De Opticien nr 4 2023 Online

DE OPTICIEN NR 4 2023 60 INTERVIEW Sinds de oprichting is de groei van BBIG in een stroomversnelling geraakt. Iemand die deze ontwikkeling de afgelopen dertien jaar van dichtbij heeft meegemaakt, is Maarten. "Ik wist niet zo goed wat ik met mijn carrière wilde en kwam toen per toeval via BBIG in de optiekwereld terecht. Inmiddels kunnen we wel concluderen dat het de juiste beslissing is geweest om deze stap te zetten.” Op de vraag wat hem zo aanspreekt in de branche, en specifiek in BBIG, antwoordt hij: "In het eerste jaar heb ik vooral in de binnendienst gewerkt, maar op den duur ging ik steeds vaker mee met evenementen en beurzen, waar ik telkens in contact kwam met onze klanten. Dat sprak me zo aan dat ik op den duur in de buitendienst aan de slag ging. Samen met de klant kijken waar behoefte aan is en bespreken hoe onze collecties daarop kunnen inspelen, dát vind ik fantastisch. We bouwen langetermijnrelaties op met onze klanten en streven samen naar groei, dat verveelt nooit." ‘NIEUWE’ EIGENAREN, MAAR DEZELFDE VISIE BIJ BBIG Ruim twintig jaar geleden richtte Rob Bresser het kinderbrillenmerk BBIG op vanwege de toenemende behoefte naar mooie, stijlvolle brillen voor kinderen. Sindsdien zijn de behoeften in de markt alleen maar toegenomen, en ook Rob's passie voor de optiek en zijn bedrijf is onverminderd. Toch heeft hij besloten om het stokje over te dragen. "Op een gegeven moment is het mooi geweest en dat moment is nu aangebroken", glimlacht Rob. In Maarten Rengers en zijn partner Kirsten Rengers - Boschman ziet hij de ideale opvolgers voor zijn bedrijf, dat volgens hem, maar ook volgens Maarten en Kirsten, nog steeds groeipotentie heeft. Maarten, Kirsten en Rob

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4