Previous Page  26 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 26 / 52 Next Page
Page Background

D

E

K

A P P E R

N R

3 2 0 1 5

26

“De vernieuwde Inline-showroom is uitgebreid met 450m2. Hier heeft nu ook

het merk Welonda een plaats gekregen. Samen met de ruimte waarin het merk

Kiela wordt getoond, beschikken we nu over 950 vierkante meter showroom.

Voor kappers met inrichtingsplannen valt er hier dus heel wat te ontdekken”,

vertelt Michel Kiela.

“Nu ieder merk over een eigen showroom beschikt, zijn we beter dan ooit in

staat om de verschillen in merkbeleving te benadrukken. Uiteraard zijn zowel

Kiela als Welonda beide kwalitatief hoogwaardig, duurzaam, praktisch en mooi

om te zien maar er zijn zeker ook duidelijke verschillen. Het Kiela-assortiment

is strak en minimalistisch, terwijl Welonda juist meer emotie uitstraalt. Hoewel

het prijsniveau van beide merken vergelijkbaar is, spreekt ieder merk een heel

eigen doelgroep aan. Het valt mij altijd op dat vrijwel alle klanten een duide-

lijke voorkeur hebben voor het ene of het andere merk. Slechts zelden zie ik

mensen tussen beide twijfelen, wat onderstreept dat het echt om twee verschil-

lende werelden gaat.”

Nederlandse kwaliteit

“In de nieuwe Inline-showroom laten we met het merk Welonda verschillende

opstellingen en hele gevarieerde mogelijkheden zien. Iedere opstelling heeft

zijn eigen beleving en karakter, waardoor we volop inspiratie bieden voor welk

type salon dan ook. Een leuk extraatje is dat de fabriek waar al het meubilair

wordt geproduceerd op loopafstand van de showrooms gevestigd is. Met veel

plezier geven wij onze klanten een rondleiding door onze fabriek, zodat bezoe-

kers van de showroom met eigen ogen kunnen zien dat de meubelcollecties

van A tot Z in eigen huis worden vervaardigd. Wat dat betreft onderscheiden

we ons van veel andere merken: voor zowel Kiela als voor Welonda geldt dat

het om een puur Nederlands kwaliteitsproduct gaat.”

Anders dan anders

Op de vraag of er momenteel überhaupt nog 'dominante' trends bestaan op het

gebied van saloninrichting, antwoordt Michel Kiela: “Tien jaar geleden waren

lichte, superstrakke inrichtingen de belangrijkste trend, maar een echt overheer-

sende trend is daar eigenlijk niet voor in de plaats gekomen. Eigenlijk kan en

mag alles. Je ziet dat kappers het tegenwoordig vooral belangrijk vinden om

onderscheidend te zijn en vanzelfsprekend kan de inrichting van de zaak hier-

aan een belangrijke bijdrage leveren. We krijgen regelmatig de vraag om een

salon te ontwerpen die op geen enkele andere salon lijkt en met zo'n opdracht

gaan onze vormgevers uiteraard graag aan de slag. In de afgelopen tijd zijn er

door ons vele salons opgeleverd die 'anders dan anders' zijn en die hierdoor

het onderscheidende karakter van de zaak versterken. Om de aansluiting met

de hedendaagse consument te blijven houden is dat uiteraard heel belangrijk.”

Afgelopen jaar vierde de firma Kiela het 75-jarig bestaan. Tijdens de jubile-

umdag vond de opening van de nieuwe Inline-showroom plaats, waardoor

de interieurmerken Kiela en Welonda voortaan elk over hun eigen presen-

tatieruimte beschikken. "De uitstraling van de verschillende collecties komt

hierdoor beter tot zijn recht dan ooit tevoren", benadrukt Michel Kiela. Met

hem praten we over de belangrijkste ontwikkelingen bij het bedrijf Inline en

op het gebied van saloninrichting.

"De collecties van

Kiela

en

Welonda

komen hier echt tot leven"

I

N T E R I E U R