D
E
O
P T I C I E N
N R
2 2 0 1 6 71
H
O R E N
Uit onderzoek blijkt dat 1 op de 10 mensen in Nederland in meer of mindere mate
moeite heeft met goed horen. Europees gezien neemt het aantal slechthorenden de
komende jaren met zo’n 20% toe. In Nederland blijkt 45% te willen kiezen voor
cosmetische aspecten als men dan toch een hoortoestel moet. Het negatieve imago
van hoortoestellen houdt slechthorenden dus nog steeds thuis. “Jammer”, vindt
Alexander Vermeer van Hoortoestel Benelux. “Veel mensen stellen een bezoekje
aan de audicien/opticien daarom steeds vaker uit, terwijl het veel beter is om vroeg
te beginnen aan een hooroplossing.”
EEN HOORHULP
Hoortoestel Benelux heeft daarom een speciaal hoorhulp-concept ontwikkeld,
genaamd Invisible In the Canel (IIC), ofwel Deep fitting. Dit helpt klanten die af en
toe in bepaalde situaties een ondersteuning nodig hebben bij het horen. Alexander
legt uit: “Met de Deep fitting oplossingen bereiken we dat mensen eerder beginnen
aan een hooroplossing. Een hoorhulp is zeer klein en daardoor vrijwel onzichtbaar. Bovendien zit alles in één en
dezelfde behuizing, waardoor het geen aparte oorstukjes bevat. Deze nieuwe technologie lijkt niet op een regulier
hoortoestel en is daarom precies wat de klant wil. En dit is dezelfde klant die ook een opticien binnenloopt voor
een leesbril of multifocale glazen.”
ONDERSCHEIDEN EN UITBREIDEN
Hoortoestel Benelux biedt de opticien/audicien de mogelijkheid om met behulp van de producten van Hansaton
zich verder te onderscheiden in de markt. “Hansaton heeft zich gepositioneerd als een toonaangevend Duits hoor-
toestellenmerk. De producten passen bij de private sector en zijn niet te vinden bij de ketens”, vertelt Alexander.
“Zo is ook de IIC speciaal ontwikkeld voor de particuliere markt. Voor opticiens biedt dit het voordeel dat ze pas-
sen bij de private sector en zijn niet te vinden bij de ketens.” Verder kan Hoortoestel Benelux voorzien in andere
audioapparatuur (audiometers, otoscopen en Tympanometers), hoortoestellen en hoorhulpmiddelen om het pro-
ductportfolio van de opticien/audicien verder uit te breiden. Ook ontwikkelt het bedrijf tinnitus therapieën en
hoor-trainingen om patiënten met auditieve verwerkingsproblemen (AVP) te helpen. Speciaal voor de snel verande-
rende consumentenbehoefte heeft Hoortoestel Benelux een serviceplan ontwikkeld met de naam EARS2U. Met dit
serviceplan is de consument de komende jaren totaal ontzorgd.
Hoortoestel Benelux is continu bezig met vernieuwende technieken en is binnen de Benelux landen officieel
distributeur van Hansaton Hoortoestellen, Microson Hoortoestellen, Auditdata, Soundperience (SEIYO), Amplivox
Audiologische Apparatuur, IAC Audiocabines en Dreve artikelen. De leverancier beschikt hiermee over een uitge-
breid assortiment met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.
Voor aanvullende informatie:
Hoortoestel Benelux
Tel. +31 (0)88 5306060
www.hoortoestelbenelux.nlHOORTOESTEL BENELUX IS EEN ONAFHANKELIJKE HOORTOESTEL IMPORTEUR DIE ZICH RICHT OP KWALITEIT EN CON-
TINUÏTEIT. DE LEVERANCIER VERTEGENWOORDIGT HET DUITSE KWALITEITSMERK HANSATON HOORTOESTELLEN EN
HET HOORTOESTELLENMERK MICROSON. OOK ONTWIKKELT HOORTOESTEL BENELUX OP MAAT GESNEDEN HOOR-
CONCEPTEN VOOR ZELFSTANDIGE OPTICIENS EN AUDICIENS. EEN VOORBEELD HIERVAN ZIJN IN HET OOR GEDRA-
GEN HOORTOESTELLEN DIE KLANTEN WEER DE KWALITEIT VAN HET LEVEN TERUGGEEFT.
Hoortoestel Benelux
ONDERSCHEIDEN
MET
EEN HOORHULP
VAN