Previous Page  20 / 120 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 20 / 120 Next Page
Page Background

D

E

O

P T I C I E N

N R

3 2 0 1 5

20

C

O V E R S T O R Y

Platte tekst

Het Brabantse familiebedrijf AVA brillen is al 34 jaar een vertrouwde spe-

ler binnen de optiekbranche. Met merken als Kosby & Son, Vuillet Vega,

Renaissance en kinderbrillen merken als New York Yankees, Paprika en Tartine

et Chocolat is AVA brillen uitgegroeid tot een allround optiekbedrijf waar

kwaliteit, service en duurzaamheid belangrijke kernwaarden zijn. Om dit nog

verder uit te bouwen heeft AVA brillen onlangs een online web portaal – www.

digitale-vertegewoordiger.nl

– geopend. De redactie van De Opticien sprak

met Jeroen van Hest – eigenaar van AVA brillen - over wat deze nieuwe ‘tool’

precies te bieden heeft.

Waarom hebben jullie het online portaal ‘digitale-vertegenwoordiger’ gelanceerd?

“Service! Om de service naar onze klanten toe te maximaliseren en om optimaal

ondersteuning te bieden aan de zelfstandige opticien. Wij merken dat de markt

verandert en dat de opticien steeds meer ‘ondernemer’ wordt. Zo hebben onze

klanten steeds meer behoefte aan bijvoorbeeld visuals voor in de winkel of op

social media om de optiekzaak in ‘the picture’ te zetten.”

“Ook zien we dat de voorraden in de winkel teruglopen, omdat men die zo laag

mogelijk wil houden en omdat de omzet snelheid van monturen omhoog moet.

Bij AVA brillen spelen we hier op in. We zijn een groothandel die voorraad houdt

en zijn niet afhankelijk van het buitenland. In Nederland kunnen we binnen 24

uur leveren, in België en Luxemburg binnen 48 uur. We zijn daar sterk en krachtig

in. AVA brillen is in 1981 begonnen, dat is inmiddels 34 jaar geleden – en zijn een

Brabants familiebedrijf en een totaalleverancier binnen de optiek. Van leesbrillen,

kinderbrillen tot multifocaal monturen en van modern tot klassiek. Bij ons vindt

de opticien alles. We bieden hierdoor een totaalpakket dat we ondersteunen met

een webportaal, die in de toekomst steeds belangrijker zal worden.”

“Doordat men de voorraad laag wil houden is het inkoopbeleid van de opticien

de afgelopen jaren veranderd. Men koopt minder stuks in, wil minder risico

lopen en wil de omloopsnelheid verhogen. De opticien maakt gebruik van min-

der leveranciers in zijn totaliteit. De bestaande leveranciers moeten daarom wel

wat te bieden hebben. Niet alleen een goede klik hebben met elkaar, maar ook

service en ondersteuning zoals het digitale web portaal bieden. De zelfstandige

opticien mag meer gaan leunen op de voorraad van de groothandel. De opticien

is tegenwoordig niet alleen maar bezig met het verkopen van brillen alleen, maar

meer met het ondernemen. De winkels zijn gewoonweg veranderd. De verkoop

gebeurt niet alleen meer in de winkel, maar ook op social media of bijvoorbeeld

op events waar je als opticien aan kan deelnemen. Alleen het verkopen van bril-

len is niet meer voldoende.”

Wat mag de klant van

digitale-vertegenwoordiger.nl

verwachten?

“In principe bestaat het webportaal uit drie verschillende onderdelen. Ten eerste

kan men online kijken en bestellen. In het portaal is namelijk ook een webshop

opgenomen. Alles wat in de webshop staat is op voorraad. Er is werkelijk genoeg

keuze. We hebben een aantal jaren geleden al de voorraad omhoog gebracht en

verbreed, waardoor we dit kunnen garanderen.”

“Ten tweede kan de opticien tot 2010 inzicht krijgen in zijn factuur en bestelhisto-

rie. Men kan alles downloaden en online kan op eenvoudige wijze de administra-

tie worden bijgewerkt. Wij bieden hiermee een stukje gemak en ondersteuning.”

“De derde functie is de databank met visuals en logo’s. We merkten vanuit de

markt dat hier steeds meer vraag naar was. Van een foto van een bril, tot een

complete campagne. In de databank staan alle visuals in hoge kwaliteit die zo

AVA brillen lanceert

www.digitale-vertegenwoordiger.nl