D
E
O
P T I C I E N
N R
5 2 0 1 5
11
Sebastiaan de Jong: “In de verschillende elementen van de wandmodules komt
naar voren dat we af willen van wat we in het verleden hebben gedaan. We zijn
in de optiekmarkt heel snel geneigd om te gaan praten over techniek, specificaties
en indexen. Met andere woorden: om te communiceren vanuit het product en
niet vanuit de klant. Wij willen meer gaan praten vanuit de klant en zijn of haar
beleving. De klant zelf laten ervaren wat het betekent om een multifocale bril
op te zetten of om een corrigerend glas te dragen. De wandmodules visualiseren
dit effect. Denk daarbij aan gepolariseerde- of multimdiaglazen. De consument
zal direct zelf het verschil ervaren. Dit zijn duidelijke stappen, die we niet alleen
nu, maar ook in de komende periode verder ontwikkelen. Het dienstenpakket
van Uneyeted sluit uitstekend aan op de veranderende markt van nu en in de
toekomst.”
Meer brillen, meer beleven
Naast de presentatie van het vernieuwde Uneyeted-programma is Essilor tot en
met november volop in beeld met de campagne ‘Meer brillen, meer beleven’.
Naast online communicatie is de campagne op televisie te zien op NPO1 en
NPO2.”
Sebastiaan de Jong: “Het Uneyeted-programma bieden we aan om klanten te
ondersteunen om zich te onderscheiden in de markt. Meer brillen, meer beleven
gaat meer in op het feit hoe we in kunnen spelen op de verschillende kijkbehoef-
tes van de consument. Achterhalen waar de klant behoefte aan heeft, zonder dit
voor hem of haar in te vullen. Waar gebruik je je bril voor, wat zijn de kijkbe-
hoeftes? Zit de klant veel in de auto en achter de computer, of golft hij/zij juist
in de avonduren? Elk glas heeft weer specifieke karakteristieken, die in bepaalde
toepassingen beter tot hun recht komen. We zien in de praktijk dat deze behoefte-
inventarisatie weinig gebeurt. Een zonnebril is inmiddels een vanzelfsprekendheid
om als tweede bril te verkopen, maar een multimedia- of outdoorbril nog niet.
Terwijl je op deze manier de consument veel beter kan bedienen op alle fronten.”
De ontwikkelingen van de afgelopen periode en de vernieuwing van het
Uneyeted-programma zien wij niet als eindpunt maar als nieuwe basis voor de
verdere doorontwikkelingen. Het marketingteam is nu weer volop bezig met het
ontwikkelen van de diensten die wij voor 2016 aanbieden binnen het Uneyeted-
programma.
Voor aanvullende informatie:
Essilor Nederland
Tel. +31 (0)880888 111
www.essilorpro.nl www.essilor.nl“Wij ondersteunen de zelfstandige
opticien met innovatieve diensten
en concepten die voor de business
op een slimme manier waarde toe-
voegen en waarmee de zelfstan-
dige opticien zijn onderscheidend
vermogen verder kan vergroten.”