P
a k k r a c h t
n r
1 2 0 1 7
37
S
e r v i c e
BECKER DRUK- EN VACUÜMPOMPEN WEET ALS GEEN ANDER HOE BELANGRIJK HET IS OM GOEDE SERVICE TE VERLENEN OP ALLE PRO-
DUCTEN. HET IS EEN SPEERPUNT VAN HET BEDRIJF GEWORDEN. BECKER PROBEERT ZICH CONTINU TE VERBETEREN DOOR GOED NAAR DE
MARKT TE KIJKEN EN NAAR DE KLANT TE LUISTEREN. NAAST DE HOOFDVESTIGING IN HEERENVEEN HEEFT BECKER RECENT EEN NIEUW SER-
VICECENTRUM IN WETTEREN GEOPEND, ZODAT DE SERVICE IN BELGIË NOG BETER GEORGANISEERD WORDT. WIM KAMP, HOOFD VAN DE
SERVICE-AFDELING, VERTELT ONS MEER OVER DE MANIER WAAROP BECKER ZICH OP DIT VLAK ONDERSCHEIDT.
HET (H)ECHTE SERVICETEAM VAN
BECKER
De service begint bij een speciaal team samengesteld uit mensen met een flinke dosis
eigen initiatief en een hoge mate van betrokkenheid, of het nu gaat om nieuw geleverde
vacuümpompen, complete systemen of al jaren dienst doende installaties. Het service-
team zit verspreid over de Benelux en wordt ingezet voor het preventief uitvoeren van
onderhoud en is daarnaast snel inzetbaar in noodsituaties.
GEOLIEDE MACHINE
Een optimale organisatie, planning en coördinatie van alle servicewerkzaamheden is
natuurlijk zeer belangrijk. Servicecoördinator Wim Kamp weet hier wel raad mee en
zorgt ervoor dat de servicemonteurs zich volledig kunnen concentreren op hun werk.
Wim is voor een groot deel verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie
en de afwikkeling van de professionele en typerende Becker-service. Hij voorziet het
team van de juiste informatie omtrent nieuwe ontwikkelingen en innovaties en is de
vraagbaak bij lastige situaties. “Het uitvoeren en verlenen van goede service staat bij
ons erg hoog in het vaandel. Snelheid, flexibiliteit en expertise zijn dan ook kernwoor-
den als het gaat om onze service”, aldus Wim Kamp.
MOBIELE SERVICE
Sinds twee jaar is Becker overgestapt van personenwagens naar goed uitgeruste ser-
vicebussen voor de servicemonteurs. Deze zijn voorzien van een standaard uitrusting
met onderdelen waarmee ze nagenoeg iedere onverwachte situatie kunnen afhandelen.
Op het ogenblik heeft Becker drie servicemonteurs rondrijden, twee in Nederland en
een in België. Zij zijn snel ter plaatse en kunnen elkaar eventueel ondersteunen bij
een groter project. “Hiermee zijn wij multi-inzetbaar geworden.
Naast de geplande werkzaamheden zijn wij ook goed voorbe-
reid om onverwachte operaties en storingen te verhelpen. Voor
alle werkzaamheden kunnen de monteurs beroep doen op een
ruim assortiment Becker-onderdelen, allemaal voorradig in de
hoofdvestiging te Heerenveen. Nu we ook uitgebreid zijn met
het servicekantoor in België kunnen we nog beter schakelen en
iedereen van de beste service voorzien.”
ALTIJD EEN OPLOSSING
De ervaren servicemonteurs zijn niet altijd in staat om een
probleem op locatie op te lossen. In dit geval staan er twee
revisiemonteurs klaar in Heerenveen. “De ervaren monteurs
gaan geen uitdaging uit de weg en stellen alles in werk om
de vacuümpomp als nieuw aan onze klanten te retourneren.
Bovendien kunnen zij ook ten allen tijde terugvallen op collega’s
van de internationale Becker-service in de productievestiging in
Wuppertal”, sluit Wim af.
Meer informatie:
Becker Druk- en Vacuümpompen BV
Tel. 0513-651800,
www.beckerdvp.nlStandnummer Empack: Hal 3/F319
De goed uitgeruste servicebussen van de Becker