NBT Magazine nr 3 2019 Online

NB T M a g a z i n e n r 3 2 0 1 9 28 N i e u w s A D V E R T E N T I E Het zijn met name de winkels met de hogere omzetten die de kassa-aanslagen zien teruglopen. Naar de oorzaken blijft het gissen. Vaak bevinden deze winkels zich in de directe nabijheid van supermarkten. De adviseurs van Beko Advies zien dat binnen dat kanaal de focus steeds meer op brood komt te liggen. Brood dat vaak steeds beter van kwaliteit is. Bovendien bakken veel supermarkten hun premium brood op de winkelvloer af waardoor de ‘versbeleving’ wordt versterkt. Vaak zien we in bakkerswinkels ovens staan die (te) weinig worden gebruikt. Ons advies: zet meer in op versbeleving op de winkelvloer! Het zal zeker niet alle problemen oplossen, maar kan wel een bijdrage leveren aan het afremmen van de afname van het aantal kassabonnen. Een tweede aspect is de inkomenspositie van veel consumenten. Recent werd bekend dat in verhouding met een aantal jaren geleden het aandeel van zijn inkomen dat de consument kwijt is aan kosten voor zorg, energie, huur en voedingsmiddelen met zo’n 5% is gestegen. Voor velen wordt dan prijs een issue. Ook dat is lastig, want we weten dat de bakker het op prijs niet gaat winnen van de supermarkt. Het zal dus vooral moeten komen uit aandacht voor de klant en uitmuntende producten. Neem contact op met Beko Advies om u op te geven voor de Beko OmzetBarometer: Tel. 088-20 23 200 of per mail info@beko-advies.nl. DE GEGEVENS VAN DE BEKO OMZET BAROMETER TOT EN MET WEEK 17 GEVEN EEN GOED BEELD VAN HET EERSTE DEEL VAN 2019. HET AANTAL KASSABONNEN DAALDE IN DIE PERIODE BIJ DE AMBACHTELIJKE BAKKER MET 1,7%. DESONDANKS STEEG DE OMZET MET 1,1% DANKZIJ 2,9% HOGERE GEMIDDELDE BESTEDING. BEKO OMZETBAROMETER: EEN GOED BEELD VAN HET EERSTE DEEL VAN 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4