De Kapper nr.4 2014 - page 3

de
kapper
3
de kapper
C O L O F O N
Inhoud De Kapper nr. 4, 2014
Vakinformatie voor de
totale kappersbranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen, The Netherlands
Telefoon: +31 (0)24 3246146
Telefax: +31 (0)24 3246144
E-mail:
Internet:
Verantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Jos Kennis (hoofdredacteur)
Advertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
Myrthe Ex (media-adviseur)
Tarieven op internet:
Alle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor
het Advertentiewezen, gedeponeerd
ter griffie van de Arrondissementsrecht-
banken en bij de Kamers van Koop-
handel.
Abonnementen:
of via
Per jaar in Nederland € 42,-
Per jaar in Europa
€ 51,-
Losse verkoop
€ 10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3246140
Druk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2014
Niets uit deze uitgave mag worden
verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever.
De Kapper besteedt de grootst moge-
lijke aandacht aan de juistheid van de
informatie die in het vaktijdschrift wordt
opgenomen. Fouten zijn echter niet
volledig uit te sluiten. De uitgever en
de auteurs zijn dan ook op geen enkele
wijze verantwoordelijk voor schade,
van welke aard ook, die is ontstaan als
gevolg van handelingen en/of beslissin-
gen die gebaseerd zijn op de bedoelde
informatie.
DE VISIE
Van de zes jaarlijkse edities van vaktijdschrift De Kapper is het september-nummer misschien wel mijn favoriete
uitgave. Daarvoor is één belangrijke reden: alle merken, salons, creatieve teams en vaktechnische organisaties uit
binnen- en buitenland leveren voor deze uitgave hun nieuwe trendcollecties voor de komende herfst en winter aan en
het is altijd een feest om de meest inspirerende en spraakmakende fotoshoots te selecteren. Deze gaan er ongetwijfeld
aan bijdragen dat u komende periode vol nieuwe energie aan de slag gaat om uw klanten te verleiden met coupes
die alleen door een professional als uzelf gecreëerd kunnen worden.
Een ander onderwerp dat op deze plek niet onvermeld mag blijven is de nieuwe cao, waarover aan het begin van de
zomer overeenstemming werd bereikt. Ik was eigenlijk van plan om hier een kritisch noot te plaatsen over het feit dat
meer loon voor uw medewerkers het belangrijkste onderdeel van deze cao vormt en hier
geen (broodnodige) flexibilisering van arbeid tegenover staat. Patrick Klappe heeft dit in
zijn column echter zo goed verwoord dat een aanvulling hierop eigenlijk overbodig is.
Ik verwijs u dus graag naar pagina
21 wa
ar Patrick dieper ingaat op de nieuwe cao en de
nieuwe Wet Werk en Zekerheid. Beide onderwerpen worden overigens ook behandeld
tijdens vijf informatie-avonden voor ANKO-leden, waarin wordt uitgelegd wat er voor
u als werkgever verandert. Dat is behoorlijk wat, dus het is zeker een aanrader om één
van deze sessies te bezoeken.
Veel kijk- en leesplezier met deze uitgave van De Kapper toegewenst!
Jos Kennis
Hoofdredacteur
Interview
p. 10
Al jarenlang draait Bert de Zeeuw mee op het hoogste niveau van de Nederlandse
kappersbranche. Behalve het aansturen van twee salons ontwikkelt Bert eigen
trendcollecties, is hij een begenadigd educator, verzorgt hij het haar bij mode-
shows en evenementen, versterkt hij sinds kort het Artistic Team van Redken en
is hij Fashion Director bij Intercoiffure voor Nederland en West-Europa. Alsof dit
alles nog niet genoeg is heeft Bert kortgeleden een eigen opleidingsinstituut voor
kappers geopend, genaamd People Academy. In een uitgebreid interview verdui-
delijkt Bert waarin People Academy zich onderscheidt van andere academies in
de kappersbranche en komen ook al zijn andere activiteiten en toekomstplannen
aan bod.
Lancering De Échte Kapper
p. 12
De Échte Kapper is een nieuw initiatief met één belangrijk doel: de krachten van
kapsalons bundelen en vergroten zonder dat ondernemers hun identiteit ver-
liezen. Door op verschillende fronten samen te werken, versterken aangesloten
salons hun positie in een zeer concurrerende markt.
NAHA 2014
p. 14
In juli werd de 25e editie van de North American Hairstyling Awards (NAHA)
afgesloten met een spectaculaire gala-avond. Kappers uit de Verenigde Staten
en Canada streden voor prijzen in veertien verschillende categorieën en Alain
Pereque schreef de belangrijkste award op zijn naam.
En verder…
Véél trendcollecties voor komende herfst en winter, Trotse Kappers in HMH, het
eerste Aerorasor-event, de ‘Be Darer’-presentatie van Lisap Milano, FashionCheque
in de kappersbranche, HotPod, de Trinity haircare Trend Day 2014, Salon X bij
Rombout Kappers, de column van Patrick Klappe en nog veel meer!
HotPod
1,2 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,...52
Powered by FlippingBook