D
E
K
A P P E R
N R
4 2 0 1 6 11
voor diverse andere disciplines zoals het laboratium, marketing & commu-
nicatie en grafische vormgeving."
ZIJN ER MET RENÉ PROFESSIONAL OOK AL ACTIVITEITEN
BUITEN DE BENELUX?
"Ja. Ongeveer de helft van de omzet komt uit Nederland en de andere helft uit
België, Scandinavië, Polen en Portugal. In deze laatste drie landen wordt René
Professional door een distributeur vertegenwoordigd. Met Duitsland en Groot-
Brittannië ben ik ook bezig, dus hopelijk kan ik binnenkort bekendmaken dat
we ook hier gaan starten."
ONDER DE VLEUGELS VAN PURERENÉ BIED JE MET RENÉ
PROFESSIONAL DE PURE WOOD-HAARBORSTELS AAN. WAT
KUN JE DAAROVER VERTELLEN?
"De Pure Wood-borstels heb ik deels zelf ontworpen en worden gemaakt op
een houtboerderij. De borstels zijn gemaakt van ebbenhout, dat in ovens wordt
'ingedroogd'. Hierdoor wordt het hout licht van gewicht, zeer slijtvast en anti-
bacterieel. De reden dat ik met dit project gestart ben, is dat ik de kappers die
klant bij me zijn graag borstels wil aanbieden die dezelfde natuurlijke oorsprong
en uitstraling hebben als René Professional."
OVER VERKOOP GESPROKEN; HOE WERKT DAT BIJ RENÉ
PROFESSIONAL? VERKOOP JE BIJVOORBEELD OOK AAN
SHOPS EN WEBSHOPS OF UITSLUITEND AAN KAPPERS?
"We verkopen uitsluitend aan professionele kappers. Het merk is dus niet te
koop bij de groothandel of bij (online) shops. Wel hebben we een eigen web-
shop. Wanneer een consument hierop een bestelling plaatst, verwijzen we hem
of haar ook altijd door naar de dichtsbijzijnde kapper die met René Professional
werkt. En uiteraard betalen consumenten in de webshop dezelfde prijs als wan-
neer ze het product bij de kapper zouden kopen."
HOE ONDERSTEUNT RENÉ PROFESSIONAL KAPPERS OP HET
GEBIED VAN EDUCATIE?
"In de Benelux vertegenwoordigen we René Professional zelf en ik streef er
altijd naar om de eerste bestelling van een salon persoonlijk af te leveren en
dan ook meteen een introductietraining te geven. Verder zijn we uiteraard altijd
bereid om een training aan te bieden wanneer een partnersalon daar behoefte
aan heeft. Tot slot is het belangrijk om te vertellen dat het nieuwe pand ruimte
biedt aan een educatiestudio. Trainingen kunnen dus op locatie in de salon
ofwel hier in Etten-Leur gegeven worden."
EN HOE ONDERSTEUNT RENÉ PROFESSIONAL KAPPERS OP
HET GEBIED VAN MARKETING?
"Dat doen we op twee manieren. Er is persoonlijke marketing, die echt is afge-
stemd op een desbetreffende salon en waarvoor we individuele acties beden-
ken. Daarnaast is er de 'in salon'-marketing, bijvoorbeeld met flyers en infor-
matieve brochures. Kortgeleden is er een nieuwe baliedisplay geïntroduceerd,
die is gemaakt van bamboe en fluorescerend perspex. Ook is hier de tekst 'Feel
the Love' op geplaatst, wat het thema van René Professional van dit jaar is. Een
laatste nieuwtje is dat alle Purerené-producten tegenwoordig ook in miniverpak-
kingen van 50 ml. beschikbaar zijn, wat vanuit marketing- en commercieel oog-
punt natuurlijk vele mogelijkheden biedt."
WAT IS JOUW DROOM MET RENÉ INTERNATIONAAL? KUN
JE IETS NOEMEN DAT JE BINNEN NU EN TIEN JAAR GRAAG
WIL BEREIKEN?
"We wonen in Breda en zitten met het bedrijf nu in Etten-Leur. Wat mij echt
geweldig lijkt is dat alles op termijn op één plek wordt samengevoegd. Ik denk
dan bijvoorbeeld aan een verbouwde boerderij midden in het groen en waar
zowel het lab, de productie, kantoren als de vaktechnische studio gevestigd zijn.
Met de verhuizing van afgelopen maand hebben we al een mooie stap gezet,
dus wie weet gaat de droom van een 'cosmeticahuis in het groen' over een aan-
tal jaren daadwerkelijk in vervulling."
Meer informatie:
René Internationaal BV
Tel. 076-8200375
www.rene-professional.com