Previous Page  40 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 40 / 52 Next Page
Page Background

P

a k k r a c h t

n r

1 2 0 1 7

40

I

n s p i r e r e n d e

s t u d e n t e n

OP 31 JANUARI WERD DE NEGEN-

DE EDITIE VAN DE HAS FOOD

EXPERIENCE GEHOUDEN IN DEN

BOSCH. ZO’N TWAALFHONDERD

PROFESSIONALS, DOCENTEN,

OUDERS EN (OUD-)STUDENTEN

KWAMEN KIJKEN HOE DE HAS-

STUDENTEN HUN INNOVATIEVE PRO-

JECTEN PRESENTEERDEN, WAARON-

DER EEN AANTAL INTERESSANTE VER-

PAKKINGSIDEEËN. AAN HET EINDE

VAN DE DAG WERDEN ER TEVENS

NEGEN AWARDS UITGEREIKT.

Fotografie: HAS Hogeschool

STUDENTEN INSPIREREN

MET INNOVATIEVE VERPAKKINGSIDEEËN

Vanuit de verschillende opleidingen in het food-domein, deden ruim honderdzestig

vierdejaars studenten mee aan de Food Experience. Het thema van deze editie was

‘Rethinking Tomorrow’. Hiermee wil de HAS Hogeschool studenten aanmoedigen om

toekomstgerichte, betrokken en ondernemende young professionals te worden. Op deze

pagina volgt een kleine selectie van de inspirerende ideeën.

HANDIG THEEZAKJE

Packaging Design studente Alicia Peters heeft de publieksprijs gewonnen met het con-

cept ‘Stay’: een theeverpakking die de oplossing biedt voor het lekken en knoeien met

een theezakje na gebruik. Het zakje kan in de thee worden gehangen en vervolgens

worden weggelegd op de verpakking zelf. Dit zorgt ervoor dat de thee niet op de tafel

lekt en er dus ontspannen thee kan worden gedronken.

KRUIDENVERPAKKING

Een andere innovatieve verpakking is ‘San’s Spices’ van Sander Meeuws. Hij presenteer-

de de verpakking voor specerijenmixen, waarbij men in de supermarkt de echte geur

van de specerijen kan ruiken. De verpakking is naast een dispensersysteem voorzien

van een membraan dat een kleine hoeveelheid lucht uitstoot door in de verpakking te

knijpen. De kwaliteit van het product blijft gewaarborgd: de verpakking biedt materiële

bescherming tegen vocht van buitenaf middels het gebruik van PET. San’s Spices zal

worden aangeboden door Albert Heijn.

EETBARE BLOEMEN

Sterrenrestaurants maken er al jaren gebruik van en ook thuiskokend Nederland lijkt

langzaam de charme van eetbare bloemen te ontdekken. Simone van Limpt speelt in op

deze trend met een innovatieve verpakking. Eetbare bloemen worden vaak aangeboden

in een simpel kunststof bakje. Voor het concept ‘Incredible Flowers’ is een verpakking

ontworpen voor koks die uit willen blinken in de keuken. Na gebruik kan de verpak-

king omgetoverd worden tot bloempot om zelf je eetbare bloemen te zaaien.

STRIJD TEGEN VOEDSELVERSPILLING

Een van deze afstudeerprojecten is het verpakkingsconcept ‘Resize Rice’. Het

nieuwe verpakkingsconcept speelt in op het terugdringen van de voedselverspilling.

Studente Linda Denissen, kwam tot het inzicht dat jaarlijks maar liefst 30% van de rijst

in de prullenbak verdwijnt. Resize Rice zorgt ervoor dat rijst makkelijker te doseren is

waardoor we minder weg hoeven te gooien.

GIN TONIC

BAX Gin Flavours van Martijn Bax is de oplossing voor het maken

van een gin tonic met garnituur in een handomdraai. Dit concept

stelt iedere horeca-ondernemer in staat om snel en eenvoudig een

gin tonic te maken met een bijpassende garnituur. De gemakkelijke

dispenserverpakking helpt de gebruiker om snel en gecontroleerd

het garnituur toe te voegen. BAX Gin Flavours is te verkrijgen bij de

horecagroothandel.

Kijk voor alle winnaars en hun ideeën op

www.has.nl!

Incredible Flowers herbruikbaar als bloempot

Alicia Peters met theeverpakking ‘Stay’