P
A K K R A C H T
N R
2 2 0 1 6 55
B
E D R I J F S N I E U W S
De robot biedt bakplaten met brood aan bij de inpakbaan, neemt de plaat terug, reinigt hem,
smeert hem in en plaatst het terug in de kar. Gert-Jan: “Voorheen gebeurde dit zware, repete-
rende tilwerk handmatig. Omdat we lang moeten doorwerken tot ons pensioen, vond ik het
goed om te automatiseren. Hiermee besparen we één fte, zodat de robot zich snel terugver-
dient.”
FLEXIBILITEIT VAN EEN ROBOT GAF DE DOORSLAG
Gert-Jan: “Met de robot kunnen we nieuwe handelingen programmeren en dat is ideaal voor
toekomstige ontwikkelingen. Zo gaan we de robot ook inzetten bij onze doseermachine,
waarop bakplaten worden geplaatst voor het maken van koeken. Hier worden nu twee perso-
nen voor ingezet, maar straks volstaat één persoon.”
ROLAN ROBOTICS DENKT IN RENDEMENT
“Eigenlijk zocht ik een andere oplossing”, bekent Gert-Jan. “Ik wilde een ultrasoon mes om
automatisch taarten te snijden. Rolan Robotics berekende dat onze taarten-omzet te laag is
om het te laten renderen. Voor onze handmatige platenhandling zag Rolan Robotic wél een
oplossing die zijn investering dubbel en dwars waard is. Een robot die het zware, repeterende
werk overneemt. Tot groot genoegen van mij en mijn personeel.”
Meer informatie:
Rolan Robotics bv
Tel. 0229-248 484
www.rolan-robotics.nl“DE BAKKER BAKT EN DE ROBOT TILT. EN ZO HOORT HET. EEN BAKKER MOET GEEN TIJD VERDOEN MET TILLEN”, VOLGENS GERT-JAN KERSSENS
VAN BAKKERIJ PIET KERSSENS. ALS ECHTE BAKKER ZOEKT HIJ CONTINU NAAR VERBETERINGEN. IN ZIJN RECEPTUREN, MAAR OOK IN ZIJN
PRODUCTIEPROCESSEN. ZO IMPLEMENTEERDE ROLAN ROBOTICS EEN ROBOT DIE HET TILWERK OVERNEEMT VAN ZIJN BAKKERS. DEZE
HANDLINGSOPLOSSING MAAKT HET WERK LICHTER, BETROUWBAARDER EN VERANTWOORDER.
ROBOT
BIJ DE BAKKER
INDELING
Een indeling in productcategorieën zorgt voor duidelijke structurering en eenvoudige oriëntatie. De indeling is: premedia/ print,
premedia/ multichannel, post press/ verwerking/ verpakking, future technologies, Materials en equipment/ services/ infrastructure.
Fysieke en digitale technologieën evenals offline- en onlinewerelden vallen steeds meer samen. Talrijke speciale shows en evene-
menten leveren hier over discussiestof en perspectieven op.
DOELGROEPEN
Drupa mikt op een breed scala aan doelgroepen: print, Packaging production, materials, future technologies, print buyer/ brand
owner/ agencies, IT-experts van hoog niveau op de terreinen van dienstverlening, oplossingen en technologieën, onderzoek en
ontwikkeling, onderzoeksinstanties, Bedrijfsverenigingen en vakorganisaties, internationale vakpers uit alle toepassingsgebieden en
tenslotte internationale mediapartners.
Meer informatie:
Drupa, touch the future
www.drupa.comDRUPA, DE VOORAANSTAANDE BEURS VOOR HET GRAFISCHE EN INDUSTRIËLE DRUKWEZEN, MEDIA EN
MULTICHANNEL, VINDT DIT JAAR PLAATS VAN 31 MEI TOT EN MET 10 JUNI IN DÜSSELDORF. HET IS HET
VERTREKPUNT VAN VEELBELOVENDE VISIES EN HET MIDDELPUNT VAN TOEKOMSTTECHNOLOGIEËN, DIE DE MARKT
VOORTSTUWEN EN OVER DE HELE WERELD KANSEN EN GROEIPOTENTIEEL BIEDEN.
DRUPA
VOOR PRINT EN CROSSMEDIALE OPLOSSINGEN