Previous Page  71 / 90 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 71 / 90 Next Page
Page Background

D

E

O

P T I C I E N

N R

2 2 0 1 6 71

H

O R E N

Uit onderzoek blijkt dat 1 op de 10 mensen in Nederland in meer of mindere mate

moeite heeft met goed horen. Europees gezien neemt het aantal slechthorenden de

komende jaren met zo’n 20% toe. In Nederland blijkt 45% te willen kiezen voor

cosmetische aspecten als men dan toch een hoortoestel moet. Het negatieve imago

van hoortoestellen houdt slechthorenden dus nog steeds thuis. “Jammer”, vindt

Alexander Vermeer van Hoortoestel Benelux. “Veel mensen stellen een bezoekje

aan de audicien/opticien daarom steeds vaker uit, terwijl het veel beter is om vroeg

te beginnen aan een hooroplossing.”

EEN HOORHULP

Hoortoestel Benelux heeft daarom een speciaal hoorhulp-concept ontwikkeld,

genaamd Invisible In the Canel (IIC), ofwel Deep fitting. Dit helpt klanten die af en

toe in bepaalde situaties een ondersteuning nodig hebben bij het horen. Alexander

legt uit: “Met de Deep fitting oplossingen bereiken we dat mensen eerder beginnen

aan een hooroplossing. Een hoorhulp is zeer klein en daardoor vrijwel onzichtbaar. Bovendien zit alles in één en

dezelfde behuizing, waardoor het geen aparte oorstukjes bevat. Deze nieuwe technologie lijkt niet op een regulier

hoortoestel en is daarom precies wat de klant wil. En dit is dezelfde klant die ook een opticien binnenloopt voor

een leesbril of multifocale glazen.”

ONDERSCHEIDEN EN UITBREIDEN

Hoortoestel Benelux biedt de opticien/audicien de mogelijkheid om met behulp van de producten van Hansaton

zich verder te onderscheiden in de markt. “Hansaton heeft zich gepositioneerd als een toonaangevend Duits hoor-

toestellenmerk. De producten passen bij de private sector en zijn niet te vinden bij de ketens”, vertelt Alexander.

“Zo is ook de IIC speciaal ontwikkeld voor de particuliere markt. Voor opticiens biedt dit het voordeel dat ze pas-

sen bij de private sector en zijn niet te vinden bij de ketens.” Verder kan Hoortoestel Benelux voorzien in andere

audioapparatuur (audiometers, otoscopen en Tympanometers), hoortoestellen en hoorhulpmiddelen om het pro-

ductportfolio van de opticien/audicien verder uit te breiden. Ook ontwikkelt het bedrijf tinnitus therapieën en

hoor-trainingen om patiënten met auditieve verwerkingsproblemen (AVP) te helpen. Speciaal voor de snel verande-

rende consumentenbehoefte heeft Hoortoestel Benelux een serviceplan ontwikkeld met de naam EARS2U. Met dit

serviceplan is de consument de komende jaren totaal ontzorgd.

Hoortoestel Benelux is continu bezig met vernieuwende technieken en is binnen de Benelux landen officieel

distributeur van Hansaton Hoortoestellen, Microson Hoortoestellen, Auditdata, Soundperience (SEIYO), Amplivox

Audiologische Apparatuur, IAC Audiocabines en Dreve artikelen. De leverancier beschikt hiermee over een uitge-

breid assortiment met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

Voor aanvullende informatie:

Hoortoestel Benelux

Tel. +31 (0)88 5306060

www.hoortoestelbenelux.nl

HOORTOESTEL BENELUX IS EEN ONAFHANKELIJKE HOORTOESTEL IMPORTEUR DIE ZICH RICHT OP KWALITEIT EN CON-

TINUÏTEIT. DE LEVERANCIER VERTEGENWOORDIGT HET DUITSE KWALITEITSMERK HANSATON HOORTOESTELLEN EN

HET HOORTOESTELLENMERK MICROSON. OOK ONTWIKKELT HOORTOESTEL BENELUX OP MAAT GESNEDEN HOOR-

CONCEPTEN VOOR ZELFSTANDIGE OPTICIENS EN AUDICIENS. EEN VOORBEELD HIERVAN ZIJN IN HET OOR GEDRA-

GEN HOORTOESTELLEN DIE KLANTEN WEER DE KWALITEIT VAN HET LEVEN TERUGGEEFT.

Hoortoestel Benelux

ONDERSCHEIDEN

MET

EEN HOORHULP

VAN