Hoordetail nr 4 2023

HOORDETAIL NR 4 2023 49 Een ander voordeel van klanten van Oogvoororen is zij in principe uit alle merken en typen hoortoestellen kunnen kiezen. Deze grote keuzevrijheid brengt tegelijkertijd de uitdaging met zich mee voor Jori en de andere audiciens dat ze op de hoogte moeten blijven van de nieuwste ontwikkelingen in de markt. “Elk jaar komen de hoortoestelfabrikanten met nieuwe en betere hoortoestellen. Het is aan ons om te gaan bepalen of die nieuwigheden ook werkelijk een meerwaarde zijn. In België is het nu reikhalzend uitkijken naar de eerste ervaringen van de Oticon Real. Afgaande op ervaringen van onze Nederlandse collega’s zorgen de features en de nog krachtigere processor ervoor dat het geluid weer natuurlijker en helderder klinkt. Ook nieuwe bluetooth-mogelijkheden en oplaadbare CIC hoortoestellen zijn ontwikkelingen die we bij Oogvoororen België in het oog houden.” Elke dag is anders De jonge audicien raakt gemotiveerd en geïnspireerd door de grote verscheidenheid aan klanten en werksituaties waar hij elke dag weer in terecht komt. “Het ene moment ben je een aanpassing aan het doen in één van onze aangename vestigingen. Het andere moment rijd je op pittoreske landwegen (die zijn er ook in België) naar een klant aan huis”, illustreert Jori. “Soms zit er een actieve tachtigjarige voor ons die ons met verstomming slaat, dan weer maken we kennis met een jongere klant die een statement wilt maken met een hoortoestel in een niet alledaagse kleur. Wanneer het zomer is, kunnen we een aanpassessie doen in de tuin voor iemand die het belangrijk vindt om de details in vogelgeluiden te kunnen onderscheiden. In de herfst en winter kan er sprake zijn van veel windgeruis, waar we dan weer rekening mee moeten houden. Buiten deze bijzondere eigenschappen van het werk bij Oogvoororen, zorgt de vlakke bedrijfsstructuur en het ‘iedereen kent iedereen’ ervoor dat er een fijne sfeer is om in te werken. Je weet steeds bij wie je terecht kan wanneer je toch een keer ergens zou tegenaan lopen.” Als we vragen of Jori een mooie klantencase met ons kan delen, kan hij lastig kiezen. “Het is moeilijk om één specifieke anekdote toe te lichten. We werken met zo’n variërend klantenbestand, dat elke keer anders is. Zo kwam ik een keer bij broer en zus die zeer slechthorend waren en daarnaast ook enkel Pools spraken. Door middel van Google Translate en gebarentaal heb ik deze personen wel een betere kwaliteit van leven kunnen geven. Hun blijk van appreciatie kwam dan in de vorm van enkele Poolse specialiteiten om te proeven en een grote glimlach als ik elke keer weer binnenstapte.” Verder groeien in België Oogvoororen is een bedrijf dat steeds verder wil innoveren en op zoek gaat naar mogelijkheden om zich te blijven onderscheiden. Jori kijkt trots terug op de groeispurt die de Belgische tak de afgelopen jaren maakte en ziet de toekomst daarom ook rooskleurig tegemoet. “We zijn nog een relatief jonge speler in de Vlaamse en Belgische markt, maar daarom niet minder ambitieus. Belangrijk voor ons is de klanttevredenheid. Wanneer deze goed is, zal dit alleen maar helpen om verder te groeien. Aangezien we in 2019 gestart zijn met één vestiging en één audicien, en gegroeid zijn naar zes audiciens en meerdere vestigingen in Vlaanderen, kunnen we wel stellen dat ons concept wel aanslaat. Voornamelijk de transparantie, het onafhankelijk aanbieden van de meeste hoortoestelmerken, het stimuleren van de zelfredzaamheid en de service zorgen er voor dat we een mooie groei kunnen voorleggen. Deze combinatie van factoren zorgt ervoor dat we elke klant kunnen bieden wat hij of zij effectief nodig heeft”, besluit Jori trots. Kijk voor meer informatie op www.oogvoororen.be.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4