Previous Page  5 / 102 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 5 / 102 Next Page
Page Background

3

Vakblad voor de optiek- en

contactlenzenbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Tel.:

024-3246146

Fax:

024-3246144

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.deopticien.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Hoofdredactie:

Else Witten

e.witten@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Accountmanager:

Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor

het Advertentiewezen, gedeponeerd ter

griffie van de Arrondissementsrecht-

banken en bij de Kamers van Koop-

handel.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: (+31) (0)24 3246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2015

Niets uit deze uitgave mag worden

verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie micro-

film of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van

de uitgever.

De Opticien besteedt de grootst moge-

lijke aandacht aan de juistheid van de

informatie die in het vaktijdschrift wordt

opgenomen. Fouten zijn echter niet

volledig uit te sluiten. De uitgever en

de auteurs zijn dan ook op geen enkele

wijze verantwoordelijk voor schade,

van welke aard ook, die is ontstaan als

gevolg van handelingen en/of beslissin-

gen die gebaseerd zijn op de bedoelde

informatie.

de opticien

C O L O F O N

Inhoud De Opticien nr. 2, 2015

de

opticien

Interview

p. 10

De Safilo Group is begonnen aan een nieuw hoofdstuk in de bewogen geschiedenis

van het bedrijf. Vanaf nu ligt de focus van de Italiaanse brillenfabrikant op selling-out

in plaats van op selling-in en wil het liever partner zijn dan leverancier. Het bedrijf

gelooft in een multi-channel strategie en heeft de juiste merken om alle verkoopkana-

len te bedienen. De Française Carole Binet is Global Commercial Capability Leader van

Frankrijk, Nederland, België en Luxemburg. Carole heeft 27 jaar ervaring in gerenom-

meerde marketing en sales posities binnen de optiek bij bedrijven als Optyl, Essilor,

Vuarnet en Viva International. Haar verworven visie? “Het draait in de basis niet om

het product of de merken, maar om de mensen achter het product. De relatie die je met

hen opbouwt en hoe je je daarbij voelt. Deze verandering van mind-set bij Safilo heeft

mij doen besloten het team met veel plezier te komen versterken”, licht Carole toe.

Rockmed

p. 40

Rockmed Opto is eind 2014 van start gegaan als dochteronderneming van Rockmed.

Moederbedrijf Rockmed levert apparatuur, instrumentarium en disposables voor peci-

alistische oogbehandelingen en profileert zich al meer dan 25 jaar als partner in de

oogheelkunde. Rockmed Opto richt zich volledig op optometristen en opticiens in de

Benelux. Met innovatieve oplossingen en vertrouwde producten biedt Rockmed Opto

interessante kansen voor optometristen en opticiens en brengt optometrie, optiek en

oogheelkunde dichter bij elkaar. De redactie van De Opticien spreekt met Product &

Sales Manager Mark Kuijpers en Sales & Marketing Manager Anthony Lampe. Beiden

beschikken over jarenlange relevante ervaring in zowel de oogheelkunde als de opto-

metrie en zijn de gezichten achter Rockmed Opto.

Marcolin

p. 70

Marcolin is één van de toonaangevende Italiaanse bedrijven in de brillenindustrie.

Sinds februari 2012 wordt de organisatie geleid door CEO, Giovanni Zoppas. In 2014

verkocht het bedrijf ongeveer 14,3 miljoen brillen met meer dan 1450 modellen en

pluste het met 5% in omzet. Een prachtig resultaat. Onder leiding van Zoppas en

investeerder PAI Partners is Marcolin een succesvolle nieuwe koers gaan varen en

hebben er een aantal belangrijke veranderingen plaatsgevonden, om zo antwoord te

geven op de veranderingen in markt van vandaag de dag. Zo werd in december 2013

de overname afgerond van de Viva International Group, de tweede speler in de bril-

lensector van VS. Voor de Nederlandse markt betekent dit de introductie van fraaie

merken als Guess en Gant in 2015. Maar ook de overeenkomst met Ermenegildo

Zegna wordt dit jaar gepresenteerd…

MyWoodi

p. 79

Een nieuwe collectie houten brillen debuteerde op Opti! Kleur, persoonlijkheid en een

onklopbare prijs zijn de sleutel tot succes van dit nieuwe merk. MyWoodi is ontwik-

keld door WooDone, reeds alom erkend om haar gelijknamige collectie houten bril-

len, de superieure kwaliteit en vakmanschap.

DE VISIE

In de optiekzaak komen ook vaak 50+ klanten die niet alleen te kampen hebben met zichtproblemen, maar ook met gehoor-

verlies. De combiwinkel opticien/audicien zien we dan ook regelmatig. Wanneer u eveneens audiologie aanbiedt in de zaak,

voorkomt u dat klanten vertrekken naar zaken die wel de combinatie aanbieden. Bovendien kunt u extra traffic in uw zaak

generen als uw ‘pakket’ verder rijkt dan alleen oogzorg. Optitrade Retail Groep is daarom een samenwerkingsverband gestart

waarmee men audicien en opticien helpt om met elkaar in contact te komen. U leest hier alles over in het interview met Pim

Föster op pagina 27. Bovendien treft u in deze uitgave eveneens een Special over horen aan waarin wij u informeren over de

laatste noviteiten op het gebied van hooroplossingen.

Verder in deze uitgave twee uitgebreide fotoverslagen van Centrop Sales/Hall of

Frames en Mido. De drie beurzen vonden dit voorjaar plaats en boden weer genoeg

informatie, collecties en ontwikkelingen om over te schrijven. Rodenstock en Jil

Sander bijvoorbeeld vierden hun overeenkomst in het centrum van Milaan. Minder

leuk nieuws was er ook. Zo nam Ineke de Vries waardig afscheid van de optiek op de

Centrop Sales in Nijkerk. U leest er alles over in deze uitgave. Veel kijk en leesplezier!

Else Witten

Hoofdredacteur De Opticien