D
E
K
A P P E R
N R
3 2 0 1 5 49
S
A L O N
X :
D
E
R
O O I J
H
A I R
& B
E A U T Y
, V
A A S S E N
“Een andere manier waarop het is gelukt om de economische crisis het hoofd te
bieden heeft alles te maken met ons team. De verschillende medewerkers zijn
uitstekend geschoold en weten precies wat de werkwijze van De Rooij Hair &
Beauty is, hoe we klanten te woord staan en welke sfeer we willen uitstralen. Ook
belangrijk is dat ons team heel gevarieerd is; het bestaan uit verschillende typen
mensen uit verschillende leeftijdscategorieën. Hierdoor is er altijd iemand die bij
een bepaalde klant past. Het is belangrijk om hier rekening mee te houden, want
ook dit is een vorm van aandacht; klanten voelen dat direct.”
“Een punt waarmee we ook onderscheidend zijn ten opzichte van veel andere
salons is dat we klanten niet de mogelijkheid bieden om online een afspraak te
maken. Dat is een zeer bewuste keuze. Ten eerste vinden we het een onpersoon-
lijke manier van werken, wat totaal niet bij ons past. Ten tweede kan een klant
niet bepalen hoeveel tijd een bepaalde behandeling kost. Die planning houden
we graag volledig zelf in de hand, zowel wat betreft kappers- als wat betreft
beauty- en wellnessbehandelingen.”
“Afgelopen september kwamen we op een beurs in contact met Beauty by Dorien.
De timing van die ontmoeting had niet beter gekund, want we waren op zoek
naar een beautyleverancier die ons kon ondersteunen om een extra stap te zetten.
Wat ons vanaf het eerste gesprek enorm aansprak was dat Dorien Schonenberg
een apothekersachtergrond heeft en dus echt verstand heeft van productformules
en de inwerking daarvan op de huid. De complete lijn is vrij van chemicaliën en
in plaats daarvan wordt gebruik gemaakt van essentiële ingrediënten die elkaar
in de huid versterken.”
“Naast de luxe uitstraling van het merk zijn we ook zeer enthousiast over het
achterliggende concept, dat er volledig op is gericht om de wens van de klant
werkelijkheid te laten worden. Verder is Dorien voor ons iemand met wie we ons
graag identificeren omdat ze zelf aan het hoofd staat van het meest succesvolle
schoonheidsinstituut van Nederland. Juist doordat ze bereid is om haar kennis en
ervaring met ons te delen, is onze samenwerking ijzersterk. Doordat Beauty by
Dorien ons maximaal ondersteunt, zijn
wij ook zeer loyaal in de richting van
het merk. Het onderlinge respect en ver-
trouwen is zeer groot en een betere basis
voor een samenwerking kun je gewoon
niet hebben.”
“Een laatste punt dat ik wil benadruk-
ken is dat het assortiment van Beauty
by Dorien compact is. Hierdoor is het
merk bij uitstek geschikt voor kapsalons
die ook beautybehandelingen aanbieden
of hiermee willen starten. Daar komt
bij dat deze salons mogen rekenen op
krachtige ondersteuning, bijvoorbeeld op
het gebied van educatie, vaktechniek en
marketing. Wij hebben zelf ervaren hoe
prettig dit werkt en wat het uiteindelijke
effect is op ons salonconcept. Het is een
situatie waarin wij als salon en Dorien als
leverancier het beste in elkaar naar boven
halen.”
Meer informatie:
De Rooij Hair & Beauty
Jan Mulderstraat 14, 8171 CD Vaassen,
Tel. 0578-571297,
www.derooijhairenbeauty.nl“Er zijn bij ons eigenlijk geen grenzen
tussen hair, beauty en wellness. De ver-
schillende segmenten lopen naadloos
in elkaar over met ‘aandacht voor de
klant’ als overkoepelende waarde”
Profiel De Rooij Hair & Beauty
Bestaat sinds:
1920
Oppervlakte:
160 m2
Aantal medewerkers: 9
Kappersmerken:
Kérastase, American Crew, Euro So.Cap.
Beautymerken:
Beauty by Dorien, Golden Rose Make-Up
Specialiteiten:
Föhn- en opsteekwerk + haarverlengingen +
combinatiebehandelingen