Previous Page  3 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 52 Next Page
Page Background

C

o l o f o n

e n

D

e

V

i s i e

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P 918971)

Vakinformatie voor de verpakkingsindustrie in food,non-food,handel en industrie

|

Maart 2017

|

3e jaargang no. 1

|

Prijs

10,50

pakkracht

EMPACK!

COVERSTORY

ETIPACK

VOORBESCHOUWING

EMPACK IN DEN BOSCH

INTERVIEW

SATO BENELUX

SPECIAL

Pakkracht_1_2017.indd 1

22-02-17 11:01

P

a k k r a c h t

n r

1 2 0 1 7

3

Vakinformatie voor de verpakkings-

industrie in food, non-food, handel

en industrie

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen, The Netherlands

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.pakkracht.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

GPmedia BV

Postbus 10000

2300 Turnhout (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Charlotte Swagten (hoofdredacteur)

c.swagten@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Verkoopleider:

Gerdo van de Peppel,

g.peppel@gpmedia.nl

Media-adviseurs:

Jeroen Koebrugge,

j.koebrugge@gpmedia.nl

Bert de Vries,

b.devries@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit­

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland

42,-

(excl. 6% BTW)

Losse verkoop

10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Fotografie:

Maaike van Esch

Druk:

PRinterface

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2017

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door

middel van druk, fotokopie microfilm of

welke andere wijze dan ook, zonder voor-

afgaande toestemming van de uitgever

Pakkracht besteedt de grootst mogelijke

aandacht aan de juistheid van de informa-

tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno-

men. Fouten zijn echter niet volledig uit

te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook op

geen enkele wijze verantwoordelijk voor

schade, van welke aard ook, die is ontstaan

als gevolg van handelingen en/of beslis-

singen die gebaseerd zijn op de bedoelde

informatie.

Voor u ligt de eerste editie van Pakkracht dit jaar, dit keer met mij als nieuwe hoofd-

redacteur. Sinds een aantal maanden schrijf ik voor dit interessante, maar vooral

vernieuwende vakblad. Wat mij vooral duidelijk is geworden, is dat deze branche zo

ontzettend breed is. Dat betekent natuurlijk ook dat er veel, heel veel nieuws is om

te vertellen. Vanaf nu zal ik samen met mij collega’s u voorzien van beursverslagen,

branchenieuws, bedrijfsprofielen en natuurlijk de laatste innovaties.

Goed, dan nu even terugkomen op de orde van de dag. Deze eerste editie van 2017

staat in het teken van de Nederlandse verpakkingsbeurs Empack, die plaatsvindt op

5 en 6 april in de Brabanthallen in Den Bosch. Het beursconcept bestaat alweer

vijftien jaar, een heugelijk feit dat groots gevierd gaat worden met een jubileumeditie

en allerlei extra’s. In deze beursspecial besteden we daarom ook uitgebreid aandacht

aan het beursprogramma en zetten we de exposanten en hun innovaties in de spot-

lights. De Brabanthallen worden gevuld met innovatieve machines, vooruitstrevende

verpakkingsontwerpen en de nieuwste technologieën. Nieuw dit jaar is dat Empack

gecombineerd wordt met andere vakbeurzen die zeer nauw aansluiten bij de verpak-

kingsindustrie: Automation, Logistics & Distribution en Label & Print. De bezoekers

kunnen gemakkelijk van de ene naar de andere beurs lopen, zodat zij verder kunnen

kijken dan alleen de stands uit hun eigen vakgebied. De combinatie van de beurzen

vormt een totaalconcept voor de bezoekers, want zoals ik al zei: de verpakkingswe-

reld bestaat uit vele facetten.

Vanzelfsprekend passeren ook de belangrijkste en meest recente topics in de branche

de revue. Een van die onderwerpen is natuurlijk duurzaamheid. We roepen al jaren

dat we duurzamer willen worden, maar hoe gaat dit concreet in zijn werk? Etipack,

het bedrijf dat de cover van dit nummer siert, vertelt ons hier meer over in een uitge-

breid verhaal. Zo zijn bedrijven veel bezig met maken van duurzame eindverpakkin-

gen en besteden ze steeds meer aandacht aan het recyclen van bijvoorbeeld plastic,

karton of schadelijk stoffen. Daarnaast worden bedrijfspanden zoveel mogelijk ecolo-

gisch verantwoord gemaakt. Denk daarbij aan licht- en klimaatsystemen om energie

te besparen. Wat vaak vergeten wordt is dat de machines zelf duurzaam, maar vooral

energie- en kostenbesparend kunnen zijn. Etipack zet daarom vooral in op machines

die zowel in actie als in stilstand weinig energie verbruiken. Dit is een mooie ontwik-

keling en een stap verder in het groener maken van de gehele verpakkingsindustrie. Ik

ben benieuwd of we deze trend meer en meer terug gaan zien dit jaar op de beurzen.

Laten we eerst beginnen met Empack 2017.

Veel leesplezier gewenst met de eer-

ste uitgave van Pakkracht in 2017 en

wie weet ontmoet ik u binnenkort op

Empack!

Hoofdredacteur Vaktijdschrift Pakkracht

c.swagten@gpmedia.nl

VISIE

Charlotte Swagten

“WE ROEPEN AL JAREN DAT WE DUUR-

ZAMER WILLEN WORDEN, MAAR HOE

GAAT DIT CONCREET IN ZIJN WERK?”