De Kapper nr 5 2019

D e K a p p e r n r 5 2 0 1 9 44 B e d r i j f s p r o f i e l bhave: EEN BIJZONDER MERK MET BIJZONDERE PRODUCTEN EN EEN BIJZONDERE BEGELEIDING BHAVE IS SINDS APRIL 2018 OP DE NEDERLANDSE MARKT ACTIEF. DAT DE NEDERLANDSE MARKT BEHOEFTE HAD AAN EEN NIEUW EN FRIS MERK, BLIJKT UIT HET AANTAL SALONS DAT DE AFGELOPEN TIJD IS OVERGESTAPT OP HET MERK. IN EEN PERIODE VAN ANDERHALF JAAR TIJD ZIJN MAAR LIEFST 108 SALONS GAAN WERKEN MET HET AUSTRALISCHE MERK BHAVE. EEN GOEDE REDEN VOOR DE REDACTIE VAN VAKTIJDSCHRIFT DE KAPPER OM IN GESPREK TE GAAN MET JAN EN PATRICIA VAN DER TOL EN DICK ENGELS, DE DRIE GEZICHTEN ACHTER DIT BIJZONDERE MERK IN NEDERLAND. bhave ontwikkelt producten die alle verwachtingen overtreffen. Een bijzonder merk met bijzondere producten en een bijzondere begeleiding. Jan vertelt: “Vrijwel ieder merk levert kwalitatief goede producten. Tegenwoordig wordt het daarom steeds belangrijker dat een merk emotie teweeg brengt. Een merk moet bij de kapper passen en hem of haar een prettig gevoel geven. Wij willen kappers ervan bewust maken dat ze bijzonder kunnen zijn. Het kappersvak is een prachtig beroep. Met de producten van bhave en onze begeleiding willen wij kappers laten weten dat ze bijzonder zijn en bijzonderheden kunnen creëren, waardoor ze zich kunnen onderscheiden van hun concurrenten.” BEGELEIDING Wat bhave verder erg bijzonder maakt is de begeleiding die zij salons biedt. Patricia legt uit: “Als je kijkt naar de markt, dan zie je dat veel kappers erg veel behoefte hebben aan persoonlijke begeleiding. bhave hecht daar erg veel waarde aan. Vertrouwen is zó belangrijk in het kappersvak. Wij hebben als doel om echt een samenwerking aan te gaan met kappers. Het is niet zo dat wij klaar zijn op het moment dat een salon producten bij ons afneemt. In tegendeel. Wij ondersteunen de saloneigenaren op verschillende gebieden. Zo bieden we marketingmateriaal aan, geven we educatie en praktijktrainingen en adviseren we de kapper op het gebied van social media en verkoop.” Jan vult aan: “Social media wordt steeds belangrijker. We merken dat kappers vaak erg veel behoefte hebben aan de juiste begeleiding op dit gebied. Om die reden bieden wij kant-en-klaar marketingmateriaal aan dat zij op hun social mediakanalen kunnen posten en verzorgen we ook marketingtrainingen op maat. Wij bieden de mogelijkheid om het marketingmateriaal te personaliseren, zodat het past bij de uitstraling van de salon.” bhave biedt niet alleen begeleiding op het gebied van marketing, educatie, social media en verkoop, maar zorgt er ook voor dat de mensen van de technische begeleiding en de klantenservice altijd bereikbaar zijn voor vragen en opmerkingen. “We zijn van 8:00 uur in de ochtend tot 21.00 uur in de avond bereikbaar. Kappers kunnen contact met ons opnemen voor technische begeleiding, vragen over producten enzovoorts. We vinden het belangrijk om de lijntjes kort te houden”, vertelt Patricia.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4