D
e
K
a p p e r
n r
6 2 0 1 6
33
E
v e n t
TALENTEN BEKROOND TIJDENS
GLOBAL ZOOM EVENT 2016
Bijna drieduizend stylisten van over de hele wereld kwamen in Zweden samen om de
internationale competitie bij te wonen en zich te laten inspireren. Een van de hoogte-
punten was de lancering van Goldwells IN∙FLUX, de nieuwe fashion trend in haarkleu-
ring voor 2017.
INSPIRERENDE ARTIST SESSIONS
Verschillende stylisten betraden het podium om het publiek te laten zien wat ze in huis
hadden op het gebied van haarkleuring. De eerste sessie werd verzorgd door de KMS
Global Style Council met als special guest Edwin Johnston, KMS Global Ambassador.
Het team liet in een sneltreinvaart de nieuwe campagnes en stijlen zien voor het aanko-
mende jaar. Vervolgens betrad award-winning stylist Shane Bennett uit Noord-Ierland het
podium om de nieuwste collectie van zijn succesvolle salon te tonen en daarmee het
publiek te inspireren.
THE CHALLENGE
De kick-off werd opgevolgd door de finale van Color Zoom Challenge. Stylisten uit 37
verschillende landen konden deelnemen aan drie verschillende categorieën: Partner,
Creative en New Talent. In de finale konden de talenten hun creativiteit in naam van
hun land demonstreren. Alle 94 finalisten namen het tegelijkertijd tegen elkaar op, aan-
gemoedigd door duizenden andere stylisten.
De winnaar van de New Talent-categorie voor jonge stylisten (met minder dan vijf jaar
ervaring) ging naar Sargis Airapetian uit Rusland. De hoofdprijs van de Creative catego-
rie werd gewonnen door de Australische Larissa Bresnehan vanwege haar opvallende
kleurcreaties. De Amerikaan Daniel Rubin was misschien wel het meest succesvol door
maar liefst twee prijzen in de wacht te slepen. Behalve dat hij de prijs in de Partner
category binnen haalde, won hij ook de Stylist’ Favorite Award samen met landgenoot
Colette Jones en Liss Dragos uit Roemenië.
Meer informatie:
KAO Salon Benelux Division
Tel. 085-4864400
www.goldwell.nlOP 2 EN 3 OKTOBER WAS STOCKHOLM HET DECOR VOOR HET GLOBAL ZOOM EVENT EN DE INTERNATIONALE
FINALE VAN COLOR ZOOM CHALLENGE. GOLDWELL EN KMS (DE TWEE MERKEN VAN DE KAO SALON DIVISION)
ORGANISEERDEN DE SPANNENDE COMPETITIE EN INSPIRERENDE ARTIST SESSIONS. MET EEN UITGEBREID PRO-
GRAMMA WERD HET PUBLIEK GETRAKTEERD OP TWEE MOOIE DAGEN IN DE BEROEMDE ERICSSON GLOBE.
De winnaars van de Global Zoom-finale
met in het midden Daniel Rubin