NBT nr 6-2022 Online

NBT MAGAZINE NR 6 2022 17 NIELS HOUTEPEN: “ALS PASSIE ONDERDEEL IS ÉN BLIJFT VAN JOUW ONDERNEMERSCHAP, GA JE HET SOWIESO MAKEN” KLANTBETEKENAAR Tijdens de inspiratiemiddag namen sprekers Richard van Kray en Niels Houtepen de bakkende ondernemers mee in hun verhaal en visie. De Klantbetekenaar Richard van Kray ging in op onderwerpen zoals klantcontact en klantbeleving. Hierbij stond de vraag “waarom kopen klanten brood bij jouw bakkerij en niet bij de supermarkt?” centraal. Richard stelde dat bakkers de traditionele business moeten uitdagen en juist anders te werk moeten gaan dan de grote retailers. KLANTLOYALITEIT Diverse praktische voorbeelden werden met elkaar gedeeld om het dialoog met de klant aan te gaan. Richard gaf de ondernemers mee zichzelf de vraag te stellen: “hoe maak je de juiste customer journey en hoe speel je hier met jouw bakkerij het beste op in?” Het nauwe contact met klanten in winkel kan ervoor zorgen dat de bakker een streepje voor heeft. Zo drukte Richard de ondernemers op het hart trouw te blijven aan zichzelf en waar je voor staat, ook al sta je onder druk. Daarmee kwam ook de actualiteit van de crises waar bakkers natuurlijk mee te maken hebben aan bod. Klantloyaliteit is in tijden van crisis heel belangrijk, omdat klanten zorgvuldiger met geld omgaan én er vaker overwegingen zijn aan wie en wat er geld uitgegeven wordt. ILLUSIES Na een korte pauze, was het de beurt aan Niels Houtepen om de deelnemers te inspireren. Hij verwonderde het publiek met een aantal illusies, waarmee hij verbazing op de gezichten toverde. Dit gaf hij ook mee aan het publiek: een andere manier van klantenbinding is door jouw klant te verrassen en te laten verwonderen. Na de inspirerende sessies, was er veel om over te praten. Er werd enthousiast gesproken over de middag en de boodschap van de sprekers. Ook onderwerpen zoals de grondstoffen- en energiecrisis werden veelvuldig besproken door de bakkers onderling. De dag werd gezamenlijk afgesloten met een heerlijke barbecue in de bosrijke omgeving. PUUR VOOR DE BAKKER Het Puur voor de Bakker programma wordt al meer dan twaalf jaar door Sonneveld georganiseerd voor de bakkende ondernemer. Het doel van het Puur voor de Bakker programma is om de nieuwsgierigheid te prikkelen, nieuwe ontwikkelingen te ontdekken en vooral elkaar te inspireren en kennis te delen. Elk jaar wordt er voor de deelnemers een nieuw en divers programma samengesteld. Kijk voor meer informatie op www.puurvoordebakker.nl.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4