbij dat alle feedback van even groot belang is. “We verzamelen niet alleen alle feedback en selecteren dan de meest waardevolle. Nee, voor ons is elke vorm van feedback even waardevol. Onze ambassadors zijn geen nummers; ze zijn onze belangrijkste pijlers. Zonder hen, geen BaBylissPRO. Daarom ontwerpen we ook specifieke tools voor specifieke behoeften.” R&D Centrum Een van de redenen waarom BaBylissPRO feedback direct kan omzetten in nieuwe innovaties, is het eigen R&D Centrum in België. "Vanaf de allereerste schets tot het uiteindelijke product, ontwikkelen we alles intern", zegt Audrey. "Met een team van experts, verdeeld over verschillende afdelingen zoals design, engineering en testen, worden alle nieuwe ideeën en feedback vertaald naar de eerste schetsen.” Audrey benadrukt dat het proces niet lineair, maar circulair is, waarbij nieuwe ideeën kunnen leiden tot terugkeer naar de tekentafel. “We passen regelmatig kleine details aan in het ontwerp, wat betekent dat het aanzienlijke tijd vergt voordat het eerste prototype gereed is. De producten worden vervolgens intern getest op veiligheid, gevolgd door externe controle door een consultant.” Na interne tests worden de producten overhandigd aan een selecte Fotografie: MAXIME PROKAZ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4