Previous Page  35 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 35 / 60 Next Page
Page Background

E

v e n t

D

e

K

a p p e r

n r

6 2 0 1 6

35

SUCCES VAN

‘EXP

ERTS

IN BUSINESS

KRIJGT VERVOLG MET DRUKBEZOCHTE

TWEEDE EDITIE

Het succes van de tweede editie is te verklaren vanuit de keuze voor de sprekers, maar zeker ook door

de keuze voor het thema ‘Succesvol falen’. Dit gaf de sprekers namelijk volop mogelijkheden om van-

uit een ongebruikelijke en dus verrassende insteek te vertellen over hun ondernemerschap. Juist hier-

door was de bijeenkomst interessant, anders-dan-anders en inspirerend.

HANS JANSSEN

Na een welkomstwoord door Richard Koffijberg werd de eerste presentatie gegeven door Hans Janssen,

eigenaar van Denk Producties en organisator van managementseminars. Hij benadrukte dat experimen-

teren cruciaal is voor de ontwikkeling van een ondernemer, aangezien je anders nooit zult weten of iets

een succes kan worden of niet. Hans illustreerde dit onder meer met mislukkingen van Albert Einstein,

The Beatles, Oprah Winfrey en Steve Jobs die aan de basis lagen van hun latere successen.

LAURENS VAN DE VIJVER

Wave International-directeur (en columnist van dit tijdschrift) Laurens van de Vijver benadrukte in zijn

presentatie dat er voor ondernemers nog veel kansen in de kappersbranche zijn, ook omdat klantte-

vredenheid voor zeventig procent wordt bepaald door communicatie, service, de ontvangst, etc. (en

slechts voor dertig procent door vaktechniek). Juist hierdoor is het voor saloneigenaars raadzaam om

goed te kijken naar bijvoorbeeld de hotelbranche en grote consumentgerichte bedrijven als Rituals,

McDonald’s, Uber, KLM en CoolBlue.

DIT VOORJAAR ORGANISEERDE BUSINESS FACTORY DE EERSTE EDITIE VAN ‘EXPERTS IN BUSINESS’, WAAR TOONAAN-

GEVENDE SPREKERS UIT DE KAPPERSBRANCHE INGAAN OP EEN ACTUEEL THEMA. DAT DIT INITIATIEF VAN RICHARD

KOFFIJBERG SUCCESVOL IS, WAS METEEN BIJ DE EERSTE EDITIE AL DUIDELIJK. ALLE BESCHIKBARE TICKETS WAREN

VERKOCHT EN NA AFLOOP WAARDEERDEN BEZOEKERS HET EVENT MET EEN GEMIDDELD RAPPORTCIJFERS VAN 8,9.

OP 8 NOVEMBER KREEG HET SUCCES VAN EXPERTS IN BUSINESS EEN VERVOLG MET EEN (EVENEENS UITVERKOCHTE)

TWEEDE EDITIE OVER HET THEMA ‘SUCCESVOL FALEN’. HIERMEE WERD BEVESTIGD WAT WE EIGENLIJK AL LANGER

WETEN: EXPERTS IN BUSINESS IS EEN WAARDEVOL NIEUWE INITIATIEF IN DE KAPPERSBRANCHE DAT KOMEND JAAR

ONGETWIJFELD GROTERE VORMEN GAAT AANNEMEN.

MARK MELIEF

Van de vier sprekers was Mark Melief (mede-eigenaar en het creatieve brein van Kinki Kappers)

degene die het dicht bij het thema bleef en minder geslaagde projecten uit het verleden centraal

stelde in zijn presentatie, iets waar je toch de nodige lef voor nodig hebt. Aansprekend was zijn

verhaal over een abricampagne, die weliswaar een groot bereik had maar niet de stijl van Kinki

uitstraalde. “Na die campagne heb ik besloten om nooit meer van buiten naar binnen te den-

ken”, aldus Mark Melief, die zijn presentatie besloot met het advies om niet doof te zijn voor de

wens van het grote publiek, maar tegelijkertijd nooit concessies te doen aan jezelf en je passie(s).

MARI VAN DE VEN

Experts in Business II werd besloten door Mari van de Ven, die een overzicht gaf van zijn lange

carrière in de beauty & hairbusiness en benadrukte dat het succes hem niet is komen aanwaaien,

maar dat hij hier lang en hard voor heeft moeten vechten.

Updates over ‘Experts in Business’ volg je via

www.business-factory.nl

en de bijbehorende social

media-accounts.

De sprekers van Experts in Business op 8 november: Laurens van de Vijver, Mark Melief, Hans

Janssen en Mari van de Ven

Richard Koffijberg