Previous Page  11 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 76 Next Page
Page Background

D

E

O

P T I C I E N

N R

5 2 0 1 5

11

Sebastiaan de Jong: “In de verschillende elementen van de wandmodules komt

naar voren dat we af willen van wat we in het verleden hebben gedaan. We zijn

in de optiekmarkt heel snel geneigd om te gaan praten over techniek, specificaties

en indexen. Met andere woorden: om te communiceren vanuit het product en

niet vanuit de klant. Wij willen meer gaan praten vanuit de klant en zijn of haar

beleving. De klant zelf laten ervaren wat het betekent om een multifocale bril

op te zetten of om een corrigerend glas te dragen. De wandmodules visualiseren

dit effect. Denk daarbij aan gepolariseerde- of multimdiaglazen. De consument

zal direct zelf het verschil ervaren. Dit zijn duidelijke stappen, die we niet alleen

nu, maar ook in de komende periode verder ontwikkelen. Het dienstenpakket

van Uneyeted sluit uitstekend aan op de veranderende markt van nu en in de

toekomst.”

Meer brillen, meer beleven

Naast de presentatie van het vernieuwde Uneyeted-programma is Essilor tot en

met november volop in beeld met de campagne ‘Meer brillen, meer beleven’.

Naast online communicatie is de campagne op televisie te zien op NPO1 en

NPO2.”

Sebastiaan de Jong: “Het Uneyeted-programma bieden we aan om klanten te

ondersteunen om zich te onderscheiden in de markt. Meer brillen, meer beleven

gaat meer in op het feit hoe we in kunnen spelen op de verschillende kijkbehoef-

tes van de consument. Achterhalen waar de klant behoefte aan heeft, zonder dit

voor hem of haar in te vullen. Waar gebruik je je bril voor, wat zijn de kijkbe-

hoeftes? Zit de klant veel in de auto en achter de computer, of golft hij/zij juist

in de avonduren? Elk glas heeft weer specifieke karakteristieken, die in bepaalde

toepassingen beter tot hun recht komen. We zien in de praktijk dat deze behoefte-

inventarisatie weinig gebeurt. Een zonnebril is inmiddels een vanzelfsprekendheid

om als tweede bril te verkopen, maar een multimedia- of outdoorbril nog niet.

Terwijl je op deze manier de consument veel beter kan bedienen op alle fronten.”

De ontwikkelingen van de afgelopen periode en de vernieuwing van het

Uneyeted-programma zien wij niet als eindpunt maar als nieuwe basis voor de

verdere doorontwikkelingen. Het marketingteam is nu weer volop bezig met het

ontwikkelen van de diensten die wij voor 2016 aanbieden binnen het Uneyeted-

programma.

Voor aanvullende informatie:

Essilor Nederland

Tel. +31 (0)880888 111

www.essilorpro.nl www.essilor.nl

“Wij ondersteunen de zelfstandige

opticien met innovatieve diensten

en concepten die voor de business

op een slimme manier waarde toe-

voegen en waarmee de zelfstan-

dige opticien zijn onderscheidend

vermogen verder kan vergroten.”