Previous Page  55 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 55 / 60 Next Page
Page Background

P

A K K R A C H T

N R

2 2 0 1 6 55

B

E D R I J F S N I E U W S

De robot biedt bakplaten met brood aan bij de inpakbaan, neemt de plaat terug, reinigt hem,

smeert hem in en plaatst het terug in de kar. Gert-Jan: “Voorheen gebeurde dit zware, repete-

rende tilwerk handmatig. Omdat we lang moeten doorwerken tot ons pensioen, vond ik het

goed om te automatiseren. Hiermee besparen we één fte, zodat de robot zich snel terugver-

dient.”

FLEXIBILITEIT VAN EEN ROBOT GAF DE DOORSLAG

Gert-Jan: “Met de robot kunnen we nieuwe handelingen programmeren en dat is ideaal voor

toekomstige ontwikkelingen. Zo gaan we de robot ook inzetten bij onze doseermachine,

waarop bakplaten worden geplaatst voor het maken van koeken. Hier worden nu twee perso-

nen voor ingezet, maar straks volstaat één persoon.”

ROLAN ROBOTICS DENKT IN RENDEMENT

“Eigenlijk zocht ik een andere oplossing”, bekent Gert-Jan. “Ik wilde een ultrasoon mes om

automatisch taarten te snijden. Rolan Robotics berekende dat onze taarten-omzet te laag is

om het te laten renderen. Voor onze handmatige platenhandling zag Rolan Robotic wél een

oplossing die zijn investering dubbel en dwars waard is. Een robot die het zware, repeterende

werk overneemt. Tot groot genoegen van mij en mijn personeel.”

Meer informatie:

Rolan Robotics bv

Tel. 0229-248 484

www.rolan-robotics.nl

“DE BAKKER BAKT EN DE ROBOT TILT. EN ZO HOORT HET. EEN BAKKER MOET GEEN TIJD VERDOEN MET TILLEN”, VOLGENS GERT-JAN KERSSENS

VAN BAKKERIJ PIET KERSSENS. ALS ECHTE BAKKER ZOEKT HIJ CONTINU NAAR VERBETERINGEN. IN ZIJN RECEPTUREN, MAAR OOK IN ZIJN

PRODUCTIEPROCESSEN. ZO IMPLEMENTEERDE ROLAN ROBOTICS EEN ROBOT DIE HET TILWERK OVERNEEMT VAN ZIJN BAKKERS. DEZE

HANDLINGSOPLOSSING MAAKT HET WERK LICHTER, BETROUWBAARDER EN VERANTWOORDER.

ROBOT

BIJ DE BAKKER

INDELING

Een indeling in productcategorieën zorgt voor duidelijke structurering en eenvoudige oriëntatie. De indeling is: premedia/ print,

premedia/ multichannel, post press/ verwerking/ verpakking, future technologies, Materials en equipment/ services/ infrastructure.

Fysieke en digitale technologieën evenals offline- en onlinewerelden vallen steeds meer samen. Talrijke speciale shows en evene-

menten leveren hier over discussiestof en perspectieven op.

DOELGROEPEN

Drupa mikt op een breed scala aan doelgroepen: print, Packaging production, materials, future technologies, print buyer/ brand

owner/ agencies, IT-experts van hoog niveau op de terreinen van dienstverlening, oplossingen en technologieën, onderzoek en

ontwikkeling, onderzoeksinstanties, Bedrijfsverenigingen en vakorganisaties, internationale vakpers uit alle toepassingsgebieden en

tenslotte internationale mediapartners.

Meer informatie:

Drupa, touch the future

www.drupa.com

DRUPA, DE VOORAANSTAANDE BEURS VOOR HET GRAFISCHE EN INDUSTRIËLE DRUKWEZEN, MEDIA EN

MULTICHANNEL, VINDT DIT JAAR PLAATS VAN 31 MEI TOT EN MET 10 JUNI IN DÜSSELDORF. HET IS HET

VERTREKPUNT VAN VEELBELOVENDE VISIES EN HET MIDDELPUNT VAN TOEKOMSTTECHNOLOGIEËN, DIE DE MARKT

VOORTSTUWEN EN OVER DE HELE WERELD KANSEN EN GROEIPOTENTIEEL BIEDEN.

DRUPA

VOOR PRINT EN CROSSMEDIALE OPLOSSINGEN