De Kapper Nr 2-2024 Online

DE KAPPER NR 2 2024 37 Kelly Marijnissen Kelly Marijnissen is Marketing Event Manager bij Easyfairs, evenementorganisator van onder meer The Hair X-perience. Met pijn in ons hart hebben wij de beslissing genomen om The Hair X-perience 2024 te annuleren. Of dat wil zeggen dat we het met deze stelling eens zijn? Niet per se. Het afgelopen jaar hebben we hard gewerkt aan een vernieuwd concept voor The Hair X-perience, waarbij is ingespeeld op de wensen en behoeften vanuit de branche. We waren er namelijk absoluut van overtuigd dat er wel degelijk behoefte zou zijn aan een kappersevent in Nederland. Bij het vernieuwde concept lag de focus op het inspiratieplein, dat werd aangevuld met waardevolle deelnemers, en een hoogwaardig contentprogramma met masterclasses, shows en een meer belevingsvolle opzet. Helaas hadden we te maken met uitblijvende commitments vanuit de leveranciers. Dit maakt het voor ons onmogelijk om een hoogwaardig en representatief evenement te organiseren dat voldoet aan ieders verwachtingen. Dit vinden we ontzettend jammer, aangezien de leveranciers die zich hadden aangemeld, evenals de feedback van voorgaande bezoekers, ons absoluut vertrouwen gaven in de aankomende editie en de toekomst van dit evenement in Nederland. Op dit moment hebben we nog geen nieuwe datum vastgelegd voor volgend jaar, maar dat betekent niet dat we nooit meer een kappersevenement zullen organiseren in Nederland. De tijd zal uitwijzen of dergelijke evenementen nog een toekomst hebben binnen de kappersbranche. Wij willen in ieder geval iedereen bedanken die zich de afgelopen jaren heeft ingezet om van The Hair X-perience een prettig, sfeervol en inspirerend evenement te maken. Kayo Klein Obbink Kayo Klein Obbink is algemeen directeur van Haibu, de online groothandel voor hair & beauty professionals. In de kappersbranche is er een groeiende discussie over de relevantie van kappersbeurzen. Net als in vele andere sectoren, zagen we ook in onze branche een daling in de beursbezoekers. De gevolgen van de coronapandemie op het bezoeken van evenementen zijn duidelijk zichtbaar. Het zou kortzichtig zijn om te concluderen dat beurzen helemaal geen toekomst hebben binnen de kapperswereld. Integendeel, ik geloof sterk dat beurzen een belangrijk onderdeel blijven van onze branche. Echter, om relevant en aantrekkelijk te blijven voor bezoekers, moeten beurzen zichzelf wel opnieuw uitvinden. Dit houdt in dat er een focus moet komen op interessante technische shows, goede entertainment, en presentaties die bezoekers niet alleen informeren, maar ook inspireren. Er gaat niets boven het ervaren van nieuwe producten, trends en technieken. Dat kan via allerlei kanalen. Op Haibu doen we dat online door middel van tutorials en webinars voor onze PRO-klanten. We merken dat deze vorm van educatie en inspiratie enorm aanslaat. Desalniettemin geven beurzen een unieke ervaring en de kans om te netwerken en kennis en ervaringen te delen met vakgenoten; dat blijft waardevol. Met de juiste aanpassingen en innovaties om de kapper beter te binden, ben ik ervan overtuigd dat kappersbeurzen een belangrijke rol blijven spelen in de toekomst van onze branche!

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4