Morpho Dutch Hair Professional is het bedrijf van Jordy Schipper (General
Manager Sales) en Peet van Londen (General Manager Techniek). Zij startten
in 2007 met artègo in Nederland en introduceerden in 2012 hun eigen merk
newgen, dat zich onderscheidt met een inwerktijd van slechts tien minuten.
In datzelfde jaar werd het nieuwe pand van Morpho Dutch Hair Professional
geopend, de paraplu waar beide merken onder vallen.
PROFESSIONALS ONLY
“In 2007 zijn we klein begonnen met enkele medewerkers en een bescheiden
bedrijfspand”, vertellen Peet en Jordy. “We zijn altijd uitgegaan van salonex-
clusieve distributie. Met andere woorden: uitsluitend professionele kappers
verkopen onze merken in hun salon en je zult artègo en newgen dus niet
vinden in de schappen van groothandels of bij webleveranciers.”
SERVICE & PERSOONLIJKE BENADERING
“Goede service en een persoonlijke benadering van de kappers die klant
bij ons zijn heeft ook altijd hoog in het vaandel gestaan. Dit in combinatie
met salonexclusieve distributie heeft eraan bijgedragen dat we in de afge-
lopen jaren flink zijn gegroeid. Zo bestaat het Morpho-team inmiddels uit
vijftien medewerkers en bedienen we met artègo en newgen ruim zeshon-
derd Nederlandse salons. Ook ons bedrijfspand in Heteren (regio Arnhem/
Nijmegen,
red
.) voldoet aan alle eisen om partnersalons krachtige ondersteu-
ning te bieden. Zo is de logistiek zeer strak geregeld en beschikken we over
een professionele studio waar met grote regelmaat workshops, seminars en
look&learns worden gegeven.”
IN DE LAATSTE UITGAVE VAN DE KAPPER HEBBEN WE AL EEN
PREVIEW GEGEVEN VAN ‘GOOD SOCIETY’, DE NIEUWE CARE-
EN STYLINGLIJN VAN HET ITALIAANSE KAPPERSMERK ARTÈGO.
DE OFFICIËLE INTRODUCTIE HIERVAN VOND ECHTER PLAATS
OP ZONDAG 4 SEPTEMBER TIJDENS EEN DRUKBEZOCHT EVENT
BIJ MORPHO DUTCH HAIR PROFESSIONAL, DE NEDERLANDSE
IMPORTEUR VAN ARTÈGO EN TEVENS DE PRODUCENT VAN
HET KLEURINGSMERK NEWGEN. DE REDACTIE VAN DE KAPPER
BEZOCHT DIT GOOD SOCIETY-LAUNCH EVENT, VERBAASDE
ZICH OVER DE GROEI DIE MORPHO IN DE AFGELOPEN
JAREN HEEFT DOORGEMAAKT EN MAAKTE TEVENS VAN DE
GELEGENHEID GEBRUIK OM TE INFORMEREN NAAR ALLE NIEUWE
ONTWIKKELINGEN DIE BINNEN HET BEDRIJF SPELEN.
“EEN POSITIEF GEVOEL ZIT IN HET DNA VAN
Artègo
Good Society”
C
O V E R S T O R Y
D
E
K
A P P E R
N R
5 2 0 1 6
20