Hoordetail nr 2 2023

HOORDETAIL NR 2 2023 26 COVERSTORY Op 22 april organiseerde Sonova in Utrecht voor het eerst een roadshow namens alle merken die het moederbedrijf in huis heeft. Het werd een dagvullend programma dankzij de vele lanceringen bij elk van de merken. In deze coverstory worden de nieuwigheden kort samengevat: van de gehoorbescherming van Dynamic Ear Company en een nieuw hoortoestelplatform voor Unitron tot een fonkelnieuwe hearable van Sennheiser. Gehoorbescherming van Nederlandse bodem De Serenity Choice gehoorbescherming is een kwaliteitsproduct van eigen bodem. Hierachter zit de start-up Dynamic Ear Company in Delft dat nu onderdeel is van Sonova. Het heeft al een indrukwekkende track-record met opdrachten voor onder andere het Britse leger zoals hoorbaar was op de Sonova Roadshow. Met de universele en maatwerk gehoorbescherming (inclusief een lektest via de smartphone) heeft u een professionele oplossing in handen. SONOVA: MET SENNHEISER ALLES ONDER ÉÉN DAK VOOR 0 TOT 120 DB Met de acquisitie van Sennheiser Consumer Hearing ontsluit Sonova een nieuwe, grote doelgroep, namelijk die van de licht slechthorende. Zo speelt Sonova in op de wereldwijde trend van hearables, een segment dat hard groeit en dus ook voor de audicien kansen biedt. Samen met de andere merken Phonak, Unitron en Advanced Bionics kan Sonova nu een passende hooroplossing bieden voor het hele spectrum van 0 tot 120 dB gehoorverlies. Sennheiser opent nieuw segment De groep lichte gehoorverliezen heeft een enorme potentie, maar is lastig te ‘vangen’ met het traditionele hoortoestel. De drempel voor de gang naar de audicienszaak is hoog: de noodzaak is (nog) beperkt en dan is er nog het bekende stigma. Deze groep vraagt dus een andere benadering. De vernieuwende Sennheiser ConC 400 kan volgens Sonova deze brug slaan: een hearable als situationele luisterhulp met Speech Enhancement om het spraakverstaan op te vijzelen in specifieke situaties, zoals als een rumoerige omgeving of een vergadering. Samen met de uitstekende streamingsopties zoals u die kent van Phonak en Unitron, de Active Noise Cancelling en App sluit de ConC400 zeer goed aan bij luisterbehoeften van de vaak jongere consument (45 tot 65 jaar). Ook de nieuwe Sennheiser TVS 200 biedt een unieke mogelijkheid om de jonge cliënt te bereiken. Deze zeer compacte TV-oplossing is door de kleine ‘oortjes’ helemaal van deze tijd. Een onhandig grote hoofdtelefoon in de oplader naast de TV behoort tot het verleden. Ideaal is daarbij dat men via de app ook de omgeving kan ‘bijschakelen’ (Ambient Awareness functie) om tussendoor even een gesprek te voeren. Of koppel de oortjes met de smartphone, tablets etc. Een interessant aanbod dus voor een zeer grote groep Nederlanders. Voor cliënten die al wel de stap naar uw winkel gezet hebben voor een hoortoestel, maar helaas afzien van een hoortoestelproef, kan de Sennheiser TVS 200 nog uw plan B zijn. Deze compacte TV-oplossing zorgt voor een geweldige eerste ervaring met de professionele hoorzorg van een audicienswinkel en is mogelijk het begin van een langere hoorreis bij u. Beide producten bieden een nieuwe manier om nieuwe, veel jongere doelgroep te bereiken met lead generation. Nieuwe hoortoestellen Phonak en Unitron De nieuwe Phonak Slim zal menig slechthorende aanspreken vanwege het verrassende en elegante design. Met alle bewezen Lumity-technologie aan boord is audiologisch alles goed voor elkaar. Phonak Slim heeft het vermogen om bestaande cliënten eerder te doen besluiten hun toestellen te vervangen. Het is dan ook de moeite waard ze hierover te informeren. Verder is het design zo anders en verrassend dat nieuwe cliënten mogelijk eerder aan hun hoorreis starten, waar ze die anders nog een paar jaar hadden uitgesteld. Met slimme lead generation maakt Phonak dit mogelijk. Sennheiser TVS200 Phonak Slim

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4