Previous Page  49 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 49 / 52 Next Page
Page Background

D

E

K

A P P E R

N R

3 2 0 1 5 49

S

A L O N

X :

D

E

R

O O I J

H

A I R

& B

E A U T Y

, V

A A S S E N

“Een andere manier waarop het is gelukt om de economische crisis het hoofd te

bieden heeft alles te maken met ons team. De verschillende medewerkers zijn

uitstekend geschoold en weten precies wat de werkwijze van De Rooij Hair &

Beauty is, hoe we klanten te woord staan en welke sfeer we willen uitstralen. Ook

belangrijk is dat ons team heel gevarieerd is; het bestaan uit verschillende typen

mensen uit verschillende leeftijdscategorieën. Hierdoor is er altijd iemand die bij

een bepaalde klant past. Het is belangrijk om hier rekening mee te houden, want

ook dit is een vorm van aandacht; klanten voelen dat direct.”

“Een punt waarmee we ook onderscheidend zijn ten opzichte van veel andere

salons is dat we klanten niet de mogelijkheid bieden om online een afspraak te

maken. Dat is een zeer bewuste keuze. Ten eerste vinden we het een onpersoon-

lijke manier van werken, wat totaal niet bij ons past. Ten tweede kan een klant

niet bepalen hoeveel tijd een bepaalde behandeling kost. Die planning houden

we graag volledig zelf in de hand, zowel wat betreft kappers- als wat betreft

beauty- en wellnessbehandelingen.”

“Afgelopen september kwamen we op een beurs in contact met Beauty by Dorien.

De timing van die ontmoeting had niet beter gekund, want we waren op zoek

naar een beautyleverancier die ons kon ondersteunen om een extra stap te zetten.

Wat ons vanaf het eerste gesprek enorm aansprak was dat Dorien Schonenberg

een apothekersachtergrond heeft en dus echt verstand heeft van productformules

en de inwerking daarvan op de huid. De complete lijn is vrij van chemicaliën en

in plaats daarvan wordt gebruik gemaakt van essentiële ingrediënten die elkaar

in de huid versterken.”

“Naast de luxe uitstraling van het merk zijn we ook zeer enthousiast over het

achterliggende concept, dat er volledig op is gericht om de wens van de klant

werkelijkheid te laten worden. Verder is Dorien voor ons iemand met wie we ons

graag identificeren omdat ze zelf aan het hoofd staat van het meest succesvolle

schoonheidsinstituut van Nederland. Juist doordat ze bereid is om haar kennis en

ervaring met ons te delen, is onze samenwerking ijzersterk. Doordat Beauty by

Dorien ons maximaal ondersteunt, zijn

wij ook zeer loyaal in de richting van

het merk. Het onderlinge respect en ver-

trouwen is zeer groot en een betere basis

voor een samenwerking kun je gewoon

niet hebben.”

“Een laatste punt dat ik wil benadruk-

ken is dat het assortiment van Beauty

by Dorien compact is. Hierdoor is het

merk bij uitstek geschikt voor kapsalons

die ook beautybehandelingen aanbieden

of hiermee willen starten. Daar komt

bij dat deze salons mogen rekenen op

krachtige ondersteuning, bijvoorbeeld op

het gebied van educatie, vaktechniek en

marketing. Wij hebben zelf ervaren hoe

prettig dit werkt en wat het uiteindelijke

effect is op ons salonconcept. Het is een

situatie waarin wij als salon en Dorien als

leverancier het beste in elkaar naar boven

halen.”

Meer informatie:

De Rooij Hair & Beauty

Jan Mulderstraat 14, 8171 CD Vaassen,

Tel. 0578-571297,

www.derooijhairenbeauty.nl

“Er zijn bij ons eigenlijk geen grenzen

tussen hair, beauty en wellness. De ver-

schillende segmenten lopen naadloos

in elkaar over met ‘aandacht voor de

klant’ als overkoepelende waarde”

Profiel De Rooij Hair & Beauty

Bestaat sinds:

1920

Oppervlakte:

160 m2

Aantal medewerkers: 9

Kappersmerken:

Kérastase, American Crew, Euro So.Cap.

Beautymerken:

Beauty by Dorien, Golden Rose Make-Up

Specialiteiten:

Föhn- en opsteekwerk + haarverlengingen +

combinatiebehandelingen