De Kapper Nr 2-2024 Online

DE KAPPER NR 2 2024 32 INTERVIEW Het is duidelijk dat stijlvol salonmeubilair steeds belangrijker wordt om consumenten aan te trekken en daar speelt Keune met deze lancering volledig op in. “We hebben elk salonitem grondig geanalyseerd om te zien hoe we elke ruimte tot leven kunnen brengen. Elk element is zorgvuldig overwogen als een opvallende designstatement, van LED-frames, productplanken en premium raamschermen tot spatwaterdichte stoepborden, wall signs, façade borden en raam- en deurstickers. Hierdoor ondergaat de salon een transformatie die nieuwe klanten aantrekt en een voorsprong geeft op de concurrentie. Consumenten moeten denken: ‘Deze zaak straalt kwaliteit uit, daar moet ik naartoe’. Ik denk dat we daar zeker in zijn geslaagd met de nieuwe salon branding en materialen”, vertelt Rik. Het Ambassador Program Met deze lancering toont Keune aan dat ze ondernemers ontzorgen zodat zij zich kunnen concentreren op datgene waar ze van houden en waar ze goed in zijn: mooi haar creëren. Ontzorgen vormt de kern van het Ambassador Program. Rik: “Wij streven ernaar niet alleen de beste producten te leveren, KEUNE LANCEERT DE TOEKOMST VOOR SALONS EN SPEELT IN OP DE VERANDERENDE MARKT Tijdens het Ambassador Event van Keune Haircosmetics eind januari lanceerde het bedrijf het Ambassador Program 3.0, waarmee het naar eigen zeggen de toekomst voor de salons opent. Keune biedt een breed scala aan nieuwe salonstylingopties die zorgvuldig zijn afgestemd op de behoeften van hun Ambassador-salons. Rik van Casteren, General Manager bij Keune Haircosmetics, legt uit: “Deze lancering van de nieuwe salon branding en materialen heeft als doel ons merk en onze producten nog meer tot leven te brengen ten behoeve van de salons.” We gaan met Rik in gesprek over dit initiatief, waar nu al enorm veel vraag naar is. maar ook de beste partner te zijn. Zo bieden we ondersteuning middels een uitgebreid educatieprogramma, waaronder de Keune Online Academy, eersteklas saloninrichting en inspiratie en community building middels events. Dit alles is gericht op het stimuleren van de langetermijngroei van de salon. De nieuwe salon branding en materialen dragen zeker bij aan deze doelstelling door een uitstraling van klasse en professionaliteit te garanderen.” Een ander aspect waaruit blijkt dat Keune zich wil profileren als de beste partner, is de salonexclusiviteit. “Als familiebedrijf zijn we loyaal aan de kapper en zit saamhorigheid in ons DNA, al meer dan honderd jaar lang. We leveren onze producten exclusief aan kappers, wat wil zeggen dat onze producten niet verkrijgbaar zijn via online of fysieke groothandels. Onze Ambassadors kunnen wel profiteren van onze eigen e-commerce webshop. Als hun klanten via Keune. com de betreffende salon selecteren, dan ontvangt de Ambassador de marge.” Het is inmiddels alweer acht jaar geleden dat Keune het Ambassador Program introduceerde, wat nu, na al die jaren, een strategische zet blijkt te zijn geweest. "Wanneer je je inschrijft voor het Ambassador Program, is dat voor een periode Rik van Casteren

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4