Previous Page  11 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 52 Next Page
Page Background

door Doen’-trainingen regelmatig in onze educatiestudio geven. Voor de

inrichting van de ‘Cuts & Colours’-vestigingen hadden zij duidelijk omlijnde

ideeën en onze interieurontwerpster Linda Glasbeek heeft deze verwerkt in het

uiteindelijke ontwerp. Om het hele plaatje kloppend te krijgen, hebben alle

partijen behoorlijk intensief met elkaar samengewerkt en ik ben er best trots op

dat Inline hieraan een bijdrage heeft kunnen leveren. Niet alleen voor Cuts &

Colours, maar ook voor verschillende andere bekende kappersketen is Inline

de vaste interieurpartner. Dit heeft uiteraard te maken met de kwaliteit, de

duurzaamheid en het design van ons meubilair, maar ook met het feit dat wij

hen de garantie kunnen geven dat er altijd salons in dezelfde stijl en met het-

zelfde meubilair bijgemaakt kunnen worden. Per slot van rekening produceren

we dit meubilair helemaal zelf in onze eigen fabriek en zijn we niet afhankelijk

van een externe fabrikant.”

Inline heeft eigen ontwerpteam, dat gevormd wordt door Marieke van Leeuwen

en Linda Glasbeek. Zij weten als geen ander om de wensen van saloneigenaren

te vertalen naar een ontwerp dat werkt in de praktijk, het concept van de zaak

versterkt en de salon een heel eigen identiteit geeft. Wanneer het ontwerp klaar

is, hoe wordt dit dan gepresenteerd aan de kapper?

“Eerst voeren we een intakegesprek met de klant, waar een ruimteanalyse uit

voorkomt. Op basis hiervan maken we één tot drie voorstellen, wat grotendeels

afhankelijk is van de beschikbare ruimte. Deze voorstellen worden uitgebreid

met de klant besproken, waarna allerlei zaken zoals verlichting, wandbekle-

ding en stoffering worden doorgenomen. Op basis hiervan komt de uitein-

delijke 3D-presentatie tot stand, die een levensechte impressie geeft van hoe

de salon eruit komt te zien. Na de realisatie van de inrichting, verzorgt Inline

uiteraard ook de aftersales. Dat is echt iets waarmee we ons onderscheiden.

Ons niveau van serviceverlening ligt enorm hoog.”

Gebeurt het vaak dat saloneigenaren met ideeën komen die in de praktijk – om

wat voor reden dan ook – niet haalbaar zijn? Hoe gaan jullie daarmee om?

“Ja, dat gebeurt regelmatig. Het komt bijvoorbeeld veel voor dat de ruimte niet

geschikt is voor de ideeën van de saloneigenaar. Vaak maken we in dit geval

twee ontwerptekeningen: één tekening om te laten zien hoe de zaak eruit komt

te zien als al deze ideeën daadwerkelijk doorgevoerd zouden worden en een

alternatief voorstel, wat ons de beste optie lijkt. Een advies dat we zeer vaak

geven is dat saloneigenaren strenge keuzes moeten maken om te voorkomen

dat er teveel verschillende activiteiten worden gecombineerd in een ruimte die

hiervoor niet geschikt is.”

Tijdens de crisis zag je dat veel salons overstapten op goedkoop salonmeubilair

uit China, dat aanzienlijk goedkoper is dan de merken uit Europa. Is deze trend

in jouw ogen weer aan het omkeren ten gunste van merken uit het hogere

segment zoals Kiela en Welonda?

“De laatste jaren hebben duidelijk aangetoond dat goedkoop vaak duurkoop

is. Ik heb heel wat Chinees meubilair voorbij zien komen dat binnen een

paar maanden kapot was. Maar eigenlijk heeft Inline niet echt last gehad van

dit goedkope meubilair uit Azië omdat wij ons in een heel ander segment

bevinden en we op al ons meubilair tot vijf jaar garantie bieden. En de enkele

salon die toch overstapte op dit ‘Made in China’-meubilair kwam hier in veel

gevallen al snel weer van terug. We hebben altijd in ons product geloofd, ook

in 2008 toen de wereldwijde crisis uitbrak. We zijn nooit afgestapt van onze

focus op kwaliteit, service en garantie en daar plukken we nu de vruchten van.

Verder hebben we in de afgelopen jaren regelmatig salons uit de brand gehol-

pen omdat hun interieurbouwer failliet was gegaan of de gemaakte afspraken

om een andere reden niet kon nakomen. Dat heeft van onze kant de nodige

flexibiliteit gevergd, maar hierdoor creëer je veel goodwill en wordt de goede

naam van Inline nog verder versterkt.”

Meer informatie:

Inline BV

Kerkweg 2

3465 JJ Driebruggen

Tel. 0348-502244

www.inline.nl www.welonda.nl

“We hebben altijd in ons product geloofd,

ook in 2008 toen de wereldwijde crisis

uitbrak. We zijn nooit afgestapt van onze

focus op kwaliteit, service en garantie en

daar plukken we nu de vruchten van”

D

E

K

A P P E R

N R

5 2 0 1 5 11