Previous Page  28 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 28 / 52 Next Page
Page Background

28

D

E

K

A P P E R

N R

3 2 0 1 5

"Er zijn gewoon heel lang geen serieuze concurrenten bijgekomen. Daardoor hebben de gevestigde

bedrijven de prijzen voor salonsoftware ontzettend hoog kunnen houden. Bedragen die beginnen

tussen de €40 en €350 per maand; dat is echt belachelijk", vertelt Danny Hiemstra, die samen met

compagnon Jorrit Boumann vorig jaar zijn eigen start-up begon, vastberaden om de strijd met de

gevestigde orde aan te gaan. Ze begonnen klein in Amsterdam, maar zijn inmiddels actief in vijf

landen, waaronder de VS.

Reden van succes? "Ons softwaresysteem is niet alleen goedkoper, maar vooral ook veel gebruiks-

vriendelijker," vertelt Jorrit. "Onze ervaring is dat saloneigenaren zich vooral bezig willen houden

met de dingen waar ze goed in zijn: het beoefenen van hun vak, contact maken met de klant en het

runnen van de zaak. Daarom ontwikkelen wij simpele tools waardoor de kappers zich meer op die

dingen kunnen richten, en toch gebruik kunnen maken van de nieuwste technologie."

En wat vindt de gebruiker? Luca Vacante, eigenaar van kapsalon Magazene in Amsterdam, ontdekte

de jongens van Salonized per toeval. "Ik zocht naar een alternatief voor de ouderwetse, logge en veel

te dure systemen die ik alleen maar tegenkwam, en vond het verhaal van Danny en Jorrit bijna te

mooi om waar te zijn." Inmiddels gebruikt hij het systeem al vijf maanden en is hij naar eigen zeg-

gen een zeer tevreden klant. "Ik ben ontzettend blij dat ik de overstap heb gemaakt. Door de online

toegankelijke agenda heb ik minder telefoontjes, en doordat ik via uitgebreide filters mijn klanten

gericht kan benaderen genereer ik meer omzet.”

Wat brengt de toekomst? Ondertussen zijn Danny en Jorrit hard aan het werk om nóg meer handige

snufjes toe te voegen, onder andere op het gebied van digitale marketing. "We zijn bijvoorbeeld bezig

met het ontwikkelen van tools waarmee de salon heel gemakkelijk contact kan maken met haar klan-

ten, via sociale media," vertelt Danny. "En daarnaast werken we aan functies die het veel makkelijker

maken om nieuwe klanten naar een salon te trekken." Aan ambities ontbreekt het de jongens van de

snelgroeiende start-up zeker niet: "We willen de salonwereld echt naar een ander niveau tillen," zegt

Jorrit. "Vergelijkbaar met de manier waarop AirBnB de hotelwereld op zijn kop zette. Er gebeuren nu

zo veel coole dingen online - die dingen willen we ook voor salons beschikbaar maken!"

Zelf proberen? Via de website kun je Salonized zelf veertien dagen gratis uitproberen.

www.salonized.nl

,

www.facebook.com/salonized, www.magazene.nl

“Ik heb jarenlang teveel betaald voor

kapsalon-software”

S

P E C I A L

S A L O N A U T O M A T I S E R I N G

TOP KWALITEIT

TEGEN EEN

BETAALBARE PRIJS

100% INDIAAS

ECHT HAAR

DOUBLE DRAWN

VOL TOT IN DE

PUNTEN

REMY GESORTEERD

ALLE HAARSCHUBBEN

IN 1 RICHTING

STERKE KERATINE

BONDING

6 MAANDEN

GARANTIE

GREATHAIREXTENSIONS.NL

TEL: 074 278 0449

Als het dreigt te gaan regenen krijgen we een waarschuwing op onze telefoon, met een reizende

geliefde skypen we tijdens het tandenpoetsen en shoppen doen we online: technologie heeft ons

gemakken gebracht waar we nooit van hadden kunnen dromen, laat staan dat we ze met één druk

op de knop kunnen downloaden. “Terwijl handige software en apps voor zo'n beetje elke sector

als paddenstoelen de grond uitschoten, bleef het op de softwaremarkt voor kapsalons jarenlang

stil - met ineffectieve systemen en hoge prijzen als gevolg”, aldus Danny Hiemstra van het jonge

softwarebedrijf Salonized.

A

D V E R T E N T I E

Jorrit, Danny en Luca bij de Amsterdamse kapsalon Magazene, één van de enthousiaste klanten van het

jonge softwarebedrijf Salonized