door Doen’-trainingen regelmatig in onze educatiestudio geven. Voor de
inrichting van de ‘Cuts & Colours’-vestigingen hadden zij duidelijk omlijnde
ideeën en onze interieurontwerpster Linda Glasbeek heeft deze verwerkt in het
uiteindelijke ontwerp. Om het hele plaatje kloppend te krijgen, hebben alle
partijen behoorlijk intensief met elkaar samengewerkt en ik ben er best trots op
dat Inline hieraan een bijdrage heeft kunnen leveren. Niet alleen voor Cuts &
Colours, maar ook voor verschillende andere bekende kappersketen is Inline
de vaste interieurpartner. Dit heeft uiteraard te maken met de kwaliteit, de
duurzaamheid en het design van ons meubilair, maar ook met het feit dat wij
hen de garantie kunnen geven dat er altijd salons in dezelfde stijl en met het-
zelfde meubilair bijgemaakt kunnen worden. Per slot van rekening produceren
we dit meubilair helemaal zelf in onze eigen fabriek en zijn we niet afhankelijk
van een externe fabrikant.”
Inline heeft eigen ontwerpteam, dat gevormd wordt door Marieke van Leeuwen
en Linda Glasbeek. Zij weten als geen ander om de wensen van saloneigenaren
te vertalen naar een ontwerp dat werkt in de praktijk, het concept van de zaak
versterkt en de salon een heel eigen identiteit geeft. Wanneer het ontwerp klaar
is, hoe wordt dit dan gepresenteerd aan de kapper?
“Eerst voeren we een intakegesprek met de klant, waar een ruimteanalyse uit
voorkomt. Op basis hiervan maken we één tot drie voorstellen, wat grotendeels
afhankelijk is van de beschikbare ruimte. Deze voorstellen worden uitgebreid
met de klant besproken, waarna allerlei zaken zoals verlichting, wandbekle-
ding en stoffering worden doorgenomen. Op basis hiervan komt de uitein-
delijke 3D-presentatie tot stand, die een levensechte impressie geeft van hoe
de salon eruit komt te zien. Na de realisatie van de inrichting, verzorgt Inline
uiteraard ook de aftersales. Dat is echt iets waarmee we ons onderscheiden.
Ons niveau van serviceverlening ligt enorm hoog.”
Gebeurt het vaak dat saloneigenaren met ideeën komen die in de praktijk – om
wat voor reden dan ook – niet haalbaar zijn? Hoe gaan jullie daarmee om?
“Ja, dat gebeurt regelmatig. Het komt bijvoorbeeld veel voor dat de ruimte niet
geschikt is voor de ideeën van de saloneigenaar. Vaak maken we in dit geval
twee ontwerptekeningen: één tekening om te laten zien hoe de zaak eruit komt
te zien als al deze ideeën daadwerkelijk doorgevoerd zouden worden en een
alternatief voorstel, wat ons de beste optie lijkt. Een advies dat we zeer vaak
geven is dat saloneigenaren strenge keuzes moeten maken om te voorkomen
dat er teveel verschillende activiteiten worden gecombineerd in een ruimte die
hiervoor niet geschikt is.”
Tijdens de crisis zag je dat veel salons overstapten op goedkoop salonmeubilair
uit China, dat aanzienlijk goedkoper is dan de merken uit Europa. Is deze trend
in jouw ogen weer aan het omkeren ten gunste van merken uit het hogere
segment zoals Kiela en Welonda?
“De laatste jaren hebben duidelijk aangetoond dat goedkoop vaak duurkoop
is. Ik heb heel wat Chinees meubilair voorbij zien komen dat binnen een
paar maanden kapot was. Maar eigenlijk heeft Inline niet echt last gehad van
dit goedkope meubilair uit Azië omdat wij ons in een heel ander segment
bevinden en we op al ons meubilair tot vijf jaar garantie bieden. En de enkele
salon die toch overstapte op dit ‘Made in China’-meubilair kwam hier in veel
gevallen al snel weer van terug. We hebben altijd in ons product geloofd, ook
in 2008 toen de wereldwijde crisis uitbrak. We zijn nooit afgestapt van onze
focus op kwaliteit, service en garantie en daar plukken we nu de vruchten van.
Verder hebben we in de afgelopen jaren regelmatig salons uit de brand gehol-
pen omdat hun interieurbouwer failliet was gegaan of de gemaakte afspraken
om een andere reden niet kon nakomen. Dat heeft van onze kant de nodige
flexibiliteit gevergd, maar hierdoor creëer je veel goodwill en wordt de goede
naam van Inline nog verder versterkt.”
Meer informatie:
Inline BV
Kerkweg 2
3465 JJ Driebruggen
Tel. 0348-502244
www.inline.nl www.welonda.nl“We hebben altijd in ons product geloofd,
ook in 2008 toen de wereldwijde crisis
uitbrak. We zijn nooit afgestapt van onze
focus op kwaliteit, service en garantie en
daar plukken we nu de vruchten van”
D
E
K
A P P E R
N R
5 2 0 1 5 11